Ingen plats för "mjuka" killar?

Den här tråden diskuterar artikeln Ingen plats för "mjuka" killar?.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-01-03 12:25:00
Olle
Den här artikeln borde Gudrun Schyman läsa.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-03 12:26:00
Per
Jättebra!
Inlägg #3: Postat: 2002-01-03 12:51:00
Gröbban
Dt bästa med en kille är att han bejakar både det manliga och kvinnliga i sig. Och kan se med humor på sig själv, jämlika helt är uteslutet, det är förståelsen för olikheterna som kompletterar varann som underlättar i umgänget med det motsatta könet. Det viktigaste är ju att vara människa, så enkelt är det!
Inlägg #4: Postat: 2002-01-03 12:54:00
Johan
Världsklass!
Det var så skönt att veta att åtminstone en kvinna har uppmärksammat detta dolda problem.
För riktiga män klagar inte, eller...?
Inlägg #5: Postat: 2002-01-03 13:21:00
Per
Ur Thomasevangeliet:
Jesus sade: När ni gör två till ett, och när ni gör det inre likt det yttre och det yttre likt det inre, och det där ovan likt det där nere, och när ni gör MANLIGT och KVINNLIGT till ett och samma, så att manligt inte längre är manligt och kvinnligt inte längre kvinnligt, och när ni skapar ögon i stället för ett öga, en hand i stället för en hand, en fot i stället för en fot, och en avbild i stället för en avbild, då skall ni komma in i riket.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-03 14:14:00
Michael Lundahl
Din utökade medvetenhet för jämlikhet är mycket upplyftande. : Det är en mycket skön trend som har startats. Snart får kanske vi killar också vara med och skapa en jämlik värld. And its about f*cking time!!!
Inlägg #7: Postat: 2002-01-03 14:43:00
Lars Lindberg
Just därför behövs maskulismen. Eftersom det inte funnits någon mansrörelse, har varje sann man fått kämpa själv och i ensamhet den svåra kampen att utveckla hela sitt känsloregister. Men nu finns den Gaiamaskulismen, för livsbejakande män.
Inlägg #8: Postat: 2002-01-03 14:47:00
Juanita Gina Zanetti
"min son och hur det skiljer sig mot mitt sätt att uppfostra hans syster. " Redan här är ett klassiskt fel, sätter pojken i första rummet.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-03 16:10:00
Johan
Problemet är att kvinnor inte tänder på män som inte är traditionellt manliga. Ingen kvinna i världen vill vara den "starkaste" i ett förhållande. På jobbet lite på som lek kanske men inte på riktigt i ett förhållande och sällan som chef heller för den delen. Eller har någon sätt en kvinna tända på en kort känslig man, på riktigt och under en längre tid? Näe, efter ett tag tröttnar hon och trånar efter den långe mörke trygga man hon vill skaffa barn med.
Inlägg #10: Postat: 2002-01-03 16:35:00
Amanda Hellberg
Jag tänder på en "hetrobög"! Just i detta nu. En bedårande liten stark flickaktig fåfäng snubbe med hår på bröstet. 100 hetrokille fast mjuk som honung & mycket spännande i det intelligenta vis han utmanar normerna & bejakar ett bredare sätt att vara än de flesta. Men gissa om han får utstå mycket skit...
Inlägg #11: Postat: 2002-01-03 20:37:00
Thomas
Tack för ett bra inlägg. Min rätt stora erfarenhet, som 51-årig man, pappa, arkitekt och organisationskonsult är att männen är rätt drabbade av sina föreställningar av hur män ska var, men mest i grupp. Individuellt är de ofta empatiska, odgmatiska och känslosamma.
Frågan är vad det är för skräckfantasi, kraft, jättepappa, chef eller nåt som håller dem så i schack när de är fler än tre...?
Inlägg #12: Postat: 2002-01-03 23:02:00
Lisa
Vad glada dina barn kan vara, som har en insiktsfull mamma! Fortsätt tänk på det här viset, det bådar gott. Jag förutsätter att du inte glömmer att även din dotter ska ha tillgång till sitt fulla känsloregister - att också hon ska få vara förbannad och tuff och inte bara spegla sig. Lycka till!
Inlägg #13: Postat: 2002-01-05 10:46:00
Sten
Pockettidningen R utredde saken på sin tid. Kvinnor tycks inte tända på den snälla, resonerande mjuka tiden. De kommer till himlen.Det är de som snackar med en tjej hela kvällen men när sista dansen börjar klänger tjejen på en halvfull drummel drummel. På sin höjd gifter hon sig med en mysig man senare i livet.
Inlägg #14: Postat: 2002-01-06 23:26:00
erik de vahl
Man har visst möjlighet att vara annorlunda även som tonåring. Bara man är tillräckligt stark för att stå ut med att 99 av alla runt om en tror att man är homosexuell.
Inlägg #15: Postat: 2002-01-07 20:22:00
Mia
Viisst är det på många sätt sämre att vara man i det svenska samhället. När jag var barn tänkte jag många ggr spontant att jag var jätteglad att jag var flicka. Allt var mycket hårdare för pojkar. Jag tror att svenska kvinnor bara är diskriminerade överst i näringslivet, och hur många procent gäller detta. Nej jag är glad att jag är född kvinna i Sverige, man kan bejaka många fler sidor av sig själv. Även min drygt 20-årig dotter anser detta.
Inlägg #16: Postat: 2002-01-07 22:21:00
Mosse
känner mig själv träffad faktist att vara den mjuka killen. har själv väldigt lätt att gråta om jag blir ledsen osv. och om andra tycker att det är töntigt och omanligt så visst, då kan de tycka det, för jag tycker att det bara bevisar en svaghet hos dem själva; att inte kunna respektera andra för vad de gör och tycker. så jag kommer fortsätta att ha tillgång till mitt känsloregister så länge jag vill, men visst, jag kan ju oxå berätta att jag fått väldigt mkt skit för detta.
Inlägg #17: Postat: 2002-01-08 07:44:00
Christian Hasselberg
"tillgång till hela sitt känsloregister " finns det något mer söndertjötat än att världen vore bättre om killar grina jämt och ständigt? Jag anser att jag inte på något sätt hämmas av att nästan aldrig gråta och att aldrig bli vrålförbannad? Kanske vore världen bättre om kvinnor inte grina så mycket?
Inlägg #18: Postat: 2002-01-08 16:34:00
Kalle G
Visst är det så att killar som kan visa både sina hårda och mjuka sidor mår mycket bättre. Det stora problemet är ju bara att vi som har svårt att vara hårda utåt, har så förtvivlat svårt att träffa en flicka som vi kan vara mjuka och gosiga tillsammans med...
Inlägg #19: Postat: 2002-01-08 21:32:00
Hugo Olsson
Bra artikel! Är det inte så att det man lär sig som liten sitter kvar inuti, även om man anlägger en hård fasad ett tag? Jag tror att fler och fler föräldrar tänker som du och jag tror att det är bra för alla inblandade - bara du inte tvingar din lille kille att gå till skolan i rosa klänning, men den risken verkar ju liten!
Inlägg #20: Postat: 2002-01-09 11:27:00
Skotten
Men hallå! Snälla ni, Johan har satt fingret precis på det som de flesta kvinnor inte kan hantera. Hur får jag som jag vill, utan att känna mig underlägsen. Du måste kunna läsa av personen i fråga, alla ger inte på samma sätt. Vill du däremot ha synliga bevis på kärlek och ömhet, en lagad middag, blommor eller någon trevlig överraskning så kan du inte sätta likhetstecken mellan uteblivna överraskningar och utebliven kärlek. Om den finns där så måste du själv upptäcka den.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...