Valt inlägg:
Leif Arne.Hur kan jag ha missat denna artikel??? Jo allt runt mig o så de få minuterna vid datorn o så avbrott igen.Man dyker in på en replik:svarar kanske men missar under vilken artikel replikskiftet sker.Du skriver ju om mitt favoritämne historia o din artikel är utan tvekan värd en 5.a ! Den hisoria du beskriver är jag väl bekant med. Även min svärson vistas i bland i andra tidsåldrar men i år har det ju varit 1809 för hela slanten.Jubileum både på museerna o ute som uppvisningar.Carl Bilt lade till o med ner en krans i Finland där det stora slaget stod men jag tror inte han brydde sig så mycket?
Men du skriver om vikigatiden o den var ruskigt blodig.Men inte bara hos oss.Det bästa vikingmuseum jag varit på är det i York i England:de har restaurerat en hel by UNDER nutidens York o den är så stor att man kan åka runt där inne. Att hyra en egen guide är lite dyrare men de här männen kan sin o vår historia så det är väl värt pengarna.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?