Valt inlägg:
23 Du skrev alltså att "invandringen spelar ingen för ekonomin" Och med slutklämmen, den minns jag tydligt: "så är det bara". Jag tog upp det direkt med du hade smitit, och svarade aldrig då.
Och nu skriver du i samma anda:
"Skattebetalarna har räknat på kostnaden och 40 miljarder är cirka 1 av statsbudgeten.
Det begriper var och en att en procent hit eller dit i det sammanhanget inte betyder något." Hoppsan!
Detta är ungefär det samma som att "invandringen har ingen betydelse för ekonomin". Och följaktligen kostar "1" ingenting heller, även om det ÄR 40 MILJARDER! Kolla länken
Du är nog rätt ensam om detta även om tystnad råder, men hur som, vi drar en slöja över detta gigantiska ekonomi-matematiska trolleritrix!
Min poäng här, som jag noga redogjort för flera gånger. Och som du inte heller svarar här på, i gammal god SR-stil
Att dessa pengar har iaf definitivt betydelse för människor som är i nöd, för hur vi använder pengarna! Detta är definitivt "ingen annan diskussion"! Den hänger även íhop med U-hjälp, klimatbidrag, och annat som alliansen också trixar med. Förstå?
Några tiotusen här som ofta aldrig får jobb, eller som vi utnyttjar rätt ofta med skitjobb och i getton som ingen svensk vill ha och som längtar hem.
Eller en större del av dessa miljarder för de som t.ex. fryser och hugrar, just nu 1 miljon syrier i Turkiet.
Vi Sverige har valt att hjälpa en bråkdel, en liten "flyktingelit", och det håller inte längre, anser jag iaf. Samtidigt dras det alltså ner på U-hjälp och klimatbistånd.
Detta jag försöker diskutera i denna fråga ingen "annan diskussion", är ett vidare humanistiskt tänkande, som har viss "betydelse", till skillnad från ytligt präktig samvetsfylld "svenskhet" rasism? genom diverse medialt färdigfabricerade dogmer och attityder!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?