Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tack för er illustration på den klassiska fällan. Jag ställde frågor om vad som faktiskt vetas om Iran och dess ledares uttalande. Som svar får jag läsa att jag höjer de till skyarna, alternativt att jag förnekar en auktoritär teokratis intoleranta syn på zionism. Men att framställa Hamas och Hizbollah som bara proxies verkar lite väl förenklat; som om palestinierna inte har någon egen motivering för ett militant motstånd mot staten Israel eller de extremistiska bosättarna som sabboterat fredsprocessen i decennierna. Islamistisk? Islamofasistisk? I praktiken har Irans ledarskap delat politiskt inflyttande med USA i Irak. All polemik i världen ändrar inte det faktum. Du får dra vilka slutsatser du vill om mina politiska sympatier men jag tror knappast att vänstern har något monopol på att försvara otäcka demokratifientliga regimer: Pinochets Chile, Pahlavis Iran, Argentina under dess militär junta, Suhartos Indonesien, mm, mm.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?