Vad innebär det egentligen att vara svensk?

Den här tråden diskuterar artikeln Vad innebär det egentligen att vara svensk?.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #20: Postat: 2012-12-20 11:03:00
Jocke utsourzad
20 Hmm. Med "invädringen" avses invandringen...
Inlägg #21: Postat: 2012-12-20 11:42:00
Lasse i Gatan
#17/finne/Varför detta våldsamma utspel mot Avpixlat och Fria Tider. De här nättidningarna har kommit till för att plocka fram sanningen så gott det går, till skillnad mot PK-pressen som kan vinkla och ljuga hur mycket som helst utan att finne har några synpunkter på deras skriverier. Nu blev en uppgift fel när det gäller hans fru och nu har också tidningen kommit med en uppdatering i frågan. Ändå kvarstår frågetecknet om det är så bra att sätta sig en bil med ett rattfyllo vid spakarna, men du kanske tycker det är okej att köra bil rattfull. Uppdateringen, Citat:” I ett mejl till redaktionen dementerar Reepalu att det skulle ha varit hans fru som körde bilen. Han vidgår dock att han fått skjuts av en person som blivit föremål för nykterhetskontroll och då befunnits vara onykter och omhändertagits av polis. Vem personen är vill Reepalu inte berätta”” Länk: avpixlat.info
Inlägg #22: Postat: 2012-12-20 11:49:00
StaffanRoger
anonymt inlägg #20

Den 15 december skriver Ju att jag påstår att invandringen inget kostar. Jag frågar var jag har påstått det. Ju svarar och 16 december skriver jag följande svar:

anonymt inlägg #1413

Kort sagt - jag har aldrig skrivit att invandringen inte kostar något.
Men dethär är typiskt för vad Ju kallar DEBATT-BIDRAG. Falska citat och fejkade referat.

"Invandring-/flyktingmottagande spelar ingen viktig roll för landets ekonomi. Så är det bara." korrekt citerat av Ju!
Artikeln jag kritiserade ville påstå att det var nödvändigt att stoppa invadringen för att reda upp Sveriges ekonomi. Skattebetalarna har räknat på kostnaden och 40 miljarder är cirka 1 av statsbudgeten.
Det begriper var och en att en procent hit eller dit i det sammanhanget inte betyder något.

Artikeln är bara en i raden av SD:s malande om att allt elände beror på invandring.

Om det går att använda 40 miljarder till något annat är en annan diskussion.
Inlägg #23: Postat: 2012-12-20 12:35:00
Jocke utsourzad
23 Du skrev alltså att "invandringen spelar ingen för ekonomin" Och med slutklämmen, den minns jag tydligt: "så är det bara". Jag tog upp det direkt med du hade smitit, och svarade aldrig då.
Och nu skriver du i samma anda:
"Skattebetalarna har räknat på kostnaden och 40 miljarder är cirka 1 av statsbudgeten.
Det begriper var och en att en procent hit eller dit i det sammanhanget inte betyder något." Hoppsan!

Detta är ungefär det samma som att "invandringen har ingen betydelse för ekonomin". Och följaktligen kostar "1" ingenting heller, även om det ÄR 40 MILJARDER! Kolla länken
Du är nog rätt ensam om detta även om tystnad råder, men hur som, vi drar en slöja över detta gigantiska ekonomi-matematiska trolleritrix!

Min poäng här, som jag noga redogjort för flera gånger. Och som du inte heller svarar här på, i gammal god SR-stil
Att dessa pengar har iaf definitivt betydelse för människor som är i nöd, för hur vi använder pengarna! Detta är definitivt "ingen annan diskussion"! Den hänger även íhop med U-hjälp, klimatbidrag, och annat som alliansen också trixar med. Förstå?

Några tiotusen här som ofta aldrig får jobb, eller som vi utnyttjar rätt ofta med skitjobb och i getton som ingen svensk vill ha och som längtar hem.
Eller en större del av dessa miljarder för de som t.ex. fryser och hugrar, just nu 1 miljon syrier i Turkiet.
Vi Sverige har valt att hjälpa en bråkdel, en liten "flyktingelit", och det håller inte längre, anser jag iaf. Samtidigt dras det alltså ner på U-hjälp och klimatbistånd.

Detta jag försöker diskutera i denna fråga ingen "annan diskussion", är ett vidare humanistiskt tänkande, som har viss "betydelse", till skillnad från ytligt präktig samvetsfylld "svenskhet" rasism? genom diverse medialt färdigfabricerade dogmer och attityder!
Inlägg #24: Postat: 2012-12-20 12:52:00
StaffanRoger
anonymt inlägg #24

Ju har fel igen!
Poängen är att artikeln jag kommenterade felaktigt hävdar att tillfälligt stopp för invandring skulle göra det möjligt att få ordning på Sveriges ekonomi.
Kostnaden för invadring enligt Skattebetalarna är 40 miljarder. 40 miljarder är ungefär 1 av statsbudgeten.
EN procent av statsbudgeten hjälper inte eller stjälper inte Sveriges ekonomi.
Så är det bara!

En annan frågeställning är om det finns andra bra sätt att använda 40 miljarder.
Den frågeställningen berörde jag aldrig och tänker inte beröra nu heller.
Inlägg #25: Postat: 2012-12-20 12:54:00
StaffanRoger
anonymt inlägg #24

Ju har fel igen!
Poängen är att artikeln jag kommenterade felaktigt hävdar att tillfälligt stopp för invandring skulle göra det möjligt att få ordning på Sveriges ekonomi.
Kostnaden för invadring enligt Skattebetalarna är 40 miljarder. 40 miljarder är ungefär 1 av statsbudgeten.
EN procent av statsbudgeten hjälper inte eller stjälper inte Sveriges ekonomi.
Så är det bara!

En annan frågeställning är om det finns andra bra sätt att använda 40 miljarder.
Den frågeställningen berörde jag aldrig och tänker inte beröra nu heller.
Inlägg #26: Postat: 2012-12-20 15:50:00
X-man
Julen är i annalkande och inte får vi uppleva den, jorden går under i morgon, men Mp har givit oss respit några år. Länk: avpixlat.info
Inlägg #27: Postat: 2012-12-20 15:55:00
Jan Brunnegård
...i värsta fall Xman...ett sista farväl....på sekulära grunder.
Inlägg #28: Postat: 2012-12-20 16:01:00
X-man
Jan B tack för din omtanke och vänlighet till en Agnostiker som jag.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...