Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Vill tillägga att jag inte menar att det behövs någon särskild institutionalisering av folk med galna idéer, utan det räcker att deras idéer offentligt trasas sönder och de "görs nakna".  Sedan bör de givetvis erbjudas stödsamtal, och här kan nog många ungdomar kunna få en viktig roll när väl försvarsmurarna är rivna.Som jag skrev i e-brev till en känd kulturpersonlighet på vänsterkanten som i dagarna censurerat sina egna och andras bloggkommentarer på sin egen blogg och inte heller velat släppa in min kritik av detta förfarande:Klassernas kamp är bland flera andra skapade eller underblåsta motsättningar ett verktyg makten använder mot oss.  Och du går på det.  Jag inbjöd dig med denna kommentar att bryta detta mönster.  Det är inte min önskan att du avstår, det är din egen.  Lägg inte det på mig.Här är hela den kommentar jag skrev, inkl. den del jag avstod från att lämna i kommentarsfältet.  Det står dig fritt att publicera den i sin helhet enligt nedan.  Jag står för mina åsikter - blanka vapen och öppet visir - och jag har något att säga.Här:Ang. kommentarscensuren:Konsekvensen av att "kulturmaffian" konsekvent censurerar vissa typer av kommentarer på sina bloggar och insändarspalter är att vissa röster ö.h.t. aldrig hörs utanför sina egna kretsar, och att oliktänkarna därför aldrig "kan förstås" av så kallat normala människor.  En bekväm strategi för den som inte gitter försöka förstå något.  Men kunde man inte inrätta särskilda tjänster som hjälper folk som inte förstår saker att tolka sin omvärld?  Jag är övertygad om att det finns massor av ungdomar som i dag är utan jobb men som gärna skulle förklara saker för de äldre bara de fick mat, bostad och fickpengar att leva för.Slut kommentar, men till dig:  Jag tror på allvar att de flesta i vår generation skulle behöva hjälp av yngre för att tolka verkligheten.  Frågan är vad som krävs för att denna hjälp ska tas emot.Ang. att trasa sönder de galna idéerna så rekommenderar jag vidare "Den mindre hedervärda Åsa Linderborg" av Ola Jordán på  http://temp.kiruna-nytt.se/?p899 .

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?