Invandringsproblem

Showing page 5 of 12: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Inlägg #81: Postat: 2006-04-10 17:03:00
stålis
Etablissemanget kan inte längre blunda för denna "omvända rasism", som en invandrarkille sa TV4. I Malmö är det krig. Sen har vi gängvåldtäkterna. Trots det osmakliga i det hela, så är säkert den etniska fördelningen likadan där som i fallet med ungdomsrånen.
Inlägg #82: Postat: 2006-04-10 17:04:00
stålis
Hatet mot svenskarna tar sig uttryck i gängvåldtäkt när det riktas mot deras kvinnor.
För det är så här, fast det tigs som muren om det, att precis som hedersmorden drabbar invandrartjejer och inte "fina blonda svenskor", så drabbar gängvåldtäkterna
inte invandrartjejer utan "fina, blonda svenskor". Hm. Är det ett lyte att vara blond i Sverige?
Inlägg #83: Postat: 2006-04-10 17:05:00
stålis
Ja, jag tror det. Annars skulle JK väl inte fria från åtal en artikel som hetsade mot vita män. Och tag uttryck som "white trash". Tänk omvända uttryck. Och säkert är det så att en svensk arbetsgivare måste frukta att inte säga nej till att anställa en invandrare, medan invandrare själva bara anställer landsmän. Gå in i en pizzeria, eller kinesrestaurang, så fattar du olikheten inför lagen.
Inlägg #84: Postat: 2006-04-10 17:06:00
stålis
Du tycker att man inte får håna mångkulturen. Jag tycker den är ett gissel, när den blir ideologi och särlagstiftning för invandrare av hänsyn till deras religion och kultur. Många invandringsentusiaster är tack och lov för assimilering, bara för att "integrationen" skall funka. Folkpartiet är ett ypperligt exempel, liksom Gunnar Strömmer och Centrum för rättvisa. Så är det fel av ND att vara emot mångkulturen bara för att de råkar vara ND?
Inlägg #85: Postat: 2006-04-10 17:07:00
stålis
Tänk vilken satir man skulle kunna göra av det tungomålstalande draget hos mångkulturalisterna. Skygglapparna, bortförklaringarna. Guillou: det har inte förekommit ett enda fall av könsstympning och hedersmord.

Jag fascineras av det luddiga i att vara för reglerad invandring, men demonisera alla som vill minska den. Vad är skillnaden?
Inlägg #86: Postat: 2006-04-10 17:07:00
stålis
Likaså fattar jag inte hur man kan vara emot homofobi, antisemitism, rasism och kvinnohat, och samtidigt för massinvandring av människor som bär med sig alla dessa företeelser från sin kultur? Tror du att förakt för svarta afrikaner inte förekommer bland t ex invandrare från Mellanöstern? Tänk Sudan, tänk folkmord!
Inlägg #87: Postat: 2006-04-10 17:08:00
stålis
Men det är bra - var bög, feminist, filosemit och tala alla homofoba, kvinnohatande och rasistiska invandrare till rätta. Det går säkert bra.

Bankpersonal klagar på högljudda, bråkiga bankkunder, men den fega bankledningen vill att personalen skall lära sig uppskatta detta främmande beteende.
Inlägg #88: Postat: 2006-04-10 17:09:00
stålis
Precis som Unni Wikan vill att norskor skall klä sig mindre utmanande och acceptera att de lever i ett mångkulturell samfund. Inte underligt att Fremskrittspartiet nu är Norges största med 36,9, medan de äckliga norska moderaterna bara får 9,9.
Inlägg #89: Postat: 2006-04-10 17:12:00
stålis
To be continued. . .
Inlägg #90: Postat: 2006-04-10 17:18:00
Sunny
73 Jag som trodde att mitt särskilda område är just invandringen? Där har jag varit aktiv i så många år o aldrig haft svårt att koncenterra miog på. Men du liknar de som Wille Moberg skrev så här om: De tycker att Sverige ska det bara får pats en åsikt i taget.Du försökter läxa upp mig:" Det här ämnet är kan du inte utan underförstått så¨är jag bara kunnig om horor:"dina fördommar är verkligen avslöjande.
Om digf. Mig vet du ingenting om
Inlägg #91: Postat: 2006-04-10 17:22:00
Sunny
72 Janne: Det kanske är därför de unga kallar mig Donna Quijote? Men väderkvarnar ska ridas ner!
Inlägg #92: Postat: 2006-04-10 17:29:00
Sunny
73 Jan: Du verkar ha problem med din läsförståelse? Försök sakta inse detta: 1 Jag har själv varit engagerad i asylärenden o invandring sedan jag kunde tala. Mina barn har fått demonstera emot bland annat Franco när de just lärt sig gå! bodde i Spanien av o till då Jag är stolt över att ha fostrat unga medvetna människor som inte är rädda att ta en konflikt utan som de unga du berättar om är villiga att ta kamp.Till skillnad från dig som säger att du såg de unga
Inlägg #93: Postat: 2006-04-10 17:32:00
Janne B
Mja. Du behöver inte sända över ngt foto för jag har nu på nätet hitta flera fina kvarnbilder.Jag bodde ju också på Öland i flera år och såg dels de två "holländarkvarnarna", dels och de hundra stubbkvarnarna i varierande kvalité.
Inlägg #94: Postat: 2006-04-10 17:32:00
Sunny
forts brukade jag delta.Jag gick lite längre än demonstrationer.Jag startade ett internationellt kollektiv Vi gömde illegala flyktingar här i många år.Bland de misshandlade kvinnor vi sände vidare till Rödkulla i Skåne där jag deltog i styrelsen.
Inlägg #95: Postat: 2006-04-10 17:37:00
Sunny
Min svärdotter är Fatima är från Egypten: min fosterdotter är från Libien. Du har nu uppfattat att jag inte är Svinolle från Sjöbo?
2 De senaste 20 åren har det hänt en hel del i världen. Mina ungar var nog den sista genaretionen som kunnat flygluffa jorden runt några varv? Fattiga har blivit fattigare: rika rikare. Klyftorna ökar varje dag. Så gör även de religiösa klyftorna.
Därför börjar det bli allt större problem inom fort Europa: hur länge ska vi kunna hålla dem tillbaka?
Inlägg #96: Postat: 2006-04-10 17:38:00
Janne B
Sunny/ När man presenterar att par sidor av sig själv här så finns det folk som tror att de vet vem man är. Man blir instoppad i ett fack. Sedan jag började skriva i GP och här så har jag fått en massa mail där folk säger att en "frikyrklig nykterist" kan inte ha de åsikter som jag har.Ofta vänliga undervisande lite farbroderliga mail. Men också den andra sortens mail.
Inlägg #97: Postat: 2006-04-10 17:44:00
Sunny
Trafficing handlar inte bara om sexarbetare: det är tvärtom unga män som packas i hop i flytande likkistor o skeppas över medelhavet.
Eller skjuts i ryggen i Cautas taggtråd. Eller försöker ta vägen in till England i plomberade kontainers o hittas kvävda. Än så länge kommer de i rännilar: Vem som helst som är läskunnig inser att detta kommer att expodera i våra barnbarns tid. När vi var 4 milj utvandrade en million 1/4 deltil USA i bättre möjlighter. Men om vi i dag får ta emot 1/4 del
Inlägg #98: Postat: 2006-04-10 17:49:00
Sunny
Forts av jordens fattiga o förtryckta så kan vi inte det. Om detta o om de ökade motsättningarna religioner o hederekulturer utgör tiger vi helst fegt om: vi vill ju inte kallas rasister. Vi som inte är rasister o inser att detta måste vi våga prata om bör vara tacksamma för att någon har det mod Stålis visar när han skriver om detta o får vara sophög åt sådana som dig!
Lika väl som vi uppmuntrar de unga du talar om: det handlar om 2 sidor av samma mynt fast du kanske inte kan se detta?
Inlägg #99: Postat: 2006-04-10 17:53:00
Sunny
O jan E: jag skulle sluta aat tala om för mig vilka områden jag får o inte får yttra mig i för vilka som är mina specialområden vet du inte ett skvatt av. Men jag måste ju i detta fallet dra slutsatsen att den som vågar yttra sig positivt om horor man får tänka nedlåtande om dem dock inte är kvalificerad att skriva om någonting annat: Vilket specialområde menar du annars? Tala gärna om det för mig ifall jag feltolkat dig.
Inlägg #100: Postat: 2006-04-10 17:56:00
Sunny
75 Ja i detta fallet beror det ju på ögonen som inte vill se o det kan jag inte göra mycket åt: du får leva med det.
Showing page 5 of 12: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Laddar...