Obamabakfylla

Den här tråden diskuterar artikeln Obamabakfylla.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2008-12-04 12:02:00
Patrick G
54&55/ Repressalier för vaddå? Vad finns det för belägg att Iran skulle anfalla Israel med kärnvapen? När attackerade Iran ett grannland sist? Vad säger IAEA om Irans förmåga/intentioner att framställa kärnvapen? Eller ska vi bara tro samma gäng som visade oss vackra bilder av Saddams mobila raketer och fantiserade ihop tonvis med biologiska vapen? Ursäkta, men var det inte Cheney/Rumsfeld som argumenterade på 70-talet för att Iran skulle få kärnkraft, och USA som sålde dem teknologin? På tal om att ryka uttalanden ur sitt sammanhäng, vad vet du om vad Ahmanidejan verkligen sa om Israels "utrotning"? Var det ett hot eller ett konstaterande om att Israels nuvarande regim kommer att orsaka landets oundvikliga förfall precis som Bush/Cheney har gjort i sitt land? Förresten, vad har han egentligen för makt att besluta över utrikesfrågor och militären?
Inlägg #62: Postat: 2008-12-04 12:10:00
Patrick G
Att en presidentkandidat skulle ens svara på en sådan hypotetisk fråga - låt vara HUR hon svarade på den - visar bristande lämplighet bara det. Att sådana frågor ställs i seriösa sammahang bekräftar bara hur debatten styrs av proisraelisk propaganda. Just nu svälter folk i Gaza pga missiler som skjuts därifrån. Ska de likställas med kärnvapenanfall? Jösses, vilken jävla fråga du ställer. Standard operating procedure, kanske? Kanske de kommer en attack från Mars också. Will Smith för utrikesminister!
Inlägg #63: Postat: 2008-12-04 12:29:00
madamehussein
Patrick, skulle du för en gångs skull kunna försöka vara lite positiv? Killen är för helv-te inte ens president än, skulle det skada att ge honom en chans? Seriöst, jag orkar knappt läsa dina artiklar längre. Om du inte kan vara positiv, kan du i varje fall försöka vara nyanserad?
Inlägg #64: Postat: 2008-12-04 12:48:00
ArHo
#63 madameh. jag håller med dig fullständigt det är fler som delar din åsikt. Låt Obama verka som president en tid sedan kan vi fälla åsikter om honom och Patrick med förmodar jag.
Inlägg #65: Postat: 2008-12-04 13:04:00
Patrick G
Det går utmärkt att kolla in amerikanska nyhetssändningar på nätet numera, från de stora bolagen NBC & CBS. Vill du exempelvis ha lite käcka positiva inslag om hur somliga till och med tjänar vinst under USA:s ekonomiska kris, varsågod. Förra veckan fanns det gott om glada reportage från detaljhandelns stora readag "Black Friday", som ett tecken på hur pengarna flöder åtminstone under en dag. Inga av de stora bolag rapporterade dock om den stackars Wal-Martanställd i Long Island som dödades när folkströmmen bröt genom dörrarna före öppningstid.
Inlägg #66: Postat: 2008-12-04 13:05:00
Patrick G
För att "orka" med verkligheten föreslår jag ett engagemang i någon positiv samhällsinriktad verksamhet - helst ideellt. Så håller man hopp levande, finner jag. Annars finns det gått om ytliga tidsfördriv se svar 51 som de flesta verkar föredra över verkligheten.
Mitt mål är inte att bli populär, bara erbjuda det som annars inte finns skrivet på svenska.
Inlägg #67: Postat: 2008-12-04 14:17:00
CMO
#61/ Patrick som svensklärare förutsatte jag att du förstod innebörden av ordet "om". Iran attackerar på mer eller mindre daglig basis Israel genom sina proxies Hizbollah och Hamas. De attackerar dagligen Irak via shiitiska militanta grupper. Hur kommer det sig att ni i vänstern ständigt försvarar planetens otäckaste och mest demokratifientliga regimer.
Inlägg #68: Postat: 2008-12-04 14:18:00
CMO
62/ Halmgubbar.
Inlägg #69: Postat: 2008-12-04 14:22:00
CMO
Patrick, undervisa oss gärna om den islamistiska synen på staten Israels berättigande. Men du kanske inte betraktar Ahmadindejad som islamist eller Iran som en islamistisk stat...
Inlägg #70: Postat: 2008-12-04 15:13:00
ArHo
#69 Vad skönt det känns att få hålla med dig CMO för en gångd skull. Jag har också undrat många gånger varför vänsterns fanatiker höjer odemokratiska länder till skyarna.
Inlägg #71: Postat: 2008-12-04 17:38:00
Patrick G
Tack för er illustration på den klassiska fällan. Jag ställde frågor om vad som faktiskt vetas om Iran och dess ledares uttalande. Som svar får jag läsa att jag höjer de till skyarna, alternativt att jag förnekar en auktoritär teokratis intoleranta syn på zionism. Men att framställa Hamas och Hizbollah som bara proxies verkar lite väl förenklat; som om palestinierna inte har någon egen motivering för ett militant motstånd mot staten Israel eller de extremistiska bosättarna som sabboterat fredsprocessen i decennierna.
Islamistisk? Islamofasistisk? I praktiken har Irans ledarskap delat politiskt inflyttande med USA i Irak. All polemik i världen ändrar inte det faktum.
Du får dra vilka slutsatser du vill om mina politiska sympatier men jag tror knappast att vänstern har något monopol på att försvara otäcka demokratifientliga regimer: Pinochets Chile, Pahlavis Iran, Argentina under dess militär junta, Suhartos Indonesien, mm, mm.
Inlägg #72: Postat: 2008-12-04 17:39:00
Patrick G
Eller vad sägs om Kina år 2008?
Inlägg #73: Postat: 2008-12-04 17:44:00
Patrick G
Ja, jag vet väl vad en hypotetisk fråga är för något. Och eftersom du läser svenska antar jag att du begrep min poäng, att vissa hypotetiska frågor ställs bara som brandfacklor utan något seriöst syfte. Tvärtom syftar på de att avleda uppmärksamhet från de relevanta frågorna i sammanhanget, som till exempelvis de jag ställde i 61, men som du ännu inte besvarat.
Inlägg #74: Postat: 2008-12-04 17:45:00
Patrick G
Fast jag måste erkänna att även som svensklärare fan, vad du gillar att dra fram mitt yrke i diskussionerna - jag vet ännu inte vad du gör. Kör buss kanske?, vet jag inte vad "halmgubbar" syftar på.
Inlägg #75: Postat: 2008-12-04 22:00:00
ArHo
#71 Patrick, jag tror att du börjar trassla in dig i något som du har svårt med att reda ut och framförallt tycks du inte sortera ut vad CMO och jag syftade på. Om en vänsterstyrd och tillika fanatiker endast vill se en sanning han blivit lärd till, därför får man aldrig ett korrekt svar på varför gällande personer envisas med att försvara Palestinerna som ett exempel. Tvärtom blir svaret att det är synd om dem? måste man av den anledningen se dem som felfria och därutav hyllas till skyarna?
Inlägg #76: Postat: 2008-12-05 11:14:00
Patrick G
Ja, och jag blir tyvärr inte klokare av det du sist skrev. Som svensklärare måste jag dessvärre underkänna din bristande syntax. Inte kan man följa en konditional sats med "därför". Användningen av frågatecken i nästa sats ifrågesätter jag också, och avsaknaden av står bokstav i sista frågan gör inte saken lättare. Det dunkla sagda...
Inlägg #77: Postat: 2008-12-05 11:35:00
ArHo
#76 Inte för att jag förstår din kritik som skriver står i stället för stor "avsaknaden av står bokstav" men du är förlåten även den bäste kan bègå fel, men kul var din kritik i alla fall. Handen på hjärtat slarvfel förekommer hos oss alla som skriver och mitt sätt att skriva blir fel mellan varven för jag korrigerar aldrig det jag skrivet som har med min spontanitet att göra att vara ivrig mellan varven att skicka iväg de rader jag skrivit.
Inlägg #78: Postat: 2008-12-05 13:00:00
Janne B
SKICKA aldrig några rader innan du har läst dem sakta tre gånger. 1-2-3-klick
Inlägg #79: Postat: 2008-12-05 13:42:00
CMO
78/Det hjälper inte i ArHos fall. "You cant fix stupid", som det heter.
Inlägg #80: Postat: 2008-12-05 13:44:00
CMO
#77 Jag hävdade tidigare att PG skriver bättre svenska än 90 av befolkningen. ArHo skriver bättre svenska än 10 av befolkningen. Dvs de som inte gått ut 1:a klass eller nyss stigit av planet från Somalia.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...