Invandringsproblem

Showing page 6 of 12: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Inlägg #101: Postat: 2006-04-10 18:01:00
Sunny
96 Janne: Ja det är märkligt hur många som tror sig kunna leka Saida här inne*ler*
Inlägg #102: Postat: 2006-04-10 19:44:00
stålis
Alla samhällen har sina tabu. Sen upphör de och alla skaffar sig nya tabun. Så håller det på.

Nu är det tabu att mot bakgrund av islamism och invandrarbrottslighet kräva mindre invandring.

I stället skall man lösa problemen utan att minska invandringen. Men tänk om man som hittills inte lyckas med det och problemen växer i takt med fortsatt invandring, tills samhället blir obeboligt? Vad händer då? Undantagstillstånd?
Inlägg #103: Postat: 2006-04-10 19:44:00
stålis
Hur många ggr skall herrarna blunda för uppgiften om att våldtäktsmannen inte är vem som helst, utan till övervägande del en invandrare?
85 procent enligt en undersökning som DN:s Hanne Kjöller hänvisar till.

Länk: dn.se
Inlägg #104: Postat: 2006-04-10 19:45:00
stålis
Denna överrepresentation har anknytning till hederskulturen. Svenska kvinnor är enligt den kulturen "horor". Därför stod ett gäng i Ronna i höstas och ropade "hora, hora" medan de tvingade en minderårig flicka etnicitet okänd p g a mediacensuren att föra upp föremål i sitt underliv.
Inlägg #105: Postat: 2006-04-10 19:46:00
stålis
Jag skulle vilja påstå att förträngningen av denna verklighet är neurotisk. Man är så fast i en klichébild av rasisten som vit och den färgade invandraren som offer, att man inte klarar av att erkänna hur det ser ut i verkligheten. När ungdomsrånare i Malmö skyller på att svenskarna hatar dem, så är det bara ett eko av den bild som förs fram genom tv-serier, ministrar som Lars Engqvist, Mona Sahlin, och alla andra som påstår att svenskarna är rasister t ex Billy Butt.
Inlägg #106: Postat: 2006-04-10 19:46:00
stålis
Frågan är nu om man försöker finna ett sätt att korrigera den bilden via den uppmärksamhet en avhandling om ungdomsrånen fått via DN och TV4.

Vilgot Sjöman är död. Han talade om just de tabun som vi har runt invandringen. Han var mycket skarp och sarkastisk på den punkten. Men han såg mönstret.
Inlägg #107: Postat: 2006-04-10 19:47:00
stålis
När hans Nyfiken-filmer blev så populära, så var det för att det rådde samma undertryckande av sanningsenliga sexuella skildringar som det i dag råder beträffande sanningsenliga samhällsskildringar.
Men Sjöman vann mot censuren. Jag tror samma sak kommer att hända med invandringsfrågan.
Inlägg #108: Postat: 2006-04-10 19:47:00
stålis
Hysterin från er sida och etablissemangets är bara ångest över att ha misstagit sig och hyst en naiv uppfattning om att man kan lösa alla problem med "information", som om det handlade om rökavvänjning. Men för era misstag, skall svenska arbetare förlora jobb, unga tjejer kallas horor, unga killar rånas för att de är svenskar? Svagt.
Inlägg #109: Postat: 2006-04-10 19:48:00
stålis
Vilgot Sjöman i tv-programmet Kobra:
- Sverige är ett fruktansvärt land just nu!
- Varför det?
- Därför att det är så mycket man inte får tala om.
- Hurdå?
- Nämen det är tabu, man kan inte tala om det! Jag kan inte ens säga det till dig i TV."
Inlägg #110: Postat: 2006-04-10 20:57:00
GunnarL
109/ Utan att idas läsa igenom de tidigare 108 kommentarerna ger jag både Dig och Vilgot Sjöman helt rätt! Det "politiskt korrekta" har haft samma effekt som ett förhindrande av yttrandefriheten! Och detta understöds kraftigt både av politiker och massmedia. Skrämmande! Men de "politiskt korrekta" tycker naturligtvis precis tvärtom! Devisen som definierar kampen för demokrati och yttrandefrihet: "Jag avskyr dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttala dem" finns inte längre.
Inlägg #111: Postat: 2006-04-10 21:02:00
GunnarL
f/ Demokratin och yttrandefriheten förväxlas med det "politiskt korrekta". Radikala minoriteter får inte komma till tals! Respekten för oliktänkande är total! Det är ett sjukdomssymptom som bekräftar demokratins kris. Jag har inga som helst sympatier för vare sig SD eller ND men det är skrämmande att opinioner - hur dumma de än är - inte får höras.
Inlägg #112: Postat: 2006-04-10 21:05:00
Sunny
Gunnar: Du har helt rätt o du tycks ha fattat vad Stålis försöker säga.
Ett land med en åsikt i taget: där tvinar all debatt bort.
Inlägg #113: Postat: 2006-04-10 21:21:00
stålis
110/ :- Ingen förebrår dig det. Men ibland är det svårt att fatta sig kort. Jag känner att jag måste förekomma och lugna hela tiden, ett problem som de som tillhör etablissemangets armé en minoritet inte behöver tänka på. De behöver bara inta tjusiga åsiktsmässiga poser på samhällsscenens catwalk. Det ger höga tjusighetspoäng när man frotterar sig med de svartklädda waynecaféarna & NGO-karriäristerna på S-malm. Moi, je suis un chat entre les hermines. Felaktig franska?
Inlägg #114: Postat: 2006-04-10 21:24:00
stålis
Men egentligen är det så här över hela linjen. Inte bara i invandringsfrågan utan även i abortdebatten bara en tillåten åsikt, narkotikadebatten dito, och vi kan se det när några muffare på rent liberala grunder vill avskaffa den illiberala, förmyndarlagen om sexköp. Då distanserar sig de andra muffarna och partiet från dem. Det är så principlöst och fegt.
Inlägg #115: Postat: 2006-04-10 21:30:00
stålis
I Danmark har man en restriktiv asylpolitik och har mer än halverat invandringen. Där är sexköp lagligt liksom skattefinansierad sexhjälp åt handikappade. I Sverige har en man en liberal asylpolitik, och invandringen bara ökar. Här är sexköp olagligt och riksdagen anser att gravt handikappade inte har rätt till sex. Vilket land är bäst? Sverige eller Danmark? Nej, inget land är så bra som Kuba, Unto, men kan man begära det? :-
Inlägg #116: Postat: 2006-04-10 21:37:00
stålis
Är det inte vettigare och rättvisast att stoppa asylinvandringen helt bortsett från enstaka dispenser en tid, tills vi har kommit någon vart med integreringen, innan vi återupptar den igen?
Inlägg #117: Postat: 2006-04-10 22:10:00
Unto S
>115/ Jag säger som Nobelpristagaren i litteratur 2005 Harold Pinter: ”Jag är med Kuba mot USA”. Nu när de flesta sensationshungriga västliga ”humanitära” organisationer har lämnat det svårt jordbävningsdrabbade området med tiotusentals döda i Pakistan finns 700 kubanska läkare kvar för att hjälpa de drabbade. Det som imponerar mig är att Kuba missionerar sitt samhällssystem med hjälpande läkare. Amerikanerna missionerar med bomber och missiler. Det är inte svårt för en humanist att välja sida.
Inlägg #118: Postat: 2006-04-10 23:07:00
stålis
Fråga Jan E först om du får alliera dig med Pinter. Jag menar, Pinter
kritiserade NATO-bombningen av Serbien. Fast det är inte enbart därför jag finner honom färgstark.
Han skrev även manus til en av mina favoritfilmer mest för naturens och 1800-talets skull, "Den franske löjtnantens kvinna".
Inlägg #119: Postat: 2006-04-10 23:33:00
Jan E
Sunny, du angav tonen i svar 41. Glöm inte det. Du kommer med hårresande beskyllningar mot mig som desutom inte har ett piss med det aktuella ämnet att göra. Och jag tror inte att någon här säger emot mig när jag säger att prostitutionsfrågan betraktas som ditt specialområde.
Inlägg #120: Postat: 2006-04-10 23:41:00
Jan E
Sedan kräver jag av Sunny och Gunnar att de visar exakt var nånstans jag har sagt att Nationaldemokraterna inte har nån yttrandefrihet!? Jag har bett stålis kommentera deras broschyr, jag har inte sagt att den inte får spridas. Mitt syfte var att ta reda på i vilken utsträckning ND:s åsikter om invandring sammanfaller med stålis. Och här har jag fått svar så att det räcker ett bra tag.
Showing page 6 of 12: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Laddar...