Saknar stora företag folkvett?

Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #101: Postat: 2004-02-27 00:55:00
Jan E
Det skulle bli ett ganska kallt och hårt samhälle med ernorma klyftor om Mike fick bestämma. Ett samhälle där alla fick klara sig bäst de kunde. Akut hjälp för sjuka kan han dock tänka sig. Hygglig kille. Ett samhälle som förmodligen skulle vara rätt likt Mikes drömsamhälle på jorden – USA. Och de som ramlar ihop kan ju alltid hoppas att det finns fler som Mike som står där och kastar åt dem några skärvor. Jag ryser.
Inlägg #102: Postat: 2004-02-27 00:56:00
Jan E
När det så gäller ämnet för dagen, dvs barnreklam, så kräver Mike att vi ska bevisa att barnreklam får negativa konsekvenser. Tja, frågan är vem som har bevisbördan? Jag kan ju lika gärna kräva av Mike att han bevisar att barnreklam är oskadligt. Därför blir det ganska meningslöst. Som avslutning vill jag upprepa några stillsamma önskningar som alla utom möjligen nyliberaler som Mike kan ansluta sig till:
Inlägg #103: Postat: 2004-02-27 00:56:00
Jan E
Låt barn vara barn och betrakta dem inte som kunder/konsumenter, jobba på olika sätt för att McD ska ta sin del av ansvaret genom att tillämpa en mer etisk marknadsföring och därmed underlätta för föräldrar att sätta barnens behov i främsta rummet.
Inlägg #104: Postat: 2004-02-27 17:58:00
Mike
Jag undrar hur Jan Es drömsamhälle skulle se ut. Ni vet, där allt som inte är bevisat ofarligt är förbjudet....
Inlägg #105: Postat: 2004-02-27 22:37:00
Sunny
Låt barn slippa reklam: ja! Men du Jan: händer det aldrig att du ser ett reklaminslag som får dig att skratta?
Som är bara för mycket eller riktigt kul? Iprenmannen skulle jag vilja strypa men den där volvoreklamen där en stor hund vräker i sig stinkande fiskvad det nu har med bilen att göra får oss alla här att vrida oss av skratt.
Inlägg #106: Postat: 2004-02-27 22:41:00
Sunny
Du förstår: när man ofta fraktat 2 st dräglande S:T Bernhardshundar 70-80 kg bestari gamla volvobilar i över 20 år så händer det en hel del kul saker o det är därför vi nästan exploderar av skratt. I bland får jag ett intryck av att du aldrig skrattar: då hoppas jag du får ett lätt liv för hur överlever man utan galg humor?
Inlägg #107: Postat: 2004-02-27 22:45:00
Sunny
Mike: Det fanns en sångerska när du låg i vaggan: Barbro Hörberg. Hon sjöng en visa som hette "Det är livsfarligt att leva--man kan rentav dö." Hon dog i canser vid 40. Hur man än vänder o vrider på det hela o avlägsnar alla "farligheter" så är livet 100 dödligt i alla fall. Kan vara bra attt tänka på i bland.
Allting kan ju faktiskt vara farligt.
Inlägg #108: Postat: 2004-02-27 23:43:00
Mike
Svar 17,Det är ungefär så jag tänker också och sen är jag allmänt misstänksam när folk ropar på förbud. Också när de utger sig för att vilja skydda "de svaga" som de inte själva tillhör förstås. En variant av salongsbolsjevism mao. Jag tror som sagt att hjälpen till de svaga ofta stjälper mer än den hjälper. I bland är den förstås mestadels onödig och det tror jag är fallet med barnreklamförbudet. Dessutom har tekniken gjort förbudet svårt att verkställa.
Inlägg #109: Postat: 2004-02-27 23:49:00
Mike
Barbro H gillar jag. Hon dog väl på sjuttiotalet? Då hade jag för länge sedan lämnat vaggan...
Inlägg #110: Postat: 2004-02-28 01:50:00
Jan E
Sunny : Jag kanske gör ett tråkigt och dystert intryck i dessa spalter, men jag kan försäkra att jag inte är en tråkmåns. Oftast diskuterar jag ämnen inom Politik & Samhälle och då brukar det inte vara så svårt att hålla sig för skratt. Jag tänker ju inte: ”nu går jag in på Sourze och har lite skoj!” Jag räknar inte in Sourze i mitt nöjesliv så att säga.
Inlägg #111: Postat: 2004-02-28 01:51:00
Jan E
Jag kan faktiskt garva åt reklaminslag, hur otroligt det än låter. Men jag tycker att de var roligare förr, särskilt minns jag Roy Anderssons reklamfilmer – håller han på fortfarande? Kommer du ihåg den han gjorde för Lotto, ”vad är det för siffror”, med den gamle mannen som satte sig på fjärrkontrollen? Då fick man nästan lust att gå ut och köpa en lott! Gottigottgott med de två tvillingarna var också kul – i början. Men för det mesta tycker jag att reklamen idag håller en generande låg nivå.
Inlägg #112: Postat: 2004-02-28 01:52:00
Jan E
Jag kommer också ihåg Barbro H, jag gillade henne mycket. Hennes texter och hennes sätt att sjung grep tag i en på nåt sätt. Vore kul om nån yngre artist gjorde ett försök med en nytolkning. När det så gäller sakfrågan barnreklam så tycks ämnet vara uttömt för denna gång. Åtminstone har inte jag något mer att tillföra.
Inlägg #113: Postat: 2004-02-28 01:52:00
Jan E
Jag vill slutligen med kraft betona att jag inte är en förbudsmänniska. Förbud ska alltid vara undantag. Därför är det inte så kul att bli placerad i samma fack som samhällsingenjörerna Segelström och Theorin. Trevlig helg!
Inlägg #114: Postat: 2004-02-28 16:16:00
Sunny
Mike. Jag vet inte varför men jag föreställer mig dig som ganska ung?
Inlägg #115: Postat: 2004-02-28 16:23:00
Sunny
Då är du inte så ung du heller: ja hon var mycket bra.
Nej den om lotto måsta ha visats någon annastans men tvíllingbönderna mins jag för att de var så söta. Min situation just nu är nog den att jag "går ut" på Sourze för att ha kul o skingra tankarna lite. Jag kan ju inte lämna huset så lättvindigt: vill inte lämna mitt ex ensam eftersom han är så sjuk. men jag har nog lärt mig att skratta åt mig själv av ren överlevnadsinstinkt?
Det betyder inte att jag är ytlig.
Inlägg #116: Postat: 2004-02-28 16:25:00
Sunny
O vi kommer inte längre här tror jag med. Jag tror inte att vi skulle få bort barnreklam om inte nästan hela folket ställer upp o det gör det inte. Jag blandar INTE i hop dig med Selgeströmskan : Gud bevare mig väl.
Inlägg #117: Postat: 2004-02-28 18:39:00
Mike
Svar 114, måste vara för att jag har barnasinnet kvar, precis som du!Reklamfilmerna är oftast roligare i Sverige än i USA kan jag trösta er med. I fall jag lyckas avstå från Sourze under resten av fastan nåt ska man ju avstå från får ni ha det så bra allihopa.
Inlägg #118: Postat: 2004-02-28 21:03:00
Sunny
fastan?????
Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...