Kan själv!
"Vill vi utvecklas till ansvarstagande medborgare genom att själva se vad vi gör fel och därmed även lära oss att göra saker rätt – helt själva, eller vill vi med en rödgrön regering ha staten som alltid täcker upp för oss?"
Kan skattebetalarna svälja detta?
Det verkar som om respekten för våra gemensamma pengar håller på att försvinna. Här ett exempel.
Kan Kina föda sin befolkning? del 2
Priserna på livsmedel i världen avgörs av hur väl Kina lyckas att försörja sin befolkning med mat. Blir det kapphet i Kina kan världsmarknadspriserna rusa i höjden.
Kan Sverige stoppa USA:s undergång?
Priset på råolja når nya rekorder men Vita husets energireform prioriterar varken lägre kostnader eller sänkt energiförbrukning - därför att det utformats av vicepresidentens polare i energibolagen.
Shine for me baby
Jag önskar att han för alltid ska skina. Skina, som bara han kan.
Kan män och kvinnor vara vänner?
Vad säger ni? Jag vet svaret men det vore roligt att höra vad ni tycker.
