Invandringsproblem

Showing page 2 of 12: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Inlägg #21: Postat: 2006-04-07 23:38:00
stålis
". . .femtonårige Araz Abdulahi kommenterar mordet på Pela i Dagens Nyheter den 1 juli Araz och Pelas fäder kommer från samma by och öppet iscensätter jämställdhetspolitikens själva motsats:
Hade vi bott kvar i Irak hade vi tyckt att det var rätt av farbröderna att skjuta Pela. Men nu känner mina föräldrar skam. Om det hade stannat vid misshandel, om de hade slagit henne lite, hade det varit ok.
Inlägg #22: Postat: 2006-04-07 23:38:00
stålis
Araz Abdulahi är född i Sverige och någonstans har han uppenbarligen lärt sig att misshandel av kvinnor är ok. "
"Enligt iranska och kurdiska vänsterorganisationer har omkring trettio unga svenska kvinnor fallit offer för hedersmord sedan 1984 Brottsförebyggande rådet för ingen statistik på sådant och det är svårt att fastställa exakt. Under år 2000 och 2001 uppges offren vara fem."
Inlägg #23: Postat: 2006-04-07 23:39:00
stålis
". . .femtiofyra procent av svenskarna är emot invandringen, det är den verkligt alarmerande frågan!"
Källa: Sifos Samhällsbarometer, en ökning med åtta procent på ett år. KH.

Ordfront Magasi
Inlägg #24: Postat: 2006-04-07 23:39:00
stålis
Fråga: bör någon anhängare av hederskulturen ha rätt till asyl?

Jag tycker det är betänkligt hur någon ansvarsfull medborgare kan vilja ha en invandring med sådana konsekvenser. Jag tycker det är patetiskt när man skyller detta på svenskarnas "rasism". Sjukt, rent ut sagt.
Inlägg #25: Postat: 2006-04-07 23:39:00
stålis
När våra riksdagspartier sviker i denna fråga, så lämnar de fältet öppet för partier som nationaldemokraterna. Frågan blir då: Är riksdagspartierna på en högre moralisk nivå än dem? En öppen fråga. Vad tycker ni?

Det är också ynkligt att på olika, odemokratiska sätt, ja, till med och med en bomb, som kan döda urskiljningslöst, försöka frånta sverige- och nationaldemokraterna deras yttrandefrihet.
Inlägg #26: Postat: 2006-04-07 23:40:00
stålis
Varför ryter inte vår socialdemokratiska regering och vår borgerliga opposition ifrån mot detta upptrappade och allmänfarliga vänstervåld? Inte ett pip har vi hört från någotdera hållet. Inte ens från landets justitieminister!

När Ian Wachtmeisters valmöten 1998 stördes av vänsterungdom, och Ian klagade, sa en polis att med Ians åsikter, fick han skylla sig själv.
Inlägg #27: Postat: 2006-04-07 23:40:00
stålis
Med andra ord, vänsterextremistiska våldsverkare vet att de har etablissemangets, riksdagspartiernas och polisen tysta välsignelse för sitt våld.

Detta gör att jag inte törs skriva en nättidningsartikel om detta. Knappt ens här. Jag vill inte att min fru, mina barn och mina barnbarn skall falla offer för en bomb.
Inlägg #28: Postat: 2006-04-07 23:41:00
stålis
The End.

Nu kan ni börja svara.
Inlägg #29: Postat: 2006-04-08 13:02:00
Sunny
Ja vad ska man säga: du har ju sammanfattat det ganska bra själv.
Jag kunde lagt till en del o tagit bort somligt men tycker ändå att du täcker det mesta här. Jag har ju bott i både Paris,Amsterdam o i Spanien där problemen är så mycet större o uppmärksammades så mycket tidigare.Jag har alltså förväntat mig att det ska komma konfrontationer även här.
Inlägg #30: Postat: 2006-04-08 13:08:00
Sunny
Fri svar 4 Ta Fria Ord på Gp som ett exempel: där måste debatten inte bara vara pk utan även falla admin på läppen.Jag fick refuserat ett inlägg om Leni Riefenstahl till hennes 100 års dag med hänvisning till att de inte hyllade gamla nazister! Ja deman hade ett förflutet ungefär som alla andra tsykar. Det intressanta med Leni var ju hennes filmer.senare i veckan hade någon tagit reda på vem damen var o en ertikel infördes av någon jornalist*ler*
Inlägg #31: Postat: 2006-04-08 13:10:00
Sunny
Allmänbildningen på de som var Admin där var eländigt låg. Ofta fick jag svar som att vad är detta för människor7saker/länder jag skriver om???? Därför behövs det öppna forum där folk kan debattera sakligt.
Inlägg #32: Postat: 2006-04-08 15:26:00
stålis
Underbara forkortningar Sunny! :-
"Fri svar 4"! Dina små minnen är fascinerande. Jag skulle definitivt vilja läsa din självbiografi. Tänk efter! Hur många har levt ett så händelserikt liv som du! Själv äntligen fått arslet ur vagnen & skickat dylikt manus till författarcentrums lektörtjänst. 2000 pix, men det kan det vara värt.
Inlägg #33: Postat: 2006-04-08 15:29:00
stålis
Har aldrig sett Lenis filmer. Jag tvivlar inte på att hon var nazist, och bar på en moralisk skuld till nazioffren, precis som många bär en moralisk skuld till offren för den importerade hederskulturen och ungdomsrånen och våldtäktsökningen.
Inlägg #34: Postat: 2006-04-08 15:33:00
stålis
Vet att hon efter kriget reste i Afrika som en annan Kerstin Thorvall och plåtade den lättklädda ursprungsbefolkningen samt tog dykcertifikat. Riktig krutgumma med andra ord.
Inlägg #35: Postat: 2006-04-08 15:53:00
stålis
I natt tittade jag med ett visst besvär ut från ett fönster högt ovan en gata i centrala Sthlm p g a upprörda röster. Ett gäng män 20-plus med utomeuropeisk ursprung rök ihop utanför ett disko. Det var uppenbarligen gäster som slogs mot gäster och kompisar som höll i de bråkande. Vidare har jag själv tagit hand om en blödande invandrare som blivit nedslagen av en annan invandrare och ringt ambulans och polis.
Inlägg #36: Postat: 2006-04-08 15:53:00
stålis
Själv utsatts för att ett dricksglas kastats mot mig av tre vuxna invandrarmän på en ytterrond utan att jag sagt ngt.
Jobbar man natt i Sthlm så ser man saker och är även med om dem.
Inlägg #37: Postat: 2006-04-08 16:03:00
stålis
Tänk om en polis eller sköterska på en akutmottagning i Sthlm eller Malmö fick en spalt här av Schlyter i vilket han/hon kunde skildra sina arbetspass. Vad tror ni det skulle ge för inblickar?
Inlägg #38: Postat: 2006-04-08 16:07:00
stålis
Nä, nu väntar jag på svaren från åklagare Jan E. Jag skrev ju ett ganska långt svar på hans frågor, så jag hoppas han "bevärdigar" mig med ett sakligt svar. Dvs. tar en konkret grej i ND-broschyren el. det jag skriver och bemöter det - sakligt.
Med siffror, källhänvisningar, och med en viss logik och relevans förstås.
Inlägg #39: Postat: 2006-04-08 16:10:00
stålis
Förresten, han som löste av mig i morse, hade inte heller fått ND-broschyren. Distributionen av den börjar alltmer likna sådana där vykort man skickar från Medelhavet som kommer fram efter att man kommit hem. Snabbt går det inte i alla fall. Förresten är det väl ett grundlagsbrott om brevbärare slänger betalda försändelser? Men vad bryr sig en syndikalist om vår grundlag? Inte ens vår regering gör ju det.
Inlägg #40: Postat: 2006-04-08 16:14:00
stålis
Vet att det är ett dödfött förslag, men jag skulle gärna se att EU eller FN skickade observatörer till höstens svenska val. Jag tror att personal på postkontor slänger eller "städar undan" framlagda valsedlar för Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna. Känner fyra pers. modell "vanliga svenssons" som röstat på SD inte jag, inte min fru, inte min dotter, och konstigt är det att de ändå får så låga valresultat.
Showing page 2 of 12: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Laddar...