Vi är svenskarna!
Hur gärna Sverigedemokrater och dess likar än vill så finns inga "babbar, turkdjävlar och svartskallar" här. De nya generationerna visar oss att det är nog med ursäkter och att behöva förklara att man är svensk.
Vi är alla bidragsberoende
"Att många har svårt att se det här, beror på det utpräglade utanförskap som de flesta människor lever i, utanför insikten om vilket bidrag som olika aktiviteter kräver från naturen."
Vi har apartheid i Sverige!
Det har skapats en markant linje mellan dugliga och "odugliga" medborgare i landet. Vi som är sjuka och arbetslösa går då under titeln odugliga, för vi kostar ju samhället ofantliga summor pengar och är en allmänt mycket tärande sektor.
Vi barn är inte problemlösa
Vissa vuxna tänker mest på sig själva. Vem ska laga mat den här veckan? Gud, hur ska jag hinna ta semester? Räkningarna ska betalas, lönedagen har inte kommit än... med mera, med mera.
Vi fick inte köpa salladsbaren Wildn Fresh!
Sofia, den nuvarande ägarinnan vill inte sälja till Fredrick Federley och mig. Anledningen till det är att hon tror att om vi skulle bli hennes köpare så skulle det mediala intresset kring hennes person fortsätta på samma sätt som innan.
Tack Freddie och company - sommaren är räddad!
Att bita på naglarna har fått en ny innebörd, vi kallar det bita förbi naglarna. Usch så jobbigt det vart nu: vinst och sommaren är räddad, torsk och landssorg utlyses. Nu kör vi!
Vi mikrar oss till döds?
"Varje år opereras upp till 1 000 personer i Sverige för fetma. Antalet ökar för varje år och medelåldern för patienterna är 33 år. Snart startar också ett försök med att operera tonåringar."
