Invandringsproblem

Showing page 3 of 12: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Inlägg #41: Postat: 2006-04-08 22:11:00
Sunny
Stålis: Jan E anklagar hellre än försvarar. Det finns olika motiv för att delta i debatten här. Han förmår inte skyla sitt förakt o sitt ointresse för de prostituerade som han hatar så . Att försöka förkläda det till omsorg om deras själar är djupt oetiskt. Ingen tror honom i alla fall eftersom hans förakt osar igenom.
Inlägg #42: Postat: 2006-04-08 22:15:00
Sunny
32 Nej jag skulle nog inte skriva någon bok: vad skulle jag fokusera på? Det skulle bli en tjock bok bara om uppväxt med jakt på syskon o föräldrar: en om mina år i sexbranchen o så en massa annat. Jag nöjer mig med dagboksblad på det jag inte kan lägga ut offentligt så får ungarna lite kul!
Inlägg #43: Postat: 2006-04-08 22:19:00
Sunny
Förresen: Vet du vad jag inte kunde låta bli på FRia oRd? Jo min dotter blev sur för brevet till mig att jag var nazianstucken o gick in med replik. Jag valde nicket Geli: Alla som följt debatten visste att Geli var Hitlers systerdotter som tog sitt liv för Hitlers skull men de på GP hade inte en susning? Hon kunde lika gärna signerat med Eva Braun.Tanten tog dylcert vid 75 o höll igång till över 100 men visst var hon gammal nazist.
Inlägg #44: Postat: 2006-04-08 22:20:00
Sunny
Förresen: Vet du vad jag inte kunde låta bli på FRia oRd? Jo min dotter blev sur för brevet till mig att jag var nazianstucken o gick in med replik. Jag valde nicket Geli: Alla som följt debatten visste att Geli var Hitlers systerdotter som tog sitt liv för Hitlers skull men de på GP hade inte en susning? Hon kunde lika gärna signerat med Eva Braun.Tanten tog dykcert vid 75 o höll igång till över 100 men visst var hon gammal nazist.
Inlägg #45: Postat: 2006-04-08 22:20:00
Sunny
Förresen: Vet du vad jag inte kunde låta bli på FRia oRd? Jo min dotter blev sur för brevet till mig att jag var nazianstucken o gick in med replik. Jag valde nicket Geli: Alla som följt debatten visste att Geli var Hitlers systerdotter som tog sitt liv för Hitlers skull men de på GP hade inte en susning? Hon kunde lika gärna signerat med Eva Braun.Tanten tog dykcert vid 75 o höll igång till över 100 men visst var hon gammal nazist.
Inlägg #46: Postat: 2006-04-08 22:22:00
Sunny
O jag menar att man måste få skriva om människor som varit nazister i ungdommen oxå. Tänk bara på Ikeas Kaprad,Ingmar Bergman o en hel del andra: Zara Leander. Ska vi inte få berätta hur det var? Jag skrev ingen hyllning eller så. Den käre barnens far satt i tyskt arbetsläger under kriget.En vän överlevde Auchwitz.
Inlägg #47: Postat: 2006-04-08 22:24:00
Sunny
Att jag skulle vara rasist är en så befängd i de bland de mina . Vi är ju en multikulturell familj: Då menar jag den som jag själv byggt upp: någon annan har jag ju inte.
Inlägg #48: Postat: 2006-04-08 23:27:00
stålis
Liebe Geli,
Vet du, som här uppvisar häpnadsväckande historisk allmänbildning, om det var Cicero, vältalaren och retorikern i antikens Rom, som myntade uttrycket "talande tystnad"?
Har för mig det. Ach, kom bara att tänka på det med tanke på en viss person. :-

Auf wiederhören,

M.
Inlägg #49: Postat: 2006-04-10 04:58:00
stålis
Jan E ställde en rad frågor den 7/4 som jag besvarade samma dag. Trots tidsbrist. Nu är det den 10/4. Inte tack ens för svaren. Märklig man, den där Jan E.
Inlägg #50: Postat: 2006-04-10 12:32:00
Jan E
Ursäkta stålis att jag prioriterat livet utanför Sourze i ett par dagar, är det OK? ;- Har varit ute på landet i helgen och förberett för säsongen. Lagat bryggor och bytt trasiga tegelpannor och ansat träd och buskar m.m. Och när jag är där ute så råder dator- och internetförbud! Om du är intresserad så kan jag meddela att både sädesärlan och strandskatan har anlänt till Sthlms skärgård!
Inlägg #51: Postat: 2006-04-10 12:33:00
Jan E
Om jag ska sammanfatta så är det alltså så att du faktamässigt ställer dig bakom ND:s broschyr, men ogillar deras uppskruvade retorik. Och att de påstår saker som de inte underbygger med fakta. Men du kan inte finna några direkta sakfel. Är det korrekt uppfattat? I så fall blir jag ännu mer bekymrad. Jag börjar med en liten citatsamling från broschyren.
Inlägg #52: Postat: 2006-04-10 12:34:00
Jan E
”Riksdagspartierna gillar bevisligen inte svenskarnas känsla av samhörighet som folk”. ”Det heter att det är svenskarna som ska integrera sig i det mångkulturella samhället”. ”Integration är frivillig för invandrare men obligatorisk för svenskar!” ”Svenskfientligheten är ett faktum”. ”Svensken har blivit en andra klassens medborgare i sitt eget land”. ”Lagen om diskriminering på arbetsplatser förbjuder diskrimineringen av utlänningar, inte av svenskar”.
Inlägg #53: Postat: 2006-04-10 12:34:00
Jan E
”Svenskar ska enligt lag ge företräde till utlänningar när det gäller arbete och utbildning”. ”Invandringen är dyr. Den driver den svenska ekonomin i konkurs”. ”Vad de etablerade partierna driver fram är inget annat än utplåning av vårt folk som egen etnisk grupp”. ”De nationsförnekande kosmopolitiska makthavarna vill för evigt sudda bort allt som är svenskt genom invandring och etnisk blandning”.
Inlägg #54: Postat: 2006-04-10 12:35:00
Jan E
Det är dags att tala klarspråk om vad politikerna har gjort: De har förrått oss; Sverige och det svenska folket!”. ”Vi måste stoppa de styrande politikerna som ger bort vår hembygd till främmande folk och förslösar våra resurser. Sverige tog tusentals år att bygga, men på mindre än 30 år har generationers slit förskingrats och landet snart raserats!” ”Det är bråttom att reagera!”
Inlägg #55: Postat: 2006-04-10 12:35:00
Jan E
I broschyren finns också en bild där ND ger sin syn på mångkultur. Den består av en köttkvarn där svarta och vita figurer stoppas i en tratt uppe på kvarnen och i andra änden kommer ut gråa och livlösa figurer. Bildtexten är: ”Mångkulturen förgör den fantastiska etniska mångfald av folk som finns på jorden och lämnar efter sig en rotlös grå massa utan identitet”. Stålis, ska vi fråga t ex Dilsa D S om hon känner igen sig i denna beskrivning?
Inlägg #56: Postat: 2006-04-10 12:35:00
Jan E
Efter denna soppa av hetsande och mytspridande och ohämmad rasistisk retorik så ställer stålis frågan: Men ljuger man? ”Kan någon ta fram ett exempel på en ren lögn i broschyren? Jag orkar inte säga nåt annat än: suck.. Påståenden som inte underbyggs med källhänvisningar och att retoriken är lite väl uppskruvad. Det är allt du kan kläcka ur dig!
Inlägg #57: Postat: 2006-04-10 12:36:00
Jan E
När det gäller kostnaderna för invandringen så vet jag uppriktigt inte vad man räknar in. Och så länge olika ekonomer kommer till helt olika resultat så får man nog förhålla sig skeptisk till siffrorna. Har man t ex tagit hänsyn till att det också finns en plussida? Allt är väl inte jämmer och elände, brottsbekämpning och bidragsutbetalning?
Inlägg #58: Postat: 2006-04-10 12:37:00
Jan E
Om man jämför med t ex kostnader för utbildningsväsendet, så måste man väl också räkna med att en investering i utbildning också leder till ett produktivt resultat senare.
Inlägg #59: Postat: 2006-04-10 12:37:00
Jan E
Som du vet har jag många ggr skrivit om problemet med bristande integration av invandrare och min avsky för hedersrelaterat våld t ex. Det är förresten typiskt för ND att man inte tar upp hedersvåldet – det drabbar ju bara invandrarna själva och inte våra fina blonda svenska flickor!
Inlägg #60: Postat: 2006-04-10 12:38:00
Jan E
Man kan dock inte säga att det bara är invandrarnas fel att inte integrationen funkar. Det finns en kravlöshet från samhällets sida och det finns en ovilja hos vissa invandrargrupper att i tillräcklig grad anamma ”det svenska”, att lära sig svenska nöjaktigt t ex. Det finns också en benägenhet att bilda subkulturer med egna lagar och regler etc.
Showing page 3 of 12: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Laddar...