Arabiska köpmän förfärades av svenskarnas barbari

Den här tråden diskuterar artikeln Arabiska köpmän förfärades av svenskarnas barbari.
Showing page 4 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Inlägg #61: Postat: 2009-12-19 21:17:00
Unto S
#58. Hej GunnarL. Jag citerar dig: ”samtidigt som han totalt nedvärderar de svenskar som går i en traditionell svensk gudstjänst”. Det är igen en sådan mening som smutskastar mig och sedan hänger det med för alltid. Att jag är ateist innebär inte att jag nedvärderar de svenskar som går i en traditionell gudstjänst. Om jag säger att gud inte finns, det är inte samma sak som att nedvärdera någon.
Inlägg #62: Postat: 2009-12-19 21:28:00
Lasse i Gatan
Utforskaren hänvisade till en länk om en muslimsk
kvinna från Somalia, numera politiskt aktiv i Holland
som har tagit avstånd från islam. Numera har hon
sex stycken livvakter för att kunna jobba politiskt.
Mycket klok kvinna som belyser vad islam står för,
något för Leif-Arne och Unto att lära sig något nytt.
Länk: axess.se
Inlägg #63: Postat: 2009-12-19 21:44:00
GunnarL
61/ Ånej Unto! Nu skall Du inte spela förorättad! Du tillhör den generation av svenska vänstern som alltid ansett att svenska traditioner och svenska sedvänjor är rent blahablaha, medan utländska traditioner - ju längre ifrån desto bättre - är så förtjusande! Det är inget unikt för Dig personligen men lyser igenom i mycket av vad Du skriver. Hur kommer det sig att Du blev så rörd av de kristna syrianerna i Södertälje som firade en kristen gudstjänst? Var det inte enbart beroende på att de var just syrianer eller blir Du lika berörd när Du bevistar en svensk gudstjänst? I så fall kan Du ju skriva en artikel om det också.
Inlägg #64: Postat: 2009-12-19 21:52:00
Unto S
#62 Lasse i Gatan. I mitt ”husorgan” tidskriften ”Humanisten” finns en intervju med Ayaan Hirsi Ali. Intervjuaren är Björn Ulvaeus. Hennes berättelser tror jag på, men hon har inget perspektiv till kristendomen och därför har jag svårt för henne … Vill man vara trovärdig så bör man vara kunnig. Eller är hon det som håller hon det gömt? Kanske just för att få mer plats för sitt hat …
Inlägg #65: Postat: 2009-12-19 21:54:00
Janne B
Rätt Unto Det är brister i tolerans, rättskänsla med mera även i liberaldemokratiska stater.Men dessa är ju påverkbara både utifrån och innifrån - förändras ständigt. Men det har funnits betongstater som varit nästan statiska.
Inlägg #66: Postat: 2009-12-19 21:55:00
Unto S
#64 GunnarL. Du har fel men jag tar inte striden för då kan jag bli avstängt igen.
Inlägg #67: Postat: 2009-12-19 22:07:00
GunnarL
66/ Struntprat Unto! Men om vi inte pratar mer på några dagar så önskar jag Dig en God Jul!
Inlägg #68: Postat: 2009-12-19 22:14:00
Utforskaren
Liberaldemokratiska stater? är det i sådana länder där folket vänder kappan efter vinden, självklart måste det vara så, någon annan funktion kan inte finnas och då är det bra att sådana stater försvinner.
Inlägg #69: Postat: 2009-12-19 22:14:00
Utforskaren
Liberaldemokratiska stater? är det i sådana länder där folket vänder kappan efter vinden, självklart måste det vara så, någon annan funktion kan inte finnas och då är det bra att sådana stater försvinner.
Inlägg #70: Postat: 2009-12-19 22:27:00
Utforskaren
Unto inte någon vill smutskasta dig, det sköter du själv på bästa sätt. Hur? att ha fördomar som är konstruerade är inte några tjusiga inlägg och som förstående medmänniska så får vi hålla sams ändå utan onödiga, ja rent ut sagt rena fnoskler. Vem om inte jag, vet vad jobbigt det måste vara att hävda sin person om man inte håller sig till sakfrågor av yttersta värde. Numer kan jag skörda frukterna av det jag lärt mig om människan, som var en del i mitt tidigare värv och finner Sourze som ett bra forum med redigt folk som vill så väl, men ibland kan ha så fel och det är väl det vi gruffar om ibland.
Inlägg #71: Postat: 2009-12-20 11:24:00
Utforskaren
Unto om du fick bestämma hur Sverige skulle se ut, det första du förmodligen skulle se till är väl att avskaffa den allmänna rösträtten och den tanken är inte så dum egentligen under rådande politiska förhållandet att svenska folket har inte något att säga till om, det har många upptäkt som har det fattigt och jäkligt som önskar att de var invandrare så att det fick det bättre ställt. Hur kan man försvara andra länders folk och samtidigt degradera det svenska i Sverige? som just stärker tesen att vi har inte ett dugg att säga till om, politikerna har infört den demokratiska diktaturen som du hyllar Unto. Att du jämte Leif-Arne som inte är av svensk börd, ska inte förvåna någon att ni inte har det minsta ansvar för Sverige liksom de flesta invandrare och ska vi blanda in muslimer med sin starka styrning av Islams parasiter i landet stärker ytterligare att ni två, borde inte någon lyssna till, ert skitsnack figurerar ändå hos vissa svenskar som inte förstår sitt eget bästa. Ju mer kritiken ställs mot borne svenskar ju fler av oss tyr sig till renodlade svenska värderingar, alltså de slutar upp med att gå på regimens linje och tar lagen i egna händer för vad som är tillåtet trots allt i den demokratur som råder. Rasism och främlingfientlighet står muslimerna för och i viss mån judarna i Sverige, det finns det bevis och belägg för så det är inte jag som påstår det är citerat i första hand utav mången invandrare som hatar judar och muslimer och ser man till, vad muslimerna vill i vårt land kan man bli förbannad med all rätt och inte blir man gladare över er två muslimkramare och en tredje som också tyr sig till er och uppmuntrar era åsikter, Sourze egen kappvändare så socialliberal han är enligt eget utsago.
Inlägg #72: Postat: 2009-12-20 11:56:00
Unto S
Så fel, så fel Utforskaren/ArHo har om mig. Inte en stavelse är rätt. Utförskaren/ArHo citerar och använder samma vokabulär som Nationaldemokraterna. För mig är Nationaldemokraterna och deras sympatisörer nazister.
Inlägg #73: Postat: 2009-12-20 12:21:00
Janne B
Hej Unto. Ja så är det UTF lånar sina ord och begrepp från extremtidningarna. Vi är flera som ser det gång på gång. Läs julevangeliet i stället UTF om en familj som fick fly till Egypten. Där fanns inga passkontroller...
Inlägg #74: Postat: 2009-12-20 12:25:00
Utforskaren
Unto Vad Arho har för åsikter vet jag inte, men mina handlar om ärlighet och rättvisa och finner jag att andra kommer med konstruerade påstående så vill jag gärna påpeka det och dina Unto är gripna ur luften som jag har svårt att förstå att du vidhåller dig vid dem, även när du blir överbevisad. Självklart kan inte jag förbjuda dig eller någon annan att ha åsikter, men som sagt jag håller inte med om dina åsikter som det inte finns bevis för och det får du finna dig i eller hur och då visar det sig att vi inte har mer att säga varandra eftersom du lär aldrig frångå dina ståndpunkter och ideal.
Inlägg #75: Postat: 2009-12-20 12:53:00
Utforskaren
Janne helt rätt, jag lånar vokabulären från extremtidningarna. Rasister,främlingsfientliga, nazister, extremister, socialliberaler, kommunister,
Höger och moderater o.s.v.
Inlägg #76: Postat: 2009-12-20 12:53:00
Utforskaren
Janne helt rätt, jag lånar vokabulären från extremtidningarna. Rasister,främlingsfientliga, nazister, extremister, socialliberaler, kommunister,
Höger och moderater o.s.v.
Inlägg #77: Postat: 2009-12-20 13:03:00
Utforskaren
Den som förgapat sig i kristen hedendom har sagt sitt.
Inlägg #78: Postat: 2009-12-20 13:28:00
Utforskaren
Är vi så medvetna om vad vi röstar på varje valår? skulle inte tro det. De senaste valen har jag röstat av ren slentrian på ett riksdagsparti men nu ställer jag mig tveksam till att rösta över huvudtaget eftersom jag finner inte någon större ändring i den nuvarande politiken som inte ens sossarna skulle avhålla sig ifrån. Med det resonemang som de utpekade herrarna för så skulle man kanske rösta på SD eller inte alls, jag väljer att ligga lågt fram till valet så får vi se vad samtliga partier har att erbjuda. Att jag har vaknat till om rådande politik framgår säkert i mina yttranden för att tidigare varit måttligt intresserad av politik eftersom mitt värv inte givit någon större tid att sätta mig in i vad politik är, nu börjar jag skönja en maktgalenskap som inte har mycket gemensamt med folkets vilja. Faktum är att invandrarna fått upp ögonen på mig för den förda politiken genom deras kritik mot det svenska samhället, så kom inte och säg att inte invandrarna påverkar oss också menligt, med vad de har för åsikter om oss.
Inlägg #79: Postat: 2009-12-20 13:28:00
Utforskaren
Är vi så medvetna om vad vi röstar på varje valår? skulle inte tro det. De senaste valen har jag röstat av ren slentrian på ett riksdagsparti men nu ställer jag mig tveksam till att rösta över huvudtaget eftersom jag finner inte någon större ändring i den nuvarande politiken som inte ens sossarna skulle avhålla sig ifrån. Med det resonemang som de utpekade herrarna för så skulle man kanske rösta på SD eller inte alls, jag väljer att ligga lågt fram till valet så får vi se vad samtliga partier har att erbjuda. Att jag har vaknat till om rådande politik framgår säkert i mina yttranden för att tidigare varit måttligt intresserad av politik eftersom mitt värv inte givit någon större tid att sätta mig in i vad politik är, nu börjar jag skönja en maktgalenskap som inte har mycket gemensamt med folkets vilja. Faktum är att invandrarna fått upp ögonen på mig för den förda politiken genom deras kritik mot det svenska samhället, så kom inte och säg att inte invandrarna påverkar oss också menligt, med vad de har för åsikter om oss.
Inlägg #80: Postat: 2009-12-20 14:37:00
Leif-Arne
Jag tror att även du har en uppgift att fylla, din insikt i svensk inrikes politik och dina analyser av varför du tycker SD är det bästa alternativet, borde du utveckla och ge så stor spridning som möjligt.
Showing page 4 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Laddar...