Är ni förvånade?

Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2012-12-12 07:11:00
Bizon
X, finne och Yiddish
Tror någon av er att den sandelådelek ni sysslar med leder till någon förbättring av världen?
Har ni inte märkt att ni bara sjunker djupare ju mer ni orerar om er egentro - den kvicksand som står er upp i halsen, fyller era tankar och ständigt väller ur er mun?
Tyvärr mina vänner så finns det ingen lösning på kärlekslös fanatism annat än möjligen den plötsliga insikten att priset för detta ständiga idislade om vem som har fel och vem som har rätt, och vem som är goodast eller ondast aldrig någonsin skapat annat än mer lidande och död.
Försök att fatta att ingen av er håller på den rätta sidan av det enkla faktum att det finns ingen rätt sida i denna konflikt - det finns bara förlorare!

Av alla dumheter som vi människor är i stånd till så är de med religiös anknytning de i särklass dummaste - de föranleder människan som kulturvarelse att med hela sin intellektuella kappacitet, sin muskulåra styrka, och sina tekniska framsteg att göra något falskt sant - och vad tror ni - hur smart är det på en skala ?

Alltså - den typen av ideer dikterar vilkoren för mänskligt liv 2012 - vidskepligheter och föreställningar om att en viss typ av folk är mer gynnade än andra typer av folk av en viss typ av patogent paranoid gud som genom lutrande fostran lovats platsen i världen som alla andra folks administratörer och nån variant av överstebrester.
Nu är väl inte det det värsta - det näst värsta däremot är att inte detta ledér till förvaring av dylika folk på därför avedd mentalskadades inrättning - men det värsta då - vad är det?
Jo det är att maktgalna individer utnyttjar dessa sjuka föreställningar för att göra jorden och det mänskliga livet till det helvete vi gjort det till.
Inlägg #62: Postat: 2012-12-12 07:27:00
Bizon
Forts.
Då kommer vi till frågan om vi vill ha det så?

Vill vi det så ska vi bara fortsätta som vi gör - klafsa på i kvicksanden, låt den välla ur era tankar, fortsätt proppa den i varandras öron kväv varandras hopp med allt ert jäv och slå varandra i huvudet med era indoktriner framhållande er egen godhet och rättskaffens sak i motsatts till de andras - dom där obildade, villfarna och hatiska djävlarna som ingenting begriper.

Vill vi försöka ändra på det så är det mer än hög tid att tänka om!
Inlägg #63: Postat: 2012-12-12 09:25:00
X-man
Hårda bud Bizon, kan du ge ett tips om hur man stänger av kranen där alla fula påhopp kommer ifrån. Och när det är gjort, övergår vi till lyriska berättelser som handlar enbart om människokärlek och Jan B. får sitt lystmäte tillfredsställt, Halleluja!
Inlägg #64: Postat: 2012-12-12 09:41:00
Jan Brunnegård
Kranen med nya friska debattörer som ställer upp på nuvarande villkor är väl avstängd för länge sedan....
Inlägg #65: Postat: 2012-12-12 09:49:00
Jan Olsson
#63 - Mycket vore vunnet om kranen hos X-man blev tilltäppt en gång för alla!
Någon lyrik är säkert inte heller att vänta från denne,så inget hade gått förlorat om han tystnar! - Människokärlek,saknar han nog också! -
Gud ske lov!
Inlägg #66: Postat: 2012-12-12 10:12:00
Bizon
Xman
Det bästa i det fallet är att bara ignorera.
Låt dej inte dras ner i kvicksande
Inlägg #67: Postat: 2012-12-12 11:01:00
X-man
Bizon du har nog så rätt iIGNORERA men det finns gränser för vem som säger vad och hur ofta.
Inlägg #68: Postat: 2012-12-12 11:22:00
Jan Olsson
#67 - Exakt,X-man,den gränsen borde inte heller Du överskrida!
Inlägg #69: Postat: 2012-12-12 11:39:00
X-man
Jan Olsson jag gör ett undantag för dig och talar till dig nu och undrar vad du får allt ifrån? Jag kan bara tolka det på ett sätt att du är medvetet illvillig mot mig för att jag har trampat dig på tårna, denna långsinthet beklagar jag dig för. Om jag tycker illa om dig? Nej det gör jag inte, men besviken är jag på dig för att du häver ur dig påståenden som inte stämmer med min person.
Jag kan ge dig några exempel, jag har haft två marokanska bröder inneboende hos mig, trevliga grabbar enda fram tills de började tala i hatiska ordalag om oss Europeer och det visade sig att de var bokstavstrogna muslimer, så nog har jag en viss erfarenhet av Islams lära som... ja, fördummar folk.
Betydligt lättare var det när polska gästarbetare bodde hos mig under några sommarmånader och fick uppleva vilka fina människor de var och jag är alltid välkommen att hälsa på dem i Warsava, vi har brevväxlat till varandra i många år och nästa år ska jag äntligen hälsa på dem.
Inlägg #70: Postat: 2012-12-12 14:35:00
Jan Olsson
#69 - Vad storsint av dig X-man,att du gör för undantag för mig,för att tala till mig om din undran?
Kan du inte förstå det,då vet du förmodligen inte ens vad du själv skriver!
Eller hur det uppfattas av andra!
DU har inte trampat mig på tårna,men jag antar att det finns de som känner sig trampade på av dig!
Har jag frågat vad du tycker om mig?
Vad Du tycker om mig ger jag fullständigt f-n i!
Ditt exempel på din "människokärlek" talar för sig själv!
Inga islamister,men "betydligt lättare" med katoliker,hör Du inte själv vad du säger?
En fråga,om du kan svara!
Med vilka tror du att du har "lättast" att umgås?
Till slut,jag tror att det är många som skulle betacka sig för ditt umgänge!
Inlägg #71: Postat: 2012-12-12 14:49:00
X-man
Okej Jan Olsson du har straffat ut dig själv och härmed säger jag nej till att du skriver en endaste rad om mig som person, som du bör rspektera!
Inlägg #72: Postat: 2012-12-12 15:10:00
Jan Olsson
#71 - Vad det allt du kunde prestera X-man?
Du,om någon, borde väl vara intresserad av att svara på min fråga?
Om jag skriver opersonligt om dig,vad gäller då?

X-man,allt som påminner om främlingsfientlighet,i vilken form det än må vara,skall bekämpas var helst det sticker upp huvudet,det kan du väl i alla fall hålla med om? - Eller?
Ha de!
Inlägg #73: Postat: 2012-12-12 16:02:00
X-man
Jan O. på den punkten är vi överens, vem skulle vilja bli utsatt för fientliga meningar och handlingar, inte någon människa i världen vad jag förstår!
Inlägg #74: Postat: 2012-12-12 16:26:00
Jan Olsson
#73 - Likväl X-man,förekommer det varje dag i det här landet!
Vet Du möjligen hur det kan komma sig?
Eller,nej,det har du väl aldrig hört talas om?
Jag förutsätter att du,liksom jag,aktivt motarbetar sådana tendenser?
Så kan vi ha gott samvete sen!
Eller åtminstone jag!
Inlägg #75: Postat: 2012-12-13 06:24:00
Leif Erlingsson
det näst värsta däremot är att inte detta ledér till förvaring av dylika folk på därför avedd mentalskadades inrättning - men det värsta då - vad är det?Jo det är att maktgalna individer utnyttjar dessa sjuka föreställningar för att göra jorden och det mänskliga livet till det helvete vi gjort det till.Bizon 2012-12-12 07:11 #61  Länk: sourze.se .Precis.
Inlägg #76: Postat: 2012-12-13 10:47:00
Leif Erlingsson
Vill tillägga att jag inte menar att det behövs någon särskild institutionalisering av folk med galna idéer, utan det räcker att deras idéer offentligt trasas sönder och de "görs nakna".  Sedan bör de givetvis erbjudas stödsamtal, och här kan nog många ungdomar kunna få en viktig roll när väl försvarsmurarna är rivna.Som jag skrev i e-brev till en känd kulturpersonlighet på vänsterkanten som i dagarna censurerat sina egna och andras bloggkommentarer på sin egen blogg och inte heller velat släppa in min kritik av detta förfarande:Klassernas kamp är bland flera andra skapade eller underblåsta motsättningar ett verktyg makten använder mot oss.  Och du går på det.  Jag inbjöd dig med denna kommentar att bryta detta mönster.  Det är inte min önskan att du avstår, det är din egen.  Lägg inte det på mig.Här är hela den kommentar jag skrev, inkl. den del jag avstod från att lämna i kommentarsfältet.  Det står dig fritt att publicera den i sin helhet enligt nedan.  Jag står för mina åsikter - blanka vapen och öppet visir - och jag har något att säga.Här:Ang. kommentarscensuren:Konsekvensen av att "kulturmaffian" konsekvent censurerar vissa typer av kommentarer på sina bloggar och insändarspalter är att vissa röster ö.h.t. aldrig hörs utanför sina egna kretsar, och att oliktänkarna därför aldrig "kan förstås" av så kallat normala människor.  En bekväm strategi för den som inte gitter försöka förstå något.  Men kunde man inte inrätta särskilda tjänster som hjälper folk som inte förstår saker att tolka sin omvärld?  Jag är övertygad om att det finns massor av ungdomar som i dag är utan jobb men som gärna skulle förklara saker för de äldre bara de fick mat, bostad och fickpengar att leva för.Slut kommentar, men till dig:  Jag tror på allvar att de flesta i vår generation skulle behöva hjälp av yngre för att tolka verkligheten.  Frågan är vad som krävs för att denna hjälp ska tas emot.Ang. att trasa sönder de galna idéerna så rekommenderar jag vidare "Den mindre hedervärda Åsa Linderborg" av Ola Jordán på  Länk: temp.kiruna-nytt.se .
Inlägg #77: Postat: 2012-12-15 20:27:00
Leif Erlingsson
Jag skrev i #76 att vi skulle behöva hjälp av yngre med massorna av förvirrade människor som fått sin världsbild genom gammelmedia, när till sist denna världsbild raseras.  Kanske en del av dessa yngre kan hittas på  Länk: vaken.se  Länk: vaken.se .  Det svåra är hur man hjälper människor att lära sig tänka själva.  Något de flesta inte provat på, eftersom det känns främmande och skrämmande.
Inlägg #78: Postat: 2012-12-15 21:04:00
Jocke utsourzad
77 Haha, ja ursäkta Leif! jag vet hur man googlar, men tack ändå! Vaken.se? Där dom undrar hur det kan komma sig att under 1 röstar på "Feministiskt initiativ"! Har du någon teori att hjälpa vaken.se med Leif E?
"En kedja är så stark som dess svagaste länk..." Och den länken är svag.
Inlägg #79: Postat: 2012-12-15 21:06:00
X-man
Leif E kul att du nämner om att kunna tänka själva, den kategorin ger kommentarer ändå utan att ha läst så noga, hur en diskussion har börjat om hur och varför.
Undrar när den kategorin läser böcker, väljer de en sida i boken och sedan vet de exakt vad boken handlar om och tycker kanske att boken är ju värdelös! Jan O. du behöver inte förklara dig! Vi vet hur du kommenterar, det du inte begriper.
Inlägg #80: Postat: 2012-12-15 21:32:00
Leif Erlingsson
78 Prova holografi.  Ta bort halva, och bilden finns kvar.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...