Valt inlägg:
Beatrice: Jag känner igen problemet.Jag väger på tok för mycket o har mycket riktigt problem med kärl o hjärta,blodtryck o kolesterol.Kruxet är att jag har en ärvtlig form av artros som redan vid unga år inskränkte min rörelsefrihet.Numera värker det dygnet runt men de senaste 5 åren har jag haft poolen öppen hela året o simmat minst en timma om dagen:det är en skonsam motion både för kärklkramp o leder o gör att jag kan skippa värktabletter.Men i vinter var det för kallt för hydraliken:vi hade inget val utom att stänga den.Så nu är min kondis nere på noll.Men vi öppnar den endera dagen.Så är det detta med gener.Man brukar skylla på att man ärver matvanor men det är lögn.Man har nu hittat genen för fetma.Men redan för 12 år sedan när jag mötte mina systrar för första gången hade vi alla 3 samma viktproblem o vi har inte ens vetat om varandra o växt upp i helt skilda miljöer.Bara lillasyster var smal:hennes mamma var mycket mager.Artrosen däremot hade vi alla 4.Att ha anlag för fetma innebär att man måste äta helt annorlunda än den som kan vräka i sig massor av mat o Godis o vara smal som en spik.Jag levde med en sådan man i 5 år o hade jag fått i mig hälften av vad han åt hade jag varit död i dag: Så livet är inte rättvist:han var ganska underviktig
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?