Inlägg #21: Postat: 2010-01-05 15:17:00
|
Jocke-utsourzad |
16 Så för ordningens skull eftersom det är den som intresserar mig, inte person Utforskaren. förutom att jag inte delar dina nationalistiska värderingar, så tycker jag du får kolla upp dina glädje?siffror ordentligt. Önskar du det vore så många somalier, eller?
Det är många genom åren som fuskat med bl.a. siffor här. Antingen det gällt folk eller fä, som nyligen. För att inte tala om energi...
Har jag gjort det någon gång, varsågod att påpeka!
|
|
Inlägg #22: Postat: 2010-01-05 15:24:00
|
Janne B |
UTF hämtar alla sina uppgifter från yttersta högerns tidningar och lånar även vokabulären därifrån. Jag litar aldrig på det UTF och ArHo skriver. UTF förstår inte ens finessen med rätt citat-teknik. Att jag snackar med UTF ibland är närmast undehållning...
|
|
Inlägg #23: Postat: 2010-01-05 15:31:00
|
Jocke-utsourzad |
22 Önskesiffror om folk och fä, och energi som sagt... Har också för mig att någon här spekulerade lite löst i antalet vargar. Minns inte hur mycket men det kanske du gör Janne B?
|
|
Inlägg #24: Postat: 2010-01-05 15:40:00
|
ingloz |
# 7 / Nu ska jag citera dej, Utforskaren: "... jag är glad över fantastiska människor för sitt kunnande och unnar dem verkligen all framgång." Väldigt fint sagt! Tänk om man fick se eller höra sånt lite oftare jag tror det skulle ha en positiv effekt på våra sinnen.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2010-01-05 15:41:00
|
Janne B |
Jocke Jag minns inte om jag yttrat mig om det - minnet är intye felfritt. Men om vi inte jagat varg på 70 år så finns det give6vis nu bristande kunskap hos jägarna. Plötsligt så har också vargarna fått reda på att människor är dödligt farliga. Jag tror att de senaste dagarna fört många till bättre vetande- Bra underlag för kommande vargbeslut.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2010-01-05 15:43:00
|
Janne B |
PÅ kommunkontoret i Mörbylånga på Öland finns det omfattande instruktioner från 1860talet om hur vargjakt ska gå till. GunnarL och Leif-Arne skulle kanske ta sig en titt ditåt.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2010-01-05 15:46:00
|
Janne B |
Ingloz Det var givetvis rättvist och ädelt av dig att citera ett positivt citat från UTF.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2010-01-05 15:55:00
|
Utforskaren |
Janne och Jocke att jag söker sanning och rättvisa som betyder enbart att jag är realist med en del idealism för att orka svara på era förutfattade meningar, allt annat är rena tillfälligheter om det råkar samstämma med era ideal som är diskutabla genom att blunda för fakta utan motbevis. Men era argument saknar faktaunderlag eller så hittar ni endast den fakta som politikerna vill att ni ska tycka och anse. Jag tar del av politikernas och pressens uppgifter jämte den statistik som finns att tillgå, om de ljuger om allt så gör även ni er till lögnare. Som jag förstår är ni inte intresserade utav ett välmående samhälle och därför tycker ni att allt ska bara ske, precis som om ödet styr oss alla, vad jag vet kan vi alla påverka roten till det onda som är våra politiker och jag kan inte rå för att ni står på deras sida hur illa de än bär sig åt. Det finns något som heter orsak och verkan efter den principen går jag och gör man inte det så får man dessa kommentarer från ert håll. För att förstå vad som kan vara rätt eller fel så finns bara orsak och verkan som egentlig måttstock!
|
|
Inlägg #29: Postat: 2010-01-05 16:48:00
|
Utforskaren |
#25 När jag var på en Barongård i Värmland såg vi en Varg som satt i månskenet och ylade ca hundra meter från vårt hus. Det var första gången jag såg en Varg i frihet och förmodligen den sista.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2010-01-05 16:48:00
|
Utforskaren |
#25 När jag var på en Barongård i Värmland såg vi en Varg som satt i månskenet och ylade ca hundra meter från vårt hus. Det var första gången jag såg en Varg i frihet och förmodligen den sista.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2010-01-05 17:05:00
|
Utforskaren |
Leif-Arne här är statistiken och finner att den jag läste i DN inte är helt korrekt gällande antalet Somalier de 50 procenten ska vara jämfört med 2008 och då blir antalet ca 6.000. Felet av mig var att jag trodde på de felaktiga siffran i DN, alltså de har missuppfattat värde av de 50 procenten vad de är baserad på.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2010-01-05 17:07:00
|
Utforskaren |
OCH HÄR KOMMER DEN Fler somalier kommer till Sverige
Invandringen fortsätter att ligga på höga nivåer. Under 2009 beräknas 102 000 personer invandra. Största invandrargruppen är återvändande svenska medborgare, följd av irakier och somalier. Antalet irakier som invandrar till Sverige har minskat med ungefär 30 procent jämfört med föregående år samtidigt som invandringen av somalier har ökat med 50 procent. Liksom tidigare år är en något större andel av invandrarna män.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2010-01-05 18:57:00
|
Jocke-utsourzad |
Nej, nej utforskaren och jag talar för mig själv, ingen annan!. Dina siffror var totalt uppåt väggarna. Och det har du ju erkänt. När det gäller värderingar så har jag min fulla frihet till mina. Du får väl ha dina, men då de grundar sig på delvis fantasifulla siffror inkl brottslighet så får du väl vara glad att du korrigeras en smula? En behövlig debatt om invandringens eller- gynnar ju varken dig eller andra av stora felaktigheter. Allra minst dig av dina diton!
|
|
Inlägg #34: Postat: 2010-01-05 19:13:00
|
Utforskaren |
Intressant resonerat Jocke, om man söker sanningen snubblar man ibland när det gäller att lita på andras uppgiften t.ex. antalet Somalier som DN skrev om i sin inhämtade statistik från SCB som inte heller är en riktig säker källa men ändå acceptabel. självklart ska rätt vara rätt och det är helt ok att korrigera sina uppgifter. Om nu någon till äventyrs tror att jag är emot invandrarna mer än de kriminella som även gäller som åsikt mot svenska tjuvar och banditer så är det invandringspolitiken som måste förbättras som jag får medhåll om av de flesta politiker att jag sedan tar i lite extra för att folk ska inse allvaret med den rättvisa mångetniska kulturen som vi själva ingår i så ska banne mig politikerna visa prov på det också, men tyvärr det är de nya svenskarna som gäller och det är vad alla invanddrarkritiker retar sig på, att vi som svenskar ska inte räknas in i mångkulturen utan drastiskt uttryck ska ses som parasiter i vårt eget land.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2010-01-05 19:18:00
|
Jocke-utsourzad |
En planet, en människoart, en natur! Det verkar enormt svårt för ett ANTAL här att inse!
|
|
Inlägg #36: Postat: 2010-01-05 19:28:00
|
GunnarL |
Det kan ju eventuellt vara så, att människor som bor nära naturen eller mitt i den har lite större kunskap om naturen än de som bor i centrala Stockholm. Hur ofattbart det än kan verka!
|
|
Inlägg #37: Postat: 2010-01-05 19:53:00
|
Utforskaren |
Synd Jocke att du vill göra det så enkelt för oss att bara tänka i stort och glömma bort innehållet i vår planet med natur och djur och endast en människoart, varför är vi då inte lika som människor. Nej lite mer detaljer får du komma med så får vi se hur det artar sig.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2010-01-05 23:15:00
|
ingloz |
#36/ Visst är det märkligt, GunnarL, men jag lutar också åt att bonnläppar vet bäst hur man tar hand om moder jord.
|
|
Inlägg #39: Postat: 2010-01-05 23:39:00
|
Pia K |
ingloz #38 Precis som jag alltid har sagt!
|
|
Inlägg #40: Postat: 2010-01-05 23:47:00
|
Pia K |
# 34
Man väljer själv, om man vill ses som parasit i sitt eget land.Jag väjer inte för slagfältet.
|
|