Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#28/ Sunny, alla vi sourzare känner ju väl till att ditt stora hjärta rymmer alla sorter. Du är väl snarare ett lysande exempel på motsatsen till rasist ... Men ska jag vara ärlig så är det så illa att jag själv riskerar att inta en rasistisk hållning genom sådana här händelser. Samtidigt möter jag allt oftare exempel i det dagliga livet när den "lille fule" i mej får sin näring. Det har varit alltifrån en oskyldig situation då en kaxig en med utländsk brytning tränger sej före i kön och säger "flyta dej djevla svensk" till att bryta sej in i mitt förråd och stjäla mina ägodelar med motiveringen att "du behöver dom inte när de ligger i förrådet" ja detta har hänt ... Mot min vilja förändras min karaktär sakta men säkert ... Och så minns jag hur det var då jag bad om hjälp att hitta en bostad i början på 60-talet. En jättelång kö var vad man erbjöd. Eller då jag behövde daghemsplats till min lille son. Ack nej, det fanns ingen. Så har det fortsatt åren igenom för mig, en skötsam svensk. Och nu som fattigpensionär ser jag att en icke-svensk kan få 60.000 genom att vägra ta i hand. Snacka om orättvisa!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?