Alla är vi pokerspelare
I dagens samhälle är det oerhört viktigt att hålla masken och inte visa sina bästa kort. Den som har bäst poker face vinner.
Jag kanske slutar hålla på Sverige
Röda armén körde över oss och luften gick ur den alldeles för uppblåsta svenska fotbollsballongen. Jobbigt. Men ändå skönt på något vis.
Människor är får
Samhällets regler och normer - ett effektivt kontrollsystem för att hålla folk i hagen.
Neger - kort o gott. Eller...?
Stina Lönn skriver här på Sourze att vi helt borde avskaffa ordet "neger" och jag kan faktiskt hålla med henne.
Jag ska bara hålla käften
I den 65:e matchminuten pustade jag ut och tänkte att man skulle vara som Traianos Dellas.
