Arabiska köpmän förfärades av svenskarnas barbari

Den här tråden diskuterar artikeln Arabiska köpmän förfärades av svenskarnas barbari.
Showing page 8 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Inlägg #141: Postat: 2009-12-29 11:22:00
Utforskaren
Nu kanske det inte var en slump att Obama ville ställa in sig hos kineserna genom att hänga en bild på Mao i vita husets julgran. Eller handlade detta bara om ett osmakligt skämt att hänga upp bilden på en massmördare i denna nämda julgan, det kanske var en markering till påminnelse vad en diktator kan ställa till med.
Inlägg #142: Postat: 2009-12-29 11:51:00
ingloz
#136 / Sunny, jag blev förvånad över de svaga reaktionerna på detta heta ämne så ypperligt presenterat av Leif-Arne att jag blev smått irriterad på att alla bara klankade på varandra istället för att kommentera texten. Det var fel av mej, för du beskriver så bra hur det är, och så är det säkert för oss alla: man hoppar från det ena till det andra utan att ha tillräckligt med tid att ta till sej allt. Enligt min mening är den fråga som som alltmer tagit form "tänker Islam ta över Sverige?" lika stor o viktig som klimatfrågan. Den senare har vuxit oss över huvudet för att vi inte reagerat i tid och stoppat den rullande snöbollen. Ska det bli på samma sätt med Islam? Vi borde nog på allvar ställa oss frågan om vi kan underkasta oss deras lagar. Det är alltid bra att vara förberedd.
Inlägg #143: Postat: 2009-12-29 12:12:00
Utforskaren
Jag anser att inte någon kan veta med bestämdhet vad som försegick för tusen år sedan, vi får nog se mycket av det påstådda som en saga eller myt för att komma sanningen närmast.
Inlägg #144: Postat: 2009-12-29 12:35:00
ingloz
# 143 / Nej, vi behöver inte veta om det Leif-Arne berättar är sant, den består av hypoteser, men vi kan tillåta oss att njuta av en fin historia ändå - vad vi måste göra är att tänka igenom den utveckling som följer och hur det ser ut i dag. I ingressen lugnas vi med orden: "Islam är inget hot mot svensk kultur. Lika lite nu som för 1100 år sedan. Vi har alla nytta av ett kulturellt utbyte." Ska vi bara svälja det med hull och hår,tycker du, bara för att vi har ett utbyte inom vissa gränser?
Inlägg #145: Postat: 2009-12-29 12:41:00
Utforskaren
Vi ska vara glada över att kulturyttringar ändras med tiden? enligt artikelförfattaren. Vi kan säga så här allt som går åt det bättre kan vi vara glada över,men vad ska vi göra åt det som är ett hot att utplåna vår svenska kultur som främst handlar om vår mentalitet och också den viktigaste jämte att ha tak över huvudet och får äta oss mätta. Men varför har inte alla det så i vårt avlånga land? Att artikelförfattaren tycker illa vara om svenskar som vill hävda sin rätt i Sverige är ju bekant och därför så blir det också hans artiklar därefter. Han tror inte att Islam är något hot mot vår kultur, visar bara på hur illa påläst han är, det finns hur mycket matrial att ta del utav om man är intresserad av att värna om vårt land så att det inte hamnar i fel händer som tyvärr EU och FN medverkar till, för att inte tala om USA som egentligen bär den största skulden till världens elände.Nästan all västlig politik är till för att rädda det kapitalistiska systemet som man bör ha i åtanke när man hör ordet globalisering och mångkultur, jag skulle vilja kalla det för etnisk resning! Hur ska världen se ut utan spridd mångkultur som vi haft sedan mänskligheten kom till, nu ska vi acceptera dess utplåning inte ett enda land får leva ifred och vara självständiga alla ska straffas för sin existens kan man tycka, för det är ett straff att länders befolkningar ska bli utan samhörighet med sitt eget folkslag.
Inlägg #146: Postat: 2009-12-29 12:58:00
Utforskaren
Både Syrier och Kurder skulle bli överlyckliga om de fick en självstädig bit mark att leva på som de själva begär.De är inte ett dugg lyckliga i vårt land enligt deras egna uppgifter, när man tar reda på hur andra etnisiteter trivs i Sverige så bli svaret inte alls, de förbannar månkulturen och det beror på att de inte har något att säga till om, de kan inte fritt utveckla sin kultur lika lite som vi svenskar kan det och hitintills finns det inte något recept för att befolkningen ska trivas och gilla varandra. Tack vare detta har vi främlingsfientlighet och rasism i Sverige som ett givet led när man blandar ihop all världens folk på samma yta och alla folkslag har sina belackare som går mot de övriga folken i landet.
Inlägg #147: Postat: 2009-12-29 14:35:00
Janne B
UTF, mannen utan ansikte, fortsätter dag efter dag att underblåsa främlingsfientlighet och rasism och gör sig samtidigt till någon slags talesman för syrier och kurder! "TACK vare detta så har vi främlingsfientlighet..." Vilken mening! TYVÄRR så har vi...skulle jag ha skrivit...
Inlägg #148: Postat: 2009-12-29 15:20:00
Utforskaren
Janne det är du som underblåser främlingsfientlighet genom att ställa dig på invandrarnas sida mot svenskar och då får du också stå till svars för ökad kriminalitet som går ut över oss svenskar som du och dina bundsförvanter blundar för. Nej! ärligt talat om vi ska få ordning och reda i landet bör var och en avkrävas ett ansvar och där är det egentliga problemet, folk från andra länder anser att du och jag har det ansvaret och då slipper de att ta något, praktiskt och enkelt eller hur? Men tyvärr det är just det här som skapar ett problem för oss alla, när inte ens politikerna vill ta på sig det ansvar som är nödvändigt så att du och dina gelikar inte behöver misstänkligöra någon för att vara rasist.
Inlägg #149: Postat: 2009-12-29 15:38:00
Utforskaren
Janne du borde ta en resa i Turkiet och vara där ett halvår så får du verkligen se vad rasism innebär. som du vet i detta månkulturella land Kräver EU att de ska få bukt med folket innan det blir tal om att Turkiet ska bli ett medlemsland till EU. Jo då, det heter officiellt att de ska få ordning på sin demokrati. Sverige kan ju bli uteslutet av EU av samma skäl att frångå demokratins frågor, som det mångkulturella Turkiet sysslat med hur länge som helst.
Inlägg #150: Postat: 2009-12-29 15:41:00
ingloz
#145 / Vi har så mycket värdefullt att vara rädda om men som många av oss infödda inte tycks vara medvetna om. Du nämner mentaliteten, så vi kan väl börja med den. Det är så skönt att vi inte behöver gapa och skrika till varandra utan kan tala i en behaglig tonart och ändå bli tagna på djupaste allvar. Visserligen har man i tv-debatter börjat ta efter andra kulturer där den som gapar högst o mest vinner. Vi är också vana vid att ha gott om utrymme i vårt land o därför har vi ett större vad man kallar "personligt revir" Jag kan känna obehag när någon utom mina närmaste försöker krypa under skinnet på mej. Det här blir jag ofta medveten om ute på stan. Det är alltid jag som får ta steget åt sidan vid möte med en icke-svensk med mindre revir. Annars uppstår en krock på trottoaren som leder till att jag måste kolla att mobilen i fickan, väskor o kassar m.m. fortfarande finns där de ska vara. Petitesser? Möjligt, men så är det i alla fall. Och så har vi allemansrätten. Unikt i ett underbart land med skiftande natur och skiftande årstider. För att inte tala om den svenska Kulturen, den som många tror är obefintlig. Så skiftande från norr till söder. Samekulturen, denna exotiska skatt i norr som borde få stort utrymme. "Ack Värmeland Du sköna" och midsommar i Dalarna. De mysiga götlaborgarna och vi "dryga skåningar" med Nils Holgersson på gåsaryggen. Nej, vi har massor som jag för allt i världen inte vill byta ut - och ändå är jag inte det minsta främlingsfientlig.
Inlägg #151: Postat: 2009-12-29 15:56:00
Utforskaren
Ingloz, vem vill vara främlingsfientlig inte en normal funtad person umgås med sådana tankar. Mycket det jag skriver om är vad just invandrare har för åsikt om Sverige och då kan man få höra främlingsfientliga uttalanden som jag givetvis ifrågasätter. Rasism är en ytterlighet som borde vara förbjudet att anklaga någon för även bland svenskar, men det är som det är tack vare dessa antirasistorganisationer som gör mer skada än nytta, jag sett dem på nära håll och hos vissa kan man undra om de inte har fått med fotbollshulliganer som en svans i dessa organisationers led.
Inlägg #152: Postat: 2009-12-29 16:05:00
ingloz
# 147/ Janne B, "Mannen utan ansikte" skriver du. Det har jag också tänkt på. Ni är så många här som väljer att uppträda anonymt, utan ansikte alltså. Det gör att det blir svårare att överblicka dagens kommentarer. Jag hade också tänkt tala om för dej att på Facebooks startsida blir du då och då föremål för Fb-ledningens omsorg, utan att du själv vet om det. De vill att vi andra ska föreslå en profilbild åt dej. Sunny har valt att låta ett foto på hennes basäng vara signum för henne. Det är smart om man vill vara anonym utan att vara anonym. Detta har jag för övrigt sett exempel på här på Sourze också. En gullig kyckling, om jag inte minns fel. Den är väldigt lätt att upptäcka, vilket är en fördel för oss gamlingar.
Inlägg #153: Postat: 2009-12-29 16:33:00
ingloz
# 148 / Jag är helt övertygad om att Janne B endast har goda avsikter, men jag måste samtidigt medge att det ligger något i det du säger för vi beskylls ofta för att vara fega. Dels har det med vår naturliga lågmäldhet att göra, som jag berörde i #150 men ännu mer för att vi inte vågar stå upp för att vi är svenskar till både kropp osjäl och dessutom är STOLTA över det. Vi FÅR vara stolta och vi BÖR vara stolta för att vi gett plats för så många invandrare.
Inlägg #154: Postat: 2009-12-29 16:38:00
Utforskaren
Ingloz, mannen utan ansikte här och skönt är det att man inte blir påmind om sitt utsèende i tid och otid man skulle ju kunna bli högfärdig. Nåväl jag känner inte dig Ingloz mer än vad du vill avslöja själv om din person och det irriterar mig inte på något sätt, oavsett om vi har ett korrekt namn eller psedonym förändrar det inte någonting vi förblir anonyma iaf. En snabb beskrivning om mig själv och som är det främsta, vilket är min människokärlek men det är nog förknippat med mitt forna yrke som har att göra med att förstå människorna utan att vara proffsig psykolog även om jag äger en hel del av den kunskapen.
Inlägg #155: Postat: 2009-12-29 16:38:00
Utforskaren
Ingloz, mannen utan ansikte här och skönt är det att man inte blir påmind om sitt utsèende i tid och otid man skulle ju kunna bli högfärdig. Nåväl jag känner inte dig Ingloz mer än vad du vill avslöja själv om din person och det irriterar mig inte på något sätt, oavsett om vi har ett korrekt namn eller psedonym förändrar det inte någonting vi förblir anonyma iaf. En snabb beskrivning om mig själv och som är det främsta, vilket är min människokärlek men det är nog förknippat med mitt forna yrke som har att göra med att förstå människorna utan att vara proffsig psykolog även om jag äger en hel del av den kunskapen.
Inlägg #156: Postat: 2009-12-29 17:29:00
ingloz
# 155 / Men kolla på Unto Seppälä som har valt en fin ros. Se så lätt man hittar hans inlägg. Han som är så snygg kunde förstås ha blivit mallig av att se sin ståtliga bild - men han valde rosen. Fint!
Inlägg #157: Postat: 2009-12-29 17:48:00
Janne B
Finns det blåklintar i lagret? Eller blåmes lika snygg som Unto!
Inlägg #158: Postat: 2009-12-29 17:49:00
Utforskaren
#153 Inglos, självklart har Janne goda avsikter fattas bara annat som vigt sitt liv åt att vara troende och allting. Felet är nog att han kan vara naiv med sina kommentarer mot mig, men som sagt inte något ont i det, alla ha vi vårt sätt att uttrycka oss på, som kan missförstås medvetet eller inte så kan man ana sig till det, att så är fallet med vår vän Janne, som trots allt kommer med väl genomtänkta inlägg som man kan hålla med om, kanske vi alla fungerar så, beroende på vilket humör vi är och då kan raderna bli därefter.
Inlägg #159: Postat: 2009-12-29 17:53:00
Janne B
Ställer Utforskaren upp på det uttalande jag gör på Löpsedeln spalt tre....
Inlägg #160: Postat: 2009-12-29 17:55:00
Janne B
FÖRSTA SIDAN menar jag ...således!
Showing page 8 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Laddar...