Jag ringde värden för att påtala att de båda tvättmaskinerna var trasiga, torktumlaren likaså. I vanlig ordning svarade han inte på telefonen. Jag ringde flera gånger och lämnade meddelande på telefonsvararen om mitt ärende men något samtal därifrån fick jag aldrig. Antagligen ville han inte höra på mig när jag spydde galla över det dåliga underhållet av fastigheten.
Sedan ringde jag Com Hem. Com Hem har blivit utsett till ett av de sämsta företagen i Sverige. Det undrar jag inte alls på. I en månad har de bollat mitt ärende fram och tillbaka. Det enda jag ville var att få ett fungerande internet. Com Hem har oerhört svårt att förstå det. De tycker att jag skall betala räkningen och se glad ut utan att kunna vara uppkopplad. Jag har talat med minst 25 stycken av deras medarbetare. Det har varit ett rent helvete. Antagligen tyckte flera av medarbetarna samma sak så de bad mig helt sonika att sluta ringa dem. Det var då jag förstod varför de fått utmärkelsen ”sämsta företag”.
Nyligen ringde jag också en av cheferna inom den stadsdelsnämnd där jag bor. Jag ville verkligen reda ut ett negativt besked som jag fått. Socialchefer är sällan på sina rum. Eller så trycker de på off-knappen så fort telefonen ringer. Jag lämnade meddelande på telefonsvararen även här. Han ringde inte upp mig han heller. Eftersom jag är en envis rackare gav jag mig inte. När han äntligen behagade svara fick jag beskedet att jag nog hade missuppfattat hela mitt ärende. Jag kikade närmare i foldern jag hade framför mig. Nejdå, det var inte så att jag missuppfattat det hela. Däremot hade en av hans handläggare missat hela poängen i mina samtal. Det hade han säkert gjort medvetet. Jag är nämligen t y d l i g.
Nu ser jag mest fram mot en givande kontakt med våra folkvalda politiker. Ni vet de som stannar hemma vid tv:n och har myskvällar i stället för att gå på möten när de stora besluten skall tas. Enligt undersökningar som gjorts av SR P4 svarar inte var fjärde kommunpolitiker på mejl. Men det var ju i Göteborg. Vågar vi tro att Stockholmare är mer effektiva?
Av Anna-Karin Engström 24 nov 2009 10:45 |
Författare:
Anna-Karin Engström
Publicerad: 24 nov 2009 10:45
Ingen faktatext angiven föreslå
Politik, &, Samhälle, Övrigt, Politik & Samhälle, Övrigt, kontaktproblem, hög, nivå, socialchefer, sällan, sina, rum, trycker, offknappen, fort, telefonen, ringer, lämnade, meddelande, telefonsvararen, även, han, ringde, upp, mig, han, heller | föreslå
Artikeln är inte placerad. föreslå