Anders Borg - en man med makt utan mandat
"Det skrivs ofta om att i vår demokrati så är det orimligt med en Kung som ej är vald av Folket. Minister Anders Borg är ännu mer en orimlighet, för han har verklig makt, inte på låtsas."
Varför kramas vi inte så ofta?
Ibland tänker jag på sången där "än slank han hit, än slank han dit och sen slank han ner i diket", fast då är det inte när vi dricker för mycket av vissa drycker.
Konsten att leva: 3. Sök sanningen
Det sägs ofta att allt löser sig med tiden, men det gör det inte alls. Det är vad du gör med tiden som räknas.
Samma ord betyder inte samförstånd
Det kanske är svenskarnas previligium att inte uppleva krig på flera hundra år, som har gjort att våra politiker ofta är duktiga diplomater.
Vi är negrer allihopa
Jag saknar ordet "neger". Jag tycker det är ett mycket vackert ord och jag använder det så ofta jag kan, men bara inför minna vänner, annars blir folk som galna.
Upptäck stand-up!
Jag frågar mig ofta varför unga svenskar inte känner till unga svenska komiker. För det finns. Massor.
"Politiskt oberoende" bluffmakare
Bland de politiskt oberoende finner vi ofta de starkaste särintressena och nyspråkets verkliga innovatörer.
