|
Inlägg #1: Postat: 2010-04-27 14:14:00
|
|
d_wolfe |
Att gå ner i vikt handlar ju så klart om så mycket mer om att byta livsstil än att ändra på vad man äter och det är också därför många dieter inte fungerar i sig själv.
Inom raw food finns det många som lyckats med precis det du försöker uppnå. Raw food är inte bara en diet utan en livsstil som många har levt i decennier.
Går du in på Länk: youtube.com och söker på Victoria Butenko, David Wolfe och Angela Stokes-Monarch så kan du där finna otroliga mängder av tips och trix.
Finns ett svenskt forum också: Länk: greenroomsverige.ning.com
Lycka till!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-04-27 15:42:00
|
|
Leif-Arne |
Knske en hund som måste h sin promender vr dg. Själv gillr jg små söt hundr, det blir en slgs ntites till husse.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-04-27 17:46:00
|
|
Anonymisen |
Jag noterar att du även skrivit en dikt om Janne B. Jag tänker på dikten "Ditt jävla fläskberg!" Äntligen fick han sig en dikt tillägnad. Det är han värd.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-04-27 18:08:00
|
|
Sweetnlow |
Jag har inte skrivit en dikt om någon annan än mig själv. Sluta mobba Janne B. Han har väl inte gjort dig nåt?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-04-27 18:15:00
|
|
Dag Nilsson |
Jag ogillar för det mesta vad Janne B skriver, men detta är verkligen att kräkas i motvind. Hård motvind! Jag fördömer ditt vidriga anonyma inlägg.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-04-27 18:19:00
|
|
Sweetnlow |
Anonymisen: jag tycker du är lite feg som inte vågar stå för det du kläcker ur dig. Skafaf ett open Id.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-04-27 18:49:00
|
|
Bitel E A B |
Jag tror att du skulle minska i vikt, om du under dom närmast kommande månaderna, bodde tillsammans med din vän, du skulle ju då bli påverkad, av alla hennes sunda levnadsvanor.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-04-27 19:09:00
|
|
Leif-Arne |
Det är br ett slemmigt troll, de försöker gör sig märkvärdig men förfulr br2 sig själv
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-04-27 19:10:00
|
|
Leif-Arne |
Gäller #3
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-04-27 19:14:00
|
|
Janne B |
Jaha det var öcverraskande - men jag är delvis gjord av teflon så det mesta halkar av...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-04-27 19:19:00
|
|
Leif-Arne |
Dett med vikt, det är märkvärdigt tt det skll behöv vr så stigmtisernde. Själv vr j för någr år sedn på väg över 3 siffrigt. Det som bröt trenden för min del vr ett benbrott, jg fick därefter någr blodproppr och gick på 1 månd ner till 80 kg. Nu ligger jg gnsk stdigt på 90 kg, det är väl åtminstonde en 5 kg för mycket men det hr mn rätt till i min ålder. Vd gäller kvinnor så skll mn vet tt kvinlig former är det llr sexigste som finns. Zorn hde koll på det, därför betls hn kullor med säckvis med pengr
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-04-27 20:23:00
|
|
Leif-Arne |
PS. Du kn få prov tt lån en ohängd kttht2nde hund v rsen Coton du Tuler v mig för tt prov på. Rsen är en äkt pirthund, de kom till Mdgskr v pirter för länge sedn. Behndlr du den väl äter dig den upp v pur kärlek.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-04-28 02:22:00
|
|
sunny fri |
Beatrice: Jag känner igen problemet.Jag väger på tok för mycket o har mycket riktigt problem med kärl o hjärta,blodtryck o kolesterol.Kruxet är att jag har en ärvtlig form av artros som redan vid unga år inskränkte min rörelsefrihet.Numera värker det dygnet runt men de senaste 5 åren har jag haft poolen öppen hela året o simmat minst en timma om dagen:det är en skonsam motion både för kärklkramp o leder o gör att jag kan skippa värktabletter.Men i vinter var det för kallt för hydraliken:vi hade inget val utom att stänga den.Så nu är min kondis nere på noll.Men vi öppnar den endera dagen.Så är det detta med gener.Man brukar skylla på att man ärver matvanor men det är lögn.Man har nu hittat genen för fetma.Men redan för 12 år sedan när jag mötte mina systrar för första gången hade vi alla 3 samma viktproblem o vi har inte ens vetat om varandra o växt upp i helt skilda miljöer.Bara lillasyster var smal:hennes mamma var mycket mager.Artrosen däremot hade vi alla 4.Att ha anlag för fetma innebär att man måste äta helt annorlunda än den som kan vräka i sig massor av mat o Godis o vara smal som en spik.Jag levde med en sådan man i 5 år o hade jag fått i mig hälften av vad han åt hade jag varit död i dag: Så livet är inte rättvist:han var ganska underviktig
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-04-28 02:28:00
|
|
sunny fri |
Men visst höll jag vikten som ung:under veckan åt jag ett kokt ägg om dagen o drack bara te.Så åt jag vanligt på helgerna.Men jag har lätt att hänge mig åt matmissbruk eller godismissbruk.Under hela mitt liv har det sällan blivit någon lagad mat utom på resor.Jag kan leva på glass o chocklad i flera veckor i sträck så det är inte underligt att jag lägger på mig vikt.
Det blir att skärpa sig när jag kommer igång med simningen.Mian badå runda systrar åke rut o in på akuten med små infarkter o själv drabbas jag då o då av s.k Tia:en minsistroke som gör att man tuppar av o kan slå sig ordentligt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-04-28 02:33:00
|
|
sunny fri |
Den anonyme skitkastaren är så låg att han egentligen inte förtjänar någon kommentar. Jag säger som Sweetnlow: Ska du djävlas med folk får du stå för det.Men det är du väl för feg för ditt kräk!
Janne är värd tusen gånger mera än ditt fula påhopp.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2010-04-28 02:38:00
|
|
sunny fri |
O Janne: hade vår övervikt inte varit så hälsofarlig hade jag struntat i den helt.För runda gubbar är kramgoa gubbar.Atleterna är för upptagna av sig själva i sängen. De måste ju hålla koll på att spänna musklerna o hålla in magen.Min runda rumpa o dito lår har hindrat höftledsbrott när jag svimmar.Inbyggda airbags!!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2010-04-28 11:19:00
|
|
ingloz |
#3/ Anonymisen, jag tänker precis som Sunny - men du ditt fega kräkmedel är ju anonym så du vågar inte ens stå för vad du skriver - Stackars, stackars dej!!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2010-04-28 11:40:00
|
|
Carlberg |
Notera hatpsykologin. En anonym användare säger något förkastligt och en folkmobb bildas på en mikrosekund som beter sig precis lika illa. Vilket klimat.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2010-04-28 18:38:00
|
|
sunny fri |
Carlberg: Skulle inte du reagera på ett så fult påhopp på en kär vän? För det är vad Janne är för mig.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2010-04-28 20:30:00
|
|
Carlberg |
Visst reagerar jag över påhoppet. Det va som man slängde in en liten mental mina som exploderade enligt önskemål. Lika intressant är hur reaktionen blir och hur nu, goda människor rättfärdigar sitt egna onda beteende. Det är mycket faschinerande. Nu när jag söker lite på nätet så snubblar jag in på Konsekvensialismen som är den ideologi som t ex Henry Kissinger förespråkar och sedan onelinern: "The ends justify the means" .. Jag tycker väll dock att vi kan bättre än så och istället kan leda med gott exempel, bryta offerrollen i scenariot och helt enkelt visa solidaritet och empati för varandra istället. I min tankebana så känns det som att man höjjer ribban lite då och man jobbar för ett bättre klimat. På sikt så kommer då de som beter sig så inse att det är lönslöst och är det det så hittar dom på något annat istället. Man kan ju dock undra vem det är som tjänar på att bete sig illa och varför? ;
|
| |