Fler borde få aktivitetsersättning
Alla som tycker att de jobbar i ett gökbo borde få slippa det och i stället få aktivitetsersättning. Då skulle de kunna förverkliga sina drömmar och göra storverk.
Sexism kan vara OK, men torskar får mig att spy
"Hur kan en man tycka att det är rätt att använda en annan människas kropp för sina egna egoistiska syften? Kan torsken svara på det?"
Madonnavarning på Pink i Globen
"Killarna fick sitt genom att hon flashade sin vältränade kropp, och vi tjejer fick vårt genom att hon ger oss girlpower genom sina sånger."
Religionen är ingen privatsak
"Innan Bush beordrade sina trupper att invadera Irak och sprida död och förödelse så rådfrågade han Gud. Och Gud tyckte tydligen att det var helt okey."
Kvinnor betalar GP 100,000 kr för härskarteknik
Ibland tror man inte sina ögon och öron. TV 4 rapporterade idag den 22 september att kvinnor betalat 2000 kronor var för att höra Göran Persson föreläsa i en timme om härskarteknik.
På Botten
ang. försäkringskassan som med sina regler och förordningar gör det svårt för långtidssjukskrivna att återgå ill arbete.
Fuskar du, Pappa?
Javisst gör jag det lille vän. Så borde många pappor svara sina barn när det gäller fusket med tillfällig föräldrapenning. Och inte bara papporna, även om dessa är större fuskare än mammorna.
