Kan moral minska kriminaliteten?

Showing page 3 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Inlägg #41: Postat: 2007-05-15 20:51:00
Mats TCM
38 Bland annat har vi försökt få v att aktivt försvara euthanasi och "dödspiller" åt alla myndiga s.a.s och skriva motioner osv i den typen av ärenden. TT tar ju i boken upp flera olika synpunkter på dödande, och personligen delar jag den pragmatiska synen på "dödande" som han redogör för i boken, d.v.s att både abort och euthanasi är försvarligt.
Inlägg #42: Postat: 2007-05-15 20:52:00
Sunny
38 Jag gillar Torbjörn T väldigt mycket! Han har ett sätt att sätta fingret på hyckleriet som är helt underbart!
Inlägg #43: Postat: 2007-05-15 20:54:00
Mats TCM
40 Läste du inte vad jag skrev i artikeln? Jag redogjorde klart och tydligt för att det finns mängder av andra förklaringar utöver moral och att det därutöver behövs ett batteri utav åtgärder för att minska kriminaliteten. Avskaffa kapitalismen är på sikt en vettig åtgärd! Men den pågående och till synes accelererande normupplösningen är inte bra för samhället!
Inlägg #44: Postat: 2007-05-15 20:56:00
Sunny
41 Skillanden är väl att det ena är ett foster som inte kan ta beslut medan det andra är en vuxen människa som kan ta ett beslut innnan hon blir så dålig att det inte går längre.
I en artikel här i dag skrvs det om dåliga föräldrar. Jag har ingen bra lösning på de som INTE söker abort men borde. Jag vill inte ha tillbaka människosynen som tillät massteriliseringar i vårt land.Har någon annan en bra lösning?
Inlägg #45: Postat: 2007-05-15 20:57:00
Mats TCM
Jag förstår inte ibland hur läkare tänker om de nu tänker. Först aborterar han/hon ett tiotal foster som har ett gott liv framför sig. Nästa dag säger vederbörande nej till euthanasi för en svårt sjuk 90 - åring som har helvetiska smärtor och som är klar i huvudet och vill ha dödshjälp men förmår det inte själv och som har hela livet bakom sig. Hur tänker man då? Tänker man överhuvudtaget?
Inlägg #46: Postat: 2007-05-15 20:59:00
Sunny
36 Religiösa o politiskt troende har det kanske lättare? De kan ju bara sjuta frågan vidare till sin präst/politiker? Kyrkan säger att...
Påven säger att...
Mao skriver att..
Vi som måste tänka själva har det mycket krångligare då de som följer sin ledare kan lämna motiveringen åt honom.
Inlägg #47: Postat: 2007-05-15 21:00:00
Sunny
45 I Sverige FÅR han väl inte ge dödshjälp?
Inlägg #48: Postat: 2007-05-15 21:03:00
Mats TCM
Jag har inget emot abort, men är förbryllad över hur man är funtad i dagens tidevarv då det alltid pratas om "mänskliga rättigheter" och "alla likas värde" som ett evigt mantra. Ja, hur tänker man? Alltså, om man utan dubier aborterar 35.000 foster/årligen så har ju dessa foster som är ett begynnande liv INGET "mänskligt värde" och omfattar INTE "allas lika värde", men en döende åldring som vill dö blir över värdesätts ju då högre än ett foster.
Inlägg #49: Postat: 2007-05-15 21:06:00
Sunny
10 Jo Janne: de unga tjejerna KAN förstås åka på en blåsning. Min son är helt enkelt underbart rar o kärleksfull emot oss föräldrar men likadan är han inte emot sina flickvänner.Även ett par av fostersönerna är klart snällare emot mig än de är ute bland jämnåriga.Svärsonen är dock lika gullig mot dottern efter 19 år som emot mig!
Inlägg #50: Postat: 2007-05-15 21:06:00
Mats TCM
I min värld får dessa kvinnor utan några restriktioner begå dessa 35.000 aborter, jag inser inte alls att abort kan likställas med mord, men allt jag vill är att även en människa som vill ha euthanasi skall få det! Jag vill bara ha konsekvens i systemet!
Inlägg #51: Postat: 2007-05-15 21:08:00
CMO
35/ Suck, det där har ju avhandlats förr. Det är en orimlig, ohistorisk, och okunning tolkning av tio Guds bud att tro att det innebär ett absolut förbud mot dödande av människor. I GT dödar Gud, vid behov, syndare men även oskyldiga samt uppmanar sina efterföljare till samma sak.
Inlägg #52: Postat: 2007-05-15 21:10:00
Sunny
Ett foster är ingen människa. Det kan bli.Milde himmel vad vi har hoppats o kämpat den här tiden för att livet skulle vinna till slut.Dottern bar ett foster i vecka 29 när vattnet gick. Kampen för att hålla honom på plats i nästan 4 veckor gjorde att han blev en liten,mycket liten människa.
Men man har i Sverige rätt att begå självmord,
Inlägg #53: Postat: 2007-05-15 21:11:00
Sunny
Det är inte som i många andra länder där man blir straffad om man försöker o överlever!
Inlägg #54: Postat: 2007-05-15 21:14:00
Sunny
51 Ja i GT dödar GUD! Det är väl det som är skillnaden?
David o de andra kungarna ställde till massakrar men det var ju I GUDS namn?
I buden till människan står det : Du ska inte dräpa.
Inlägg #55: Postat: 2007-05-15 21:15:00
Mats TCM
Vidare skriver SB att vid: "euthanasi drabbas många anhöriga". Ja, det brukar bli så när någon trillar av pinnen. Men när någon väljer abort så drabbas också jävligt många. Läste från min hemstad Karlstad en intervjuserie om yngre män vars flickvänner hade gjort abort. Idag tvingas dessa killar gå i terapi för att bearbeta sorgen och som de säger "traumat efter ett förlorat liv". Jag tycker tjejerna gjorde rätt, men vi bör ha en seriös diskussion om moralen i detta.
Inlägg #56: Postat: 2007-05-15 21:17:00
Sunny
35 Men man kan vara ateist som min son o ändå vägra hantera vapen eller döda. Sonen valde att sitta i fängelse i stället.
Lustigt nog kunde han blivit friad från värnplikt ifall han åberopat religiösa skäl men då hade det ju blivit rena hyckleriet.
Inlägg #57: Postat: 2007-05-15 21:19:00
Sunny
55 Ja tvingas man själv medverka kan det nog vara svårt att gå vidare i livet?
Så finns det ju många fall då man behövs för någon : barn eller gammal.
Inlägg #58: Postat: 2007-05-15 21:23:00
Sunny
Sedan är det så att inget sätt att förlora ett barn gör så ont som de som begår självmord!!!
Min J var bara en bonusunge som kom i vuxen ålder o ännu 2 år efter tänker jag varje dag på ifall jag kunde gjort någonting annolunda. Hans biologiske far hoppade framför tunnelbanan på årsdagen: sjuk av tankarna om skuld.
Man får ju försöka ta hänsyn till de som älskar en.
Inlägg #59: Postat: 2007-05-15 21:25:00
Mats TCM
53 I vilka länder då? I ett av dessa fall i Karlstad så var även båda föräldrarna från båda familjerna emot kvinnans abort och även alltså pojkvännen. Alltså sattes kvinnans rätt till abort högre än 6 andra personers inkluderat fostret som i.o.f.s inte kan kallas person rätt. Inte mig emot, men detta statuerar bara ett flagrant exempel på att även abort påverkar omgivningen i allra högsta grad.
Inlägg #60: Postat: 2007-05-15 21:31:00
GunnarL
51/ CMO tillhör den grupp av kristna som tror att man kan rättfärdiga sin omänsklighet genom att stödja sig på Gamla Testamentet och han borde därmed rätteligen konvertera till judendomen! För oss som stöder oss på vad Jesus sade så gäller Matt. 18:21-22 där Han talar om förlåtelsen! CMO borde följaktligen också låta sig omskäras och sluta äta svin, skaldjur och dessutom uggla, m.m. 3:e Mosebok, 11 kap..
Showing page 3 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Laddar...