Rapportera inlägg

Valt inlägg:

"Man kan tryggt säga att hittills bara en tredjedel av kvinnokönet rönt tillräckligt beaktande av männen, den nedre tredjedelen." A.Ljungdal Jag är uppväxt i ett slumkvarter. Vi förstod att för en del kvinnor var de sociala förutsättningar sådana att rollen som horor var en nödvändig inkomstkälla. 2-3 barn, arbetslös och mannen försvunnit! Av flera skäl accepterar jag inte prostitution som ett lagligt börsnoterat? företag. Skal vi även legalisera trafficking? Samma ovilja har jag till intellektuell prostitution! Men visst är denna ett helt normalt och för längst legaliserad fenomen? Men OK gör vi handel med sex lagligt krävs det väl flera åtgärder? Exempelvis en konsumentvägledning? En rimlig laglig konsekvens måste väl också bli att våldtäkt av en prostituerat likställas med snatteri? Ser vi på effekten av marknadskrafter och reklam är sexhandel kanske i alla fall en kulturlig konsekvens?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?