| Inlägg #21: Postat: 2004-11-09 00:50:00 | |
|
Nisse |
Sanningen svider, Anna. De saker som Lasse P. pekar på bidrar till att kvinnor har lägre lön bekräftades just i SvD 7/11. Länk: svd.se Att orsaken är att kvinnor jobbar i offentlig sektor håller t o m regeringen med om. Forskaren vid London School of Economics, Catherine Hakim,
|
| Inlägg #22: Postat: 2004-11-09 07:55:00 | |
|
Mikael |
Förstår inte riktigt tanken bakom texten, verkar splittrad i två delar.
En uppföljning kanske vore en bra idé? |
| Inlägg #23: Postat: 2004-11-09 09:16:00 | |
|
Nartin |
De som skrivit kommentarerna som du citerar har iallafall gjort en ansats till en analys. Feminismens allmänslogan "Kvinnor är underordnade män" är ingen analys. Inte är den mätbar heller. det är ett känslouttalande som ett mantra som passar när det passar, och göms behändigt undan när det inte passar.
Nedanstående artikel speglar troligtvis hur svensken i gemen uppfattar feminismen: Länk: aftonbladet.se |
| Inlägg #24: Postat: 2004-11-09 12:33:00 | |
|
Nyfiken |
Vi kan väl fråga män. Om du får välja mellan en tjej som är glad, kåt och tacksam och aldrig säger emot, eller en som är intresserad av sin utbildning, har åsikter och inte har tid att serva dig, men hon är glad och kåt ibland ändå. Vilken väljer du?
|
| Inlägg #25: Postat: 2004-11-09 22:37:00 | |
|
Inger Olsson |
Anna: Du har rejala tankesprang nar du pastar att jag helt klart snärjt in mig i något gammalt drömgarn som Freud lagt ut.
Om det bara vore så enkelt! Du verkar oerhört naiv, tror att bildningssystem kommer som ”manna från himlen”? |
| Inlägg #26: Postat: 2004-11-10 01:33:00 | |
|
Sunny |
Tror att jag stämmer in i kåt ,glad o tacksam helt o hållet av mina egna skäl.Dvs: Jag har haft lyckan att ha ett härligt sexliv, lyckan att ha varit kåt o glad o dessutom är jag tacksam över mina fina partners. I flertal ja. O salig över att ha fått behålla första kärleken i över 40 år!!!
|
| Inlägg #27: Postat: 2004-11-10 13:58:00 | |
|
Martin Ekdahl |
Men Anna, Gudruns Hitlermustasch finns ju där - hornen och bocksvansen likaså. Det är bara så att du inte kan se dom. Varför tror du annars att en skattesmitare som hon kräver att män ska betala kollektiv straffskatt? Varför tror du annars att en porrmotståndare som hon bidrar till att skapa porr för kvinnor?
|
| Inlägg #28: Postat: 2004-11-10 13:59:00 | |
|
Martin Ekdahl |
Allt grundar sig i antimaskulism. Vad är skillnaden mot alla andra former av hat mot utvalda samhälls- och folkgrupper? Nog fan kan jag se Hitlermustaschen på hennes läpp alltid..
|
| Inlägg #29: Postat: 2004-11-10 14:02:00 | |
|
Mysan! |
Superbra artikel! Frågade runt lite hur man ska beskriva orgasmen.Som ryckningar,kramper,en inåtvänd nysning och sedan vattenfallet.Men idag har måpnga medelålders kvinnor inget sexliv.I dag är det bara kk som gäller.Många män har helt slutat ge sina kvinnor oralsex.Gapet mellan könen har aldrig varit större.Tillgången på kvinnor för män är enorm.Men tillgången på män är nästan utdöd i 40 års åldern.Varför är det så ?
|
| Inlägg #30: Postat: 2004-11-10 14:12:00 | |
|
Joakim Johansson |
Du radar upp vad några män skrivit i kommentatorsfälten här på Sourze. Sedan generaliserar du detta, på sedvanligt feministiskt manér, till att vara de gällande uppfattningarna bland oss män. Återigen trampar du rakt i klaveret och gör en feministisk klassiker. Fattar kvinnor som du aldrig varför vi män är så förbannat tröttna på detta trams som aldrig skulle accepteras i andra sammanhang.
|
| Inlägg #31: Postat: 2004-11-11 21:31:00 | |
|
Harald |
Skön text, bra formulringar, många irriterade med taskigt vokabulär. Mer sånt!
|
| Inlägg #32: Postat: 2004-11-12 09:41:00 | |
|
Havanna Bengtsson |
Mycket bra! Äntligen lite vett i den här sk diskussionen.
|
| Inlägg #33: Postat: 2004-11-20 01:54:00 | |
|
Thomas |
Kvinnor som får stryk förtjänar det ofta... Det är min erfarenhet...
|
| Inlägg #34: Postat: 2010-07-14 00:50:00 | |
|
Boris |
Det är ändå kvinnorna som har all makt, dom som väljer, inte männen. Och kvinnorna väljer de män som våldtar och slår dom, efter som det är häftigt för dom, de killarna har en attraktionskraft tydligen, bad boys. Eller också väljer dom killar som inte har de minsta ambitioner i livet, går med långt hår och helst tatueringar, för att det är också tydligen häftigt. Detta resulterar i stort sett alltid med skilsmässa, och en massa skilsmässobarn.
Detta gör att vi som är ordentliga, skulle ställa upp och dö för vårat land, skulle dö för kvinnorna, vi får inte komma till, vi anses vara töntar! Detta leder inte sällan till att vi ser på detta urval och går ner oss psykiskt så till den grad att många av oss begår självmord och därigenom försvinner... Kvar blir alla avskum som tydligen är intressanta för kvinnorna. Alltså, det är kvinnornas fel alltihop att det går åt helvete med allt. |
| Inlägg #35: Postat: 2010-07-14 02:24:00 | |
|
Nettan999 |
#34. Thomas: Artikeln är visserligen inte dagsfärsk men jag undrar om Du är seriös när Du skriver att kvinnor som får stryk förtjänar det ofta. Förvisso skriver Du att det är Din erfarenhet men ska jag då tolka det som att Du är en kvinnomisshandlare?
|
| Inlägg #36: Postat: 2010-07-14 02:34:00 | |
|
Nettan999 |
#35. Boris: Är Du helt seriös eller driver Du med oss läsare härpå Sourze.se? Vad är det för häftigt med att bli våldtagen och misshandlad? Du generaliserar oss kvinnorna genom att påstå något som Du troligtvis läst i massmedia. Du beskriver Dig själv som ”ordentlig”…..Hur kan Du ens diskutera i de banorna om Du är så ordentlig som Du själv tycks tro. Har Du inte lite förutfattade meningar om vad män är? Du nedvärderar ett helt släkte bra män som varken slår kvinnor eller upplevs som töntiga. Dra inte alla män över en kam och tro att alla är som Du verkar tro att man ska vara. Om det sedan är så att Du går ner Dig psykiskt så skyll inte på oss kvinnor utan gå till Dig själv i första hand vad det beror på. Menar Du att kvinnorna i Ditt liv är ansvariga hur Du tar Dina beslut?
|
| Inlägg #37: Postat: 2010-07-14 10:58:00 | |
|
Boris |
Nettan999: Förstår du kanske inte? Det första jag skrev, kvinnor är de som väljer! Jag antar att du är en kvinna själv, och då förstår du kanske inte detta, men kvinnor är av naturen skapta att vara egoistiska, det är ju dom som ska välja mannen med de bästa generna till sitt barn som dom ska föda. Kvinnor dras till en viss typ av män, och det är de som är bad boys, klart att ingen kvinna vill bli våldtagen och slagen, det är inte det som de tittar efter i partnerval, utan de tittar efter andra egenskaper som denna typ av män också har, följden blir att kvinnorna blir misshandlade och kanske våldtagna. En annan anledning kan också vara att det är "bad boysen" som syns, de som är framåt och inte tillbakadragna, då är det de som får kvinnor. Förstår du inte heller kanske vad jag skrev om att gå ner sig psykiskt? Det är ju just av att man ser hur det hela fungerar, att kvinnor är sådana varelser som dom är! Allting hänger på kvinnorna, det är deras val, deras beslut som avgör hur människostammen blir i framtiden, och när jag sett hur de fattar sina beslut kan jag inte annat än gråta över mänskligheten.
|
| Inlägg #38: Postat: 2010-07-14 11:37:00 | |
|
Nettan999 |
#38. Boris: Självklart är jag en kvinna men Ditt påstående om att kvinnor är ”skapta” till att vara egoistiska kan jag inte hålla med om. Ock kanske JUST FÖRR ATT jag är kvinna så förstår jag inte ”vissa saker”. Är det så jag ska tolka Dig? Det är skitsnack enligt mig för skulle det vara så hur hittar man en man med de bästa generna? Gener är ju olika och vi har olika värderingar vad det är vi värdesätter. Håller med om att alla människor dras till vissa ”typer”, precis som om inte män dras till kvinnor.
Vilka anlag rekommenderar Du att jag ska titta efter? Och hur ska jag hitta den rätte? Ska jag annonsera på en kontaktsajt och efterlysa ”MANNEN MED DE PERFEKTA GENERNA? Hur många svar tror Du jag fick och hur många av de eventuella svaren tror Du skulle ta mig på allvar. Kanske det lockade till sig de våldsamma männen. Hos alla människor är det till syvende og sist kemin som avgör om man attraheras av någon eller ej. Jag tycker inte det är speciellt attraktivt med en man som måste hävda sitt mindervärde med att bruka våld på sin partner. Jag undra först och främst vilken syn Du har på kvinnan men också vilken syn Du har på andra män? Män, liksom kvinnor är människor med olika personligheter. Du pratar om ”Bad-boys”. Nu känner jag inte mycket s.k. ”Bikers” och trots att de anses av media som att ”Bad-Boys” är rena svärmorsdrömmen jämfört med dessa personer så kan jag lova Dig Boris att deras moral och respekt för kvinnan innebär att de inte tolererar att män misshandlar eller använder våld. Håller med Dig att det finns de som slår sina kvinnor men tack och lov är de flesta män bra. |
| Inlägg #39: Postat: 2010-07-15 22:19:00 | |
|
Boris |
Ok, jag förstår vad du skriver. Problemet kanske är att kvinnor inte dras till mig, och här där jag bor har alla kriminella och "slödder" om jag får använda det ordet, tjejer. Så då ställer jag mig frågan vad i helvete dom ser i dessa män? Jag råkar även veta att vissa av dom har en attityd mot kvinnor som snarare liknar något från ett mellanöstern land. Sen tror jag inte att vi pratar om samma sak när det gäller "bad boys" jag menar med det inte sådana som är tuffa och åker motorcykel, utan rent kriminella typer, våldsmän och tjuvar.
|
| Inlägg #40: Postat: 2010-07-16 01:17:00 | |
|
Nettan999 |
#40. Boris. Om kvinnor inte dras till Dig så bör Du kanske ta Dig en funderare vad det beror på. Dras killar till Dig då? Tyvärrkan jag inte svara vad andra ser hos olika män utan kan bara svara för vad jag värdesätter. Jag kan heller inte uttala mig om "kriminella" typer eftersom jag inte känner några sådana av den enkla anledningen att jag anser att en person inte kan födas som kriminell eller inte ska anses kriminell om han eller hon avtjänat ett straff.En person kan naturlitgtvis ha begått en olaglig handling men det är ju inte min sak att ha synpunkter på utan det är något en domstol kan komma fram till.Och vilka är de "bad boys" Du tänker på? Hur många bra killar finns det egentligen då? MASSOR!!!! Så jag förstår inte varför jag över huvud taget ska slösa energi på personer som inte ger mig feedback och intellektuellt utbyte. Allt är ett ömsesidigt givande och tagande vad det än gäller.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.