Arabiska köpmän förfärades av svenskarnas barbari

Den här tråden diskuterar artikeln Arabiska köpmän förfärades av svenskarnas barbari.
Showing page 7 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Inlägg #121: Postat: 2009-12-28 16:31:00
Utforskaren
Ingloz, jag tror att frågan är för känslig för många som ser muslimer som enbart religiösa och så sätter man ett likhetstecken med vår kristna tro. Därför uppfattar man det som tabu att ifrågasätta muslimernas stöd för Islam som de flesta muslimer stödjer när de anser att allt som står i Koranen är sant och så har vi det här med religionsfrihet att beakta.
Inlägg #122: Postat: 2009-12-28 16:31:00
Utforskaren
Ingloz, jag tror att frågan är för känslig för många som ser muslimer som enbart religiösa och så sätter man ett likhetstecken med vår kristna tro. Därför uppfattar man det som tabu att ifrågasätta muslimernas stöd för Islam som de flesta muslimer stödjer när de anser att allt som står i Koranen är sant och så har vi det här med religionsfrihet att beakta.
Inlägg #123: Postat: 2009-12-28 17:18:00
ingloz
#122/ Nej då, Utforskaren, det handlar inte om hur religiösa muslimerna är vs svenskar. Frågan är om de försöker ta över vårt land och göra det till sitt. Att du själv tror så måste man nästan utgå ifrån eftersom du inte förnekar det ens när jag frågar rent ut. Den här länken t.ex. Länk: dailymotion.com vad säger du om innehållet i den? Där snackas inte ett ord om vem som är religiös eller ej.
Inlägg #124: Postat: 2009-12-28 17:25:00
Utforskaren
Synd Ingloz att du missförstod mitt inlägg som var en beskrivning på hur folk kan tycka och då vill de inte gå i polemik om muslimerna ska ta över Sverige eller inte.
Inlägg #125: Postat: 2009-12-28 17:41:00
Utforskaren
Ingloz, om man tittar på denna video så kan man verkligen befara att Sverige kan bli ett muslimskt välde. Länk: dailymotion.com
Inlägg #126: Postat: 2009-12-28 20:12:00
ingloz
# 124/ Nej då, Utforskaren, jag förstod att du menade alla andra :- Men jag tar om frågan som är riktad direkt till dej. Här är den: Vad tror du, Utforskaren? Tror du att muslimerna vill ta över Sverige och byta vår Kristendom mot Islam?
Inlägg #127: Postat: 2009-12-28 22:05:00
Utforskaren
#126 Ja det vill de, mönstret finns som i andra länder muslimska säger folk ifrån muslimska länder som flytt därifrån och allra helst när svenska kyrkan har erkänt Islam i Sverige.
Inlägg #128: Postat: 2009-12-28 22:07:00
Utforskaren
Kul svenska muslimska en gång förmycket i meningen.
Inlägg #129: Postat: 2009-12-28 22:30:00
ingloz
# 127 / Bra, Utforskaren! Allt tyder på att vi måste bli mycket mer uppmärksamma på att den avsikten finns. Om det stämmer, som man ser på en av videofilmerna, att journalister fått order att mörka information då är det riktigt illa redan.
Inlägg #130: Postat: 2009-12-28 22:35:00
Utforskaren
Inglosz, det riktigt tråkiga är EU som har öppnat Europas dörrar på vid gavel för muslimerna som Georg Bush har ett finger med i spelet som jag skrivit om tidigare i något inlägg om hur och varför.
Inlägg #131: Postat: 2009-12-28 22:47:00
Janne B
EU försöker att undvika att indela folk efter ras,religion politik osv. vilket många härskare förut gjort. EU har inte lyckats med denna målsättning men syftet är gott.
Inlägg #132: Postat: 2009-12-28 22:50:00
Janne B
VÅR svenska utvandring till USA och andra håll från 1850-1930 berodde på precis samma saker som gör att folk flyttar på sig nu.Jag unnar folk att starta om livet - men lite för många satsar på Sverige.
Inlägg #133: Postat: 2009-12-28 22:53:00
Janne B
Svenska Kyrkan är inte längre någon Myndighet som kan godkänna Islam eller tvärtom. Det finns inget fast samarbete dem emellan men förhoppningsvis en del samtal och kontakter.De missionerar inte emot varandra - mig veterligt.
Inlägg #134: Postat: 2009-12-28 23:18:00
Janne B
I de länkar som nämns här ovan håller man inte isär begreppen muslim och Islamist. Det är stor skada!
Inlägg #135: Postat: 2009-12-28 23:19:00
Utforskaren
Synd att en del är totalt aningslösa när det gäller Islam, men så är det, har Pappa sagt sitt så är det så.
Inlägg #136: Postat: 2009-12-29 01:02:00
Sunny fri
Leif Arne.Hur kan jag ha missat denna artikel??? Jo allt runt mig o så de få minuterna vid datorn o så avbrott igen.Man dyker in på en replik:svarar kanske men missar under vilken artikel replikskiftet sker.Du skriver ju om mitt favoritämne historia o din artikel är utan tvekan värd en 5.a ! Den hisoria du beskriver är jag väl bekant med. Även min svärson vistas i bland i andra tidsåldrar men i år har det ju varit 1809 för hela slanten.Jubileum både på museerna o ute som uppvisningar.Carl Bilt lade till o med ner en krans i Finland där det stora slaget stod men jag tror inte han brydde sig så mycket?
Men du skriver om vikigatiden o den var ruskigt blodig.Men inte bara hos oss.Det bästa vikingmuseum jag varit på är det i York i England:de har restaurerat en hel by UNDER nutidens York o den är så stor att man kan åka runt där inne. Att hyra en egen guide är lite dyrare men de här männen kan sin o vår historia så det är väl värt pengarna.
Inlägg #137: Postat: 2009-12-29 01:20:00
Sunny fri
forts Vi plundrade o ockuperade o slaktade människor hej villt o i England lever våra ättligar kvar.Att få tillbringa några dagar under jorden i York är en drömsemester!! Du kan ställa 100 frågor o få svar på dem alla.
Men inte bara muslimska köpmän blev chockade: Adam av Bremen skrev ju rena skräckhisorier om våra offerriter! Nu kan man inte lita tiktigt på Adam då han dels skrev ner hörsägner o dels var gäst hos den danske kungen som inte hade någon anledning att försköna svenskarna.Men det var förvisso en våldsam tid.MEN den muslimska "läran" som urartat i dag fanns inte då.Jag är rädd för fanatiker av alla sorter o raser men i dag är det nog de muslimska fanatikerna som har den starkaste uppbackningen med både antalet troende o antalet stater som ställer sig bakom dem.Öppet eller i smyg. Och man kan inte jämföra hur man kan mörda med alla morderna vapen som kan använads till terrror:lite gift i en vattentank,bakteriekrig,atombomber, med de svärd o pilbågar man tog livet av varandra med då.I dag är de flesta offer för både krig o terrorism civila.
Inlägg #138: Postat: 2009-12-29 10:59:00
Utforskaren
Svenska kyrkan har godkänt Islam och förmodligen alla frikyrkor antingen de vill det eller inte, vi har religionsfrihet och då finns inte något val och därmed har samtliga samfund godkänt Islam. Samma förfarande är det när det gäller politiken, oavsett vilket parti som vinner riksdagsvalet har hela befolkningen godkänt vinnarna och varför då? jo det kallas demokrati som vi har bestämt ska råda i Sverige, som tyvärr är en demokratur. dikterad demokrati av dem som besitter makten där folket är tvungna att godkänna vad regimen bestämmer. Jag gissar att många känner att vårt valsystem har föga med demokrati att göra och det största beviset var 1975 hur demokratin fungerar, när riksdagen bestämde att Sverige skulle bli ett mångetniskt land utan att rådfråga väljarna, Detta är det stora beviset att vi lever i en demokratur och att vårt valsystem har inte med demokratisk rättvisa att göra. Regimen har också tagit sig rätten att smutskasta folkets vilja genom att försöka förgöra de nationella politiska partierna trots att de är berättigade enligt grundlagen och skyddade av densamma.
Inlägg #139: Postat: 2009-12-29 11:09:00
Utforskaren
Politik är den största skamfläcken i världen som aldrig går att tvätta bort.
Inlägg #140: Postat: 2009-12-29 11:16:00
Utforskaren
Den som tror på humanism bör nog tänka sig för både en och två gånger, var finns det humana med EU och FN och en globaliserad värld för att kunna genomföra den nya världsordningen med en ledare och ett folk? Karl Marx är den store vinnaren som förordade redan på 1800 talet om "En ledare och ett folk"
Showing page 7 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Laddar...