Inlägg #81: Postat: 2002-07-18 20:26:00
|
Frederik |
Samuel: whats stupid about books? Our whole civilisation is based on them. What I find silly about the question is its nit-picking character. Anyway, here goes: whats wrong for instance with After the accident he got paralysed and wasnt free to move around any more? If you dont use the word freedom like that, it doesnt mean that others cant.
|
|
Inlägg #82: Postat: 2002-07-18 20:28:00
|
Frederik |
...or dont, for that matter. Anyway, I initially hoped that wed have a discussion on freedom an its implications here. It became more of a fight on how to use words, however.
|
|
Inlägg #83: Postat: 2002-07-18 20:37:00
|
Frederik |
Inger: kanske i hans text. Men i den här diskussionen blev det bara nagot slags retoriskt? slagsmal om hur begreppet frihet skulle tolkas inom speciella situationer med pingviner och höjdhoppare i. Inte alls hur det skulle synas i praktiken eller: jag försökte flera ganger att visa min synpunkt pa det, men SS fokuserade bara pa hans enkla exempel.
|
|
Inlägg #84: Postat: 2002-07-18 20:42:00
|
Frederik, svar till 80 |
Jag vet inte sa mycket om gnosticismen . Jag har mest läst moderna författare om mystik Evelyn Underhill, Thomas Merton, D.T. Suzuki, Alan Watts.... Ang. Islam tänkte jag faktiskt mest pa Sufismen. Men jag skall inte fortsätta om det här även om det är ganska förföriskt att göra sa... : .
|
|
Inlägg #85: Postat: 2002-07-18 20:51:00
|
Frederik |
Whats an olm, by the way? Cant find it in my dictionary.
|
|
Inlägg #86: Postat: 2002-07-18 21:32:00
|
Frederik, answer to 74,75 |
Thanks for the clarification, by the way! As for this discussion being among the longest: thats what you get when you put two stubborn people together, isnt it? : When I re-read this I have to say that I laugh as much about myself as I laugh about Samuels behaviour.
|
|
Inlägg #87: Postat: 2002-07-18 23:37:00
|
Samuel Sirén, svar på svar 81 |
Det stupida var ditt sätt att invokera tusentals böcker, inte böckerna i sig. - Att "fri" "free" kan användas i många sammanhang som inte har så mycket med frihetsbegreppet i sig att skaffa "dammfri" kullkastar på intet sätt att utsagor av typen "män saknar frihet att föda barn" är komplett nonsens.
|
|
Inlägg #88: Postat: 2002-07-18 23:41:00
|
Samuel Sirén, svar på svar 85 |
Olmen är ett blint, motbjudande ödleliknande litet djur som framlever hela sin tillvaro i mörka, fuktiga berggångar på Balkan.
|
|
Inlägg #89: Postat: 2002-07-19 10:35:00
|
Frederik, answer to 87 |
Personally I dont find that part of my argument stupid. It was meant as an opposition to your Vi vet alla vad frihet betyder, sa varför prata en massa strunt?-sentence. Whole books have been devoted to discussing freedom and its politcal, social and philosophical implications, so I doubt whether you can say that. Its a concept thats continuously being renegotiated.
|
|
Inlägg #90: Postat: 2002-07-19 10:40:00
|
Frederik |
I agree that in the case of a penguins ability to fly the use of the word is generally speaking inappropriate albeit not impossible. That doesnt mean however that ability has nothing to do with freedom. Check again my answer 43. Even ability is a matter of interpretation, and can even be a basis of exploitation/oppression.
|
|
Inlägg #91: Postat: 2002-07-19 10:41:00
|
Frederik, anser to 88 |
Thanks! No wonder that I couldnt find it, then. Quite interesting animals, actually. I had the opportunity to see them once...
|
|
Inlägg #92: Postat: 2002-07-20 00:59:00
|
Samuel Sirén, svar på svar 90 |
Om en svensk odugling hävdar att han saknar "frihet" att bli VD i samma mening som kvinnorna i ett land där inga kvinnor tillåts bli VD, är den oduglige svensken enbart omåttligt fånig.
|
|