Valt inlägg:
Visst reagerar jag över påhoppet. Det va som man slängde in en liten mental mina som exploderade enligt önskemål. Lika intressant är hur reaktionen blir och hur nu, goda människor rättfärdigar sitt egna onda beteende. Det är mycket faschinerande. Nu när jag söker lite på nätet så snubblar jag in på Konsekvensialismen som är den ideologi som t ex Henry Kissinger förespråkar och sedan onelinern: "The ends justify the means" .. Jag tycker väll dock att vi kan bättre än så och istället kan leda med gott exempel, bryta offerrollen i scenariot och helt enkelt visa solidaritet och empati för varandra istället. I min tankebana så känns det som att man höjjer ribban lite då och man jobbar för ett bättre klimat. På sikt så kommer då de som beter sig så inse att det är lönslöst och är det det så hittar dom på något annat istället. Man kan ju dock undra vem det är som tjänar på att bete sig illa och varför? ;
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?