Prostitution bör ske under ordnade former

Den här tråden diskuterar artikeln Prostitution bör ske under ordnade former.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-12-15 15:30:00
Thomas L. Aabo
53 läsare och ingen vågat betygsätta eller kommentera den. Måste vara någon form för rekord och kunna tyda på att...
Inlägg #2: Postat: 2009-12-15 15:38:00
Janne B
Thomas Kommenterandet har gått in i en viss vinterdvala....det säger inget om din artikels kvaliteer
Inlägg #3: Postat: 2009-12-15 18:40:00
avicenna
Porr och prostitution är samma sak, ena står framför kamera och den andra inte.FRamför kamera är du stjärna och utan den är du hora.
Inlägg #4: Postat: 2009-12-16 01:19:00
Sunny
Jag delar absolut ditt huvudkrav.Det bör ske under ordnade former o flickorna o även de pojkar som säljer sex bör få betala skatt o omfattas av sjukförsäkringen så länge den nu finns kvar.Mitt huvud argumet är att flickorna far så väldigt illa av all denna dubbelmoral och jakt på deras kunder.Jag har varit med o startat 6! försök att få till stånd en förening fackförening? för sexarbetare liksom Hydra i Tyskland o Den Röda tråden i Holland.Där får flickorna hjälp medecinskt o juridisk.I de länder man infört detta finns ingen marknad för hallikar o trfficking som kan anmälas av flickorna.Men de som försöker yttra sig om sin egen situation i Sverige blir snart tystade.De blir hotade till tystnad genom att man tar ifrån dem deras bostäder och eftersom de flesta arbetar deltid med någonting annat så blir de av med sina arbeten oxå.Socialen försöker ta ifrån dem deras barn och under tiden pågår affärerna under dubelmoralisk tystnad .Det beror på kundens status om du är en stjärna gift med en Onassis, en Spies eller en Tiger WDå är du stjärna.Har du en vanlig löntagare som kund måste du ha flera o då är du en hora.
Inlägg #5: Postat: 2009-12-16 15:25:00
Thomas L. Aabo
Janne B. Vad menar du med "din artikel"?! Jag har inte skrivit den.
Inlägg #6: Postat: 2009-12-16 16:03:00
Janne B
Thomas jag såg fel och ber om ursäkt!
Inlägg #7: Postat: 2009-12-16 16:15:00
Nettan999
Vi har ju redan ordnade former av prostitutionen! De kontaktsajter som kostar pengar är väl alla en form av prostituon? Varför ska man annars ta betalt för att folk ska ut och "ragga"? Vad är det annat än att träffa någon ny partner, tillfällig partner o.s.v. Parallellerna är att man betalar för att träffa någon annan.
Inlägg #8: Postat: 2009-12-16 17:44:00
Utforskaren
Nettan999, du har så rätt så. Ring mig vid tillfälle.
Inlägg #9: Postat: 2009-12-16 18:05:00
Goding
Jag tycker inte vi ska ha prostitution alls. Det är antagligen en ytterst liten del kvinnor som är prostituerade därför att de gillar det. De flesta är det för att de på ett eller annat sätt är tvungna till det rent ekonomiskt eller för att de är i beroendeförhållane till någon annan. Höj människors allmänna levnadsstandard och människovärde på kuppen så kommer nog prostitutionen att försvinna av sig själv. Inget samhälle som kallar sig civiliserat ska ha nån form av prostitution eller ekonomiskt beroende av andra för att få finnas till.
Inlägg #10: Postat: 2009-12-16 18:47:00
Lars Nilsson
Vad sägs om följande aforism från en känd person: "Att ha samlag med en kvinna kan ibland vara ett tillfredställande substitit för masturbering, med det kräver god fantasi".
Inlägg #11: Postat: 2009-12-16 23:17:00
Nettan999
Tack till Dig som tog upp detta ämne. Till alla Er som anser att det inte ska finnas prostitution, varför inte fråga dessa kvinnor själva? Rekommenderar att Ni läser Petra Östergrens bok, Porr, horor och feminister, Länk: sensuellqkonsult.wordpress.com . Den beskriver att många kvinnor föredrar att ”ragga” en karl för sexuell kontakt på detta sätt, hellre än att hitta en berusad man på krogen. Så jag undrar, i detta s.k. jämställdhetens land
Inlägg #12: Postat: 2009-12-16 23:51:00
Leif-Arne
"Nettan999" gör precis samma syntaxfel som en skribent som ymning förekommit under flera olika nick. Enbart en tillfällighet, den här gången även?
Inlägg #13: Postat: 2009-12-16 23:54:00
Nettan999
Till Leif-Arne som skrev 2009-12-16 23:51:00
Jag förstår inte Din fråga? /Netta
Inlägg #14: Postat: 2009-12-17 00:37:00
Sunny fri
Nettan:Perta är en god vän till mig och enav ganska få i det här landet som vet mycket om prostitution då hon forskat i den i snart 10 år.O boken du rekommenderade är utmärkt.
Inlägg #15: Postat: 2009-12-17 00:57:00
Sunny fri
9Goding: hur många prostituerade känner du? Jag menar känner väl.Efter mina 12 år i sexbranchen har har jag säkert träffat ett hundratal eller flera under arbetet men en organisation.Min allra äldsta o bästa väninna är hora o går på gatan.Sedan nästan 60 år! Ja du läste rätt:hon började vid 14 o fyller 73 år nästa gång.Hon är ju pensionär o måste inte arbeta men hon älskar sitt yrke.Som singel 73 åring träffar man inte många män o de i ens egen ålder kanske inte är så mycket för sex? Stamkunderna sedan kanske 30-40 år står för tryggheten o de yngre för ett bra sexliv. Jag har vänner som arbetat som prostituerade för att skaffa pengar till en utbildning.En är läkare o en psykolog i dag.Ett par har doktorerat och en kvinna sitter i dag i riksdagen.Men dubbelmoralen gör att dessa kvinnor måste leva ett dubbelliv för samhället straffar dem hårt.Vem vill mista bostad o barn? Kvina som är psykolog sade en gång till mig atat ifall hennes förflutna dök upp måste hon ta sit liv.Däremot är de stackarna som är utsatta i ett drog beroende eller annan psykisk defekt de enda som kan tala ut utan represalier.
Man kan göra som Horan Louise Eek:försörja sig på att resa runt o berätta hur eländig livet var när hon var prostituerad.Hon lever visserligen fortfarande på sin prostitution men för henne står samhällets dörrar glänt för hon är ju PK
Inlägg #16: Postat: 2009-12-17 12:21:00
Nettan999
Artikel, skriven av Sunny Börjesson Länk: sourze.se är mycket välskriven och passar in i detta sammanhang. Tack Sunny för det engagemang Du har för en minoritet ingen vill tala om. /Netta
Inlägg #17: Postat: 2009-12-17 14:36:00
Goding
Måste man känna en massa horor för att få göra sin röst hörd? Det är ju ungefär samma som i den religiösa debatten där man tydligen måste vara teolog för att få höja stämman. Att vara hora kan ju inte ens i "bästa" mening va nånting att sträva efter dey säger väl sig självt, eller hur? Att tillhöra samhällets bottenskikt på detta förnedrande vis? Alla har givetvis ett fritt val och det opponerar jag mig inte emot men att frivilligt bli hora och underkasta sig en sån förnedrande människosyn som detta innebär kan inte vara riktigt friskt. Och om du frågar vilken hora som helst om de fick en skälig levnadsstandard utan att behöva hora så tror jag de flesta skulle dra det kortet. Vilket skevt samhälle vi lever i, att sälja sin kropp är väl det enda som återstå när man inte kan något annat, å knulla kan väl de flesta...
Inlägg #18: Postat: 2009-12-17 23:25:00
dissidenten
"Man kan tryggt säga att hittills bara en tredjedel av kvinnokönet rönt tillräckligt beaktande av männen, den nedre tredjedelen."
A.Ljungdal Jag är uppväxt i ett slumkvarter. Vi förstod att för en del kvinnor var de sociala förutsättningar sådana att rollen som horor var en nödvändig inkomstkälla. 2-3 barn, arbetslös och mannen försvunnit! Av flera skäl accepterar jag inte prostitution som ett lagligt börsnoterat? företag. Skal vi även legalisera trafficking? Samma ovilja har jag till intellektuell prostitution! Men visst är denna ett helt normalt och för längst legaliserad fenomen?
Men OK gör vi handel med sex lagligt krävs det väl flera åtgärder?
Exempelvis en konsumentvägledning? En rimlig laglig konsekvens
måste väl också bli att våldtäkt av en prostituerat likställas med snatteri? Ser vi på effekten av marknadskrafter och reklam är sexhandel kanske i alla fall en kulturlig konsekvens?
Inlägg #19: Postat: 2009-12-18 00:15:00
Sunny fri
Goding känner inga horor men vet ändå att de inte är riktigt friska? Att de har "underkastat" sig någon eller några? Säg hur kan du veta att det är så ifall du saknar erfarenhet på området? Tänk om en målare skulle börja skriva artiklar om kirurgi eller om en tandläkare skulle börja skriva om hur barnmorskor upplever sitt arbete? Skulle de inte först träffa och fråga de här personerna och undersöka deras förhållanden innan de började berätta för världen hur dessa mår på jobbet? I fall de ville bli tagna på allvar? Varför tror vartenda pundhuvud att de vet allt om just horor? Jo därför att man länge talat om för folk att dessa människor kan alla spotta på för de får inte försvara sig.
Inlägg #20: Postat: 2009-12-18 00:17:00
Sunny fri
Dissidenten:det fungarer bra i de länder där sexarbetarna har ett starkt förbund o samarbetar med andra kvinnorörelser samt politiker.Där har hallikar o trafficing ingen marknad
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...