| Inlägg #21: Postat: 2010-02-09 22:06:00 | |
|
Jocke-sourzial |
19 Ja det är ju inte helt omöjligt. Det har blivt värre efterhand. Smyg rasism.... Snart sträcker väl nån upp högerkardan! Fast führern gillade visst mer muslimer än judar... dock samma smörja utan nyanser eller humanism!
|
| Inlägg #22: Postat: 2010-02-09 22:09:00 | |
|
Utforskaren |
#15 Jocke den dagen du lägger ned ditt tjat om miljön så kan vi diskutera de brännande frågorna i samhället som är akuta t.ex hur vi ska få bukt med den stigande kriminaliteten. Man får inte försöka sopa den frågan under mattan som vissa försöker göra här.
|
| Inlägg #23: Postat: 2010-02-09 22:25:00 | |
|
Jocke-sourzial |
22 Behandlingen av planeten är tillsammans med hur vi behandlar människor politiskt är de viktigaste frågorna. Tillsammans, obs! Gå och lägg dig och dra något gammalt över dig U! Vad du sen drar över dig är ditt problem.
|
| Inlägg #24: Postat: 2010-02-09 22:31:00 | |
|
Utforskaren |
Ha,ha du är för rolig Jocke, visste du att din trovärdighet börjar att sina när det gäller miljön.
|
| Inlägg #25: Postat: 2010-02-09 23:17:00 | |
|
Sunny |
Inger:Det undrar jag med eftersom jag inte hälsar på förkylda människor fysiskt numera där jag kan ta hem en ödesdiger smitta till min Rolf.
|
| Inlägg #26: Postat: 2010-02-09 23:24:00 | |
|
Sunny |
Men jag hade inte tjänat pengar på min vägran då jag inte kunde åberopat religiösa skäl.Och att jag är etnisk svensk skule göra min vägran ofarlig för alla invandrargrupper.Fanatiska dårar finns det i alla kulturer,religioner och andra sammanslutningar.Den här unge idioten förstörde tillvaron för många muslimer i Sverige o han gick nazizmens ärende.
|
| Inlägg #27: Postat: 2010-02-09 23:29:00 | |
|
Sunny |
Thomas:jag har vänner som är Asatroende.Men de dör ju bort när mna kommer upp i åren. Mina bästa vän som ännu lever brukade fira med en grupp vid Ale stenar midsommarnatten.De offrade inga djur men drack te på medicinalörter de odlade själva som nog var lite som de där svamparna man köper överallt i Amsterdam?
Jag tror att det finns en grupp i Stockholm där de fått begravningsrätt o förhandlar om rätten att viga ? |
| Inlägg #28: Postat: 2010-02-09 23:41:00 | |
|
Sunny |
Ingloz
Den som skriver en sådan här artikel råkar ofta ut för anklagelser om rasism men jag räknar med att ingen kan kalla mig det hur de än försöker.Jag inte bara bor med folk ifrån alla kulturer sedan tidig ungdom:min familj är oxå väldigt blandad. Två av mina barnbarn hade en muslimsk morfar,ett en italienska morfar o mina "fosterungar" kommer från alla jordens hörn.Jag har en dansk sonson o en norsk gubbe o en finsk fosterson så vi är väl en nordisk union oxå i mixen? |
| Inlägg #29: Postat: 2010-02-10 09:16:00 | |
|
Örnen |
Det här är det nya Sverige, som konverterat till Islam utan att informera folket därom. Det var den gamla regeringen som gjorde detta i smyg för att på så sätt trycka till de rester av kristet troende som finns kvar i landet, eftersom de varit mycket kritiska till sossarna under senare år. Mona Sahlin och dåvarande min...istern Lena Hjelm-Wallén visade tydligt vad som timat i Sverige inom den religiösa världen när de knöt på sig sina hucklen och gjorde entré i den nybyggda och av staten bekostade moskén på söder i Stockholm under den officiella invigningen. De kände sig absolut inte diskriminerade och gav inte heller något utryck för detta i våra medier, som villigt bistod dem och slungade ut budskapet i landet. Nu väntar vi på bara shafrialagar och all slags medeltida tänkande att ta över landet. Huga huga medborgare, mörka tider stundar runt hörnet.
|
| Inlägg #30: Postat: 2010-02-10 09:48:00 | |
|
Utforskaren |
Örnen i Tyskland har deras Polis gjort en razzia mot 33 Moskèer plus liknande byggnader där de lagt beslag på muslimernas datorer och CD skivor. I sak så letar man efter den bok som uppmanar männen att prygla sina kvinnor om de inte lyder m.m. som Islamister i Said Arabien har givit ut I Brandbergen skall Sverige största Moskè byggas som kommunledningen lovprisar och just det Said Arabien betalar kalaset utöver det som går på våra skattemedel.
|
| Inlägg #31: Postat: 2010-02-10 11:04:00 | |
|
ingloz |
#28/ Sunny, alla vi sourzare känner ju väl till att ditt stora hjärta rymmer alla sorter. Du är väl snarare ett lysande exempel på motsatsen till rasist ... Men ska jag vara ärlig så är det så illa att jag själv riskerar att inta en rasistisk hållning genom sådana här händelser. Samtidigt möter jag allt oftare exempel i det dagliga livet när den "lille fule" i mej får sin näring. Det har varit alltifrån en oskyldig situation då en kaxig en med utländsk brytning tränger sej före i kön och säger "flyta dej djevla svensk" till att bryta sej in i mitt förråd och stjäla mina ägodelar med motiveringen att "du behöver dom inte när de ligger i förrådet" ja detta har hänt ... Mot min vilja förändras min karaktär sakta men säkert ... Och så minns jag hur det var då jag bad om hjälp att hitta en bostad i början på 60-talet. En jättelång kö var vad man erbjöd. Eller då jag behövde daghemsplats till min lille son. Ack nej, det fanns ingen. Så har det fortsatt åren igenom för mig, en skötsam svensk. Och nu som fattigpensionär ser jag att en icke-svensk kan få 60.000 genom att vägra ta i hand. Snacka om orättvisa!
|
| Inlägg #32: Postat: 2010-02-10 11:21:00 | |
|
Bizon |
Den här dommen har verkligen upprört många - någon riktigt enhetlig bild av vad som är vad har heller inte media presenterat.
Var det böter eller skadestånd? Båda uppgifterna har varit i omlopp. Oavsett detta med bacillskräck och smittorädsla som förvisso är högst aktuell så är väl denna händelse em mer kulturel/religiös fråga. Var det av den enkla anledningen att kvinnan var kvinna som gjorde att mannen vägrade handslag så är det väl av principiella skäl kvinnan som kan ha anledning att känna sej diskriminerad. Om vi utgår från att den här killen inte nyss kommit över gränsen och rakt in i en anställningsintervju så kan vi anta att människan haft lite tid på sej att bekanta sej lite med det svenska samhällets seder och bruk ock i så fall förstått att hans vanor vid hälsningseremonier inte var helt kompatibla med de på orten. OK? Vad göra? Hade han klart deklarerat att ett hanslag med en i rang högre kvinna var otänkbar i hans sittuation, men ändå betygade henne all respekt skulle det antagligen aldrig uppstått något problem - om nu hans kullturella hållning inte omöjliggjorde de uppgifter han eventuellt skulle utföra på den arbetsplats han sökte en tjänst/praktik. Är det i stället så att denne person vägrade handslag på grund av föreställningen att kvinnor är orena eller av en oberörbar kast - eller en annan mans egendom då handlar det ju inte om att repektera kvinnan på något vis och i fråga om hon var en annan mans egendom rå är det väl mer fråga om respekt för den man som äger kvinnan - och oavsett inenting som har relevans i det jämstäldhetssträvande sammhälle där mannen fått azyl. Det jag frågar mej är om det inte bedrivs någon som helst upplysningsverksamhet om seder och bruk för flyktingar och invandrare som vill anpassas till detta samhälle? Den här killen kan inte rimligen ha undgått en längre tids undervisning i svenska för invandrare - hur har den avlöpt? Har aldrig frågan om handslag aktualiserats under den tid han fått den undervisningen eller vistats på flyktingförläggnin eller varit i kontakt med arbetsförmedlingen osv? Personligen har jag svårt att tro att denna handslagsvägran kom som en chock för de inblandade och min uppfattning är att det skötts under all kritik av samtliga parter... |
| Inlägg #33: Postat: 2010-02-10 11:28:00 | |
|
Utforskaren |
Ingloz du må förlåta mig att jag medvetet undvikit att kommentera dina inlägg i rädslan att bli missförstådd, vilket är lätt att bli med mitt ordval som inte folk är vana vid i en och samma mening. Det du nu ville berätta för Sunny har vi nog lite per mans råkat ut för, men jag förstår dig om du blir ledsen och sårad, men hedersam är du i allafall att du inte gör någon större affär av detta. Personligen har jag aldrig mött någon rasist även om de finns i alla led oavsett nationalitet eller var vi står på samhällstegen. Vi borde inte sjunka så djupt som politikerna vill ha oss att inte våga berätta om den verklighet vi lever i för rädslan att bli utpekad som rasist eller rent utav samhällsfrånvänd det sistnämda är vad jag vill bekämpa och det är inte nådigt för mig som du säkert har läst dig till, men sådant låter jag mig inte hindras av, för det här är mitt sätt att inte behöva stå på den anklagandes bänk och bli hånad och bespottad som en som svek sitt folk och fosterland när den dagen kommer lika säkert som amen i kyrkan.
|
| Inlägg #34: Postat: 2010-02-10 12:04:00 | |
|
Inger Olsson |
Bizon: visst, det saknas "mycket kött på benet"... Det framkom i domen att han h a d e påpekat till kvinnan att han inte tog i hand p g a religion. Det som utlöste "skadeståndet" var ju att han förlorade sin inkomst från Arbetsförmedlingen p g a att han inte uppförde sig som kvinnan förväntade sig. Frågan blir ju: hade han a n n a r s fått jobbet, var han då i övr kompetent för uppgifterna? Som du skriver, borde det i s f av principiella skäl vara kvinnan som kan ha haft anledning att känna sej diskriminerad? Nja, tveksamt. Kvinnans förhållningssätt är något överdrivet. Det är inte 100 procent självklart vid en anställningsintervju att "ta i hand" idag. Den sortens beteenden är inte statiska. Fråga de yngre! Svenska För Invandrare har länge varit en katastrof, vilket regeringen ville ändra på och har redan nu gjort en del. Jag är dock övertygad om att det skulle inte ha blivit så stort nummer av det hela, om bara lite sunt förnuft hade fått råda.
|
| Inlägg #35: Postat: 2010-02-10 12:47:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#12/Du verkar vara dåligt påläst när det gäller brott utförda av invandrare och vem är inte det när locket har lagts på när det gäller brottsstatistik Brå. Här följer en tidigare redovisning innan locket definitivt lades på. Citat: Länk: thoralfalfsson.webblogg.se
När BRÅ släppte sin rapport om "Brott bland svenskar och invandrare" blev det en del uppståndelse och Mauricio Rojas som då var integrationspolitisk talesman för folkpartiet skrev en debattartikel i DN som väckte stor uppmärksamhet. Där skrev han bland annat följande. "Den visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent. Men samtidigt som invandrare från vissa länder inte alls begår brott oftare än infödda svenskar gör invandrare från andra länder det i mycket stor omfattning. Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. Ämnet har ansetts vara tabu, men måste nu komma upp till ytan, skriver folkpartiets integrationstalesman Mauricio Rojas." Detta var i december 2005 men ämnet är fortfarande lika tabubelagd bland de politiskt korrekta politikerna i Sverige. Mauricio Rojas har väl även lämnat Sverige och anledningen är inte svår att förstå. Den svenska hycklerin! |
| Inlägg #36: Postat: 2010-02-10 14:28:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#14/ Inger Olsson/ Du ifrågasatte Utforskarens uppgifter om detta
brutala våldsbrott. Du skrev: citat "om det här fallet över huvud taget existerar" bifogar en länk om det hela och läs långsamt så att du fattar vad som skrivs. Länk: politisktinkorrekt.info |
| Inlägg #37: Postat: 2010-02-10 16:33:00 | |
|
Sturgeonist |
Nu känner jag att jag måste lägga mig i den här "debatten". Om det som står i tidningarna är helt sant och att inga detaljer utlämnats, så finns det inga gränser för hur korkat och fel detta beslut är. Man ska inte få skadestånd för att man på grund av sina uråldriga, icke-moderna & förtryckande principer - principer som inte hör hemma i ett demokratiskt & sekulärt samhälle!
Men jag kommer inte rösta på Sverigedemokraterna. Hobbypolitiker sin plagierar andra undermåliga idéer är inget för mitt land. Däremot har jag en fråga till Utforskaren och alla andra mysführers som hänger här på Sourze: Jag antar att ni blev ganska upprörda då Gudrun Schyman & Co tyckte att män skulle betala en mansskatt för att "vi" våldtar och förtrycker. Ni blev upprörda för att denna urbotat korkade retorik var generaliserande och att ni själv inte kände er träffade av hennes ord. Samtidigt använderna ni samma retorik angående invandrare och framför allt muslimer. Ser ni likheten i era påståenden och argument? Det är lika korkat och lika osant. |
| Inlägg #38: Postat: 2010-02-10 16:36:00 | |
|
Sturgeonist |
Detta är ju trots allt oftast män som våldtar - dvs män våldtar. Och detta är ofta invandrare som våldtar - dvs invandrare våldtar. Finns det en gråzon som är värd att ta upp tycker ni? Kan man säga att invandrare våldtar? Kan man säga att män våldtar? Samma sak, samma retorik och helt åt helvete fel.
|
| Inlägg #39: Postat: 2010-02-10 19:56:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Ingen större fart på Sourze.Jag lägger ut en video:Länk: dotsub.com
|
| Inlägg #40: Postat: 2010-02-10 20:27:00 | |
|
GunnarL |
39/ "Ingen större fart på Sourze". Vad tror du det beror på Arho?
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.