|
Inlägg #221: Postat: 2006-04-12 15:05:00
|
|
stålis |
Jag tycker det är moraliskt problematiskt om vuxna inte vågar kalla en spade för en spade av rädsla för att bli kallade rasister. Och när jag skriver så, är jag eufemistisk. Tänk på offren, för fan!
Inse att alla vänsterns drömmar är skit. Hur slutade inte den kommunistiska? Jo, i Gulag och på Dödens fält i Kambodja.
|
| |
|
Inlägg #222: Postat: 2006-04-12 19:01:00
|
|
Sunny |
Stålis: Jag vet att de som anmäls oftast efter en utevåldtäkt är invandrare. Men jag är inte säker på vad det säger oss? Många invandrare är ju i rätt ålder för att vistas sent på krogen.Så vet jag hur hopplöst det är att få någon dömd för just våldtäkt: ord står oftat emot ord o saken läggs ned.
Som kvinna vet jag att jag är chanslös att få en gällande dom emot en full direktör ifrån Östermalm. men emot en invandrargrabb i från Fittja har jag en liten men dock chans.
|
| |
|
Inlägg #223: Postat: 2006-04-12 19:05:00
|
|
Sunny |
Detta påverkar statistiken. Inte kommer vi åt det heller: ett sådant mål utan vittne o teknisk bevisning där står ord emot ord. Vi mÅSTE alltså fria ifall vi inte är säkra bortom rimligt tvivel. Hur skulle det bli annars? Som f.d våldtäktsoffer inser jag hur det är.
|
| |
|
Inlägg #224: Postat: 2006-04-12 19:09:00
|
|
Sunny |
218 Visserligen men de har i alla fall varandra *ler*
|
| |
|
Inlägg #225: Postat: 2006-04-12 22:00:00
|
|
Janne B |
222-223 Sunny/ ja du gör en viktig nyansering av debatten. Tolka statistik är mkt vanskligt.
|
| |
|
Inlägg #226: Postat: 2006-04-12 22:08:00
|
|
Janne B |
217 Sunny/ Du skriver "Ingen kan hålla med någon om allt utom möjligen de i samma kyrka eller samma parti?" Ack min Vän. Man får inte samma åsikter för att man ses i en kyrka en timme varje söndag, i bästa fall.Eller i en partilokal en gång i månaden. Det som styr mina åsikter mm är vad som händer alla de andra timmarna../
|
| |
|
Inlägg #227: Postat: 2006-04-12 23:19:00
|
|
Sunny |
Janne: där rök en illusion.
Jag trodde att de som var tveksamma om vad de skulle tycka om olika saker fick vägledning av sina präster o predikanter?
Ingen missuppfattnig om politker dock: GP ger nog tydliga vinkar om vad hans minsistrar ska tänka o tro?
|
| |