Bomba Gaza tillbaka till medeltiden

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2012-11-20 11:28:00
Jocke utsourzad
30 Som sagt, så såg jag från din sida ett mycket tydligare ställningstagande mot detta förtäckta som dagligen sprids från det anonyma Harmonyhållet.
Fastän det nu blivit värre, så tar du ställning för en person som här yttrar sådant som "muslimer är kanske än värre än nazister". Och som startar ständiga påhopp på Jan Olsson och nu senast mig.
Ena stunden sprids det ivriga harmoniska smörandet, och nästa stund oförskämdheter, och så smörande igen! Oblalanserat, falskt! Du ser inte?

30 Bizon: "Inte bra för en seriös debattör att inte sätta sej in i det vederbörande replikerar på."
Du har alltså mage att mästra mig inför en person som tidigare, förutom förtäckta hot från sina ideologiskt "svenskrasrena" kompisar, här ovan skriver som föjer:
Herr Harmony: "Jocke det märks att du är inte är helsvensk för du har inte den mentaliteten".

Så jag ber dig Bizon, välj ditt sällskap. En hyfsat seriös och under naman känd debattör med artiklar på sourze, eller en anonym och obalnserad giftspridare mot främmande folk. Men tydliga ambitioner som du inte har upptäckt?

Och eftersom du trots mitt förra påpekande, är beredd att medverka i dennes försök till drev mot mig, så är jag tills vidare inte intresserad av vidare meningsutbyte med dig Bizon. Du har helt tydligt gjort ditt val av sällskap!
Inlägg #42: Postat: 2012-11-20 13:15:00
Mr Harmoni
#41 Jocke jag förstår att du tog illa vid dig att dina vänner blev kritiserade, men jag visste inte vilken vurm du hade för Islam och nu vet jag det.
Inlägg #43: Postat: 2012-11-20 21:44:00
Adamo
De misstänktes vara spioner åt Israel, avrättades offentligt och deras kroppar skändades på Gazas gator.
Ett av liken bands i rep och drogs på gator av motorcykel.
Länk: aftonbladet.se

För vissa här är ett sånt samhälle ”minsann värt att kämpa för”...
Och sen blir dem upprörda när någon jag påstår att de har aldrig lämnat medeltiden...
Inlägg #44: Postat: 2012-11-20 21:48:00
Mr Harmoni
#43 Adamo och vad ska man tro om det här? Länk: avpixlat.info
Inlägg #45: Postat: 2012-11-20 22:37:00
Adamo
#44: Jodå, det är ett känt faktum att den "palestinska" nationalistiska ledare al-Husayni arbetade för nazisterna under andra världskriget i ett program inriktad på den arabiska opinionen.
Han rekryterade muslimer för den nazistiska krigsmakten verksam på Balkan.
År 1941 besökte al-Husayni Bosnien och övertygade muslimska ledare där om att en muslimsk SS-division skulle vara av intresse för islam. al-Husayni var inblandad i rekrytering av bosniska muslimer till flera divisioner av Waffen SS och andra enheter.
Den största var den 13:e "Handschar" division med drygt 21.000 män som deltog i folkmordet på jugoslaviska judar då de utrotade minst 90 av alla judar i det området.
Den 1 mars 1944 sade al-Husayni följande när han talade i Radio Berlin:
"Araber, stig upp som en enda människa och kämpa för era heliga rättigheter. Döda judar var ni än hittar dem. Detta behagar gud, historien och religionen. Detta ger er ära. gud är med er."

Kolla gärna:
Länk: youtube.com på tyska
Länk: youtube.com

Också enligt dokumentation från både Nürnbergs och Eichmanns rättegångar, hjälpte nazitysklands SS finansiera al-Husayni insatser för utrotningsförsök av judar i Palestina under 1936-39.
Adolf Eichmann besökte t.o.m. "Palestina" för att träffa al-Husayni och därefter upprätthölls löpande kontakter med honom i Berlin.

Vid Nürnbergrättegångarna, vittnade Eichmanns ställföreträdare Dieter Wislicenys som senare avrättades som krigsförbrytare följande:

”Muftin av Jerusalem var en utav initiativtagarna till den systematiska utrotningen av Europas judar och har varit medarbetare och rådgivare till Eichmann och Himmler i utförandet av denna plan. ... Han var en utav Eichmanns bästa vänner och hade ständigt uppmanade honom att påskynda utrotningsåtgärderna.”

Sånt där vill de inte gärna att det ska avslöjas men då och då faller deras maskar ner plötsligt och deras fula tryne dyker upp.
Inlägg #46: Postat: 2012-11-20 22:54:00
Jocke utsourzad
43 Mer upprörande att ditt mentala tänkande inte verkar kunna lämna medeltiden.
Inlägg #47: Postat: 2012-11-20 23:00:00
Adamo
#46: Sånt kallar man för personligt angrepp!
Kan du inte bemöta fakta, håll truten.
Inlägg #48: Postat: 2012-11-21 01:10:00
Mr Harmoni
#46 Jocke nu kan du sluta med att försvara Islam, tänk vad avslöjad du blivit!
Inlägg #49: Postat: 2012-11-21 05:28:00
Bizon
Jocke 41
Nu är du väl ände lite väl paranoid - vad snackar du om för drev? Är det hybris eller vad som får dej att tro att du är en så viktig person att folk vill förfölja dej och gillra fällor for din upphöjda person - varför inte bara utveckla dina åsikter och bemöt andras som du anser dom förtjänar - men läs inläggen innan du yttrar dej - och det är just där som jag har problem med dej - du yttrar dej om mina åsikter utan att ha en aning och så snackar du om att du inte orkar läsa vad som står där, och ändå har mage att yttra dej om det?
Sedan dillar du om att du inte vill bli näpsad? Nehej, men om du klantar till saker och inte ens har vett att be om ursäkt utan menar dej vara förföljd som någon sorts ursäkt för att din ork håller på att ge sej,,, nej Jocke - än en gång skärpning!

Dessutom förefaller du sitta nånstans och kasta sten i ditt eget tydligen mycket ömtåliga glashus - vad är det för syskonrättvisa du önskar, jag har inte något med att du känner dej förbigådd att göra, sånt får du ta med din terapeut.
Det jag gör när det gäller dej är att reflektera över det du skriver och det gör jag som en 1 person och detta utan stöd från vara vem det vara vill - försök bara att inse det så ska du se att vi nog kan föra ett vettigt resonemang.

Och beträffande könsstympning så har du med all önskvärd tydlighet kunnat läsa mitt tillräckligt tydliga ställningstagande mot detta oavsett det handlar om pojkar eller flickor.
Det jag kompletterat med var lite om den historiska bakgrunden som jag anser har att göra med fälthygien hos stridande härar vilket stämmer väl med judisk och muslimsk kultur då ju dessa är utpräglat stridande och invasiva folk om man ser till deras historia - och även teologiskt - stridande folk har stridande gudar.

Sedan kan du även lägga ner det att du tycker dej ha blivit trampad på tårna inför någon som du anser olämplig person - du får ta dina duster mej förutan - jag tar mina utan att söka uppbackning från andra.

-------

Citerar dej//Så jag ber dig Bizon, välj ditt sällskap. En hyfsat seriös och under naman känd debattör med artiklar på sourze, eller en anonym och obalnserad giftspridare mot främmande folk. Men tydliga ambitioner som du inte har upptäckt?//sc

Och citat//Och eftersom du trots mitt förra påpekande, är beredd att medverka i dennes försök till drev mot mig, så är jag tills vidare inte intresserad av vidare meningsutbyte med dig Bizon. Du har helt tydligt gjort ditt val av sällskap!//sc

Inte för att jag tycker att dessa båda stycken efter varandra tyder på att du själv är så ballanserad då du först ber mej välja mitt sällskap och ger mej två alternativ - du å ena sidan och din antagonist å den andra, men i nästa stycke tillkännager att du anser att jag redan valt och att du inte är intresserad av fortsatta debatt med mej.

Jag tycker att du gott kan sansa dej lite - även om jag förstår att du känner dej trängd så kom ihåg att jag inte har något emot att diskutera med dej även om vi inte har samma syn på allt - och försök att acceptera det faktum att jag inte ingår något kotteri med någon.

Är du ointresserad av att dividera med mej så avstå från replik - du kan välja att se detta inlägg som att jag bara använt min rätt att svara dej då du riktat dina inlägg direkt till mej.

För mej är detta färdigbehandlat vilket innebär att bollen ligger hos dej - antingen läger vi detta bakom oss och fortsätter med våra tidigare öppna meningsutbyten - annars förväntar jag mej bara att du står för det du sagt.
Inlägg #50: Postat: 2012-11-21 08:38:00
Mr Harmoni
Det här måste kännas kränkande för landets muslimer, nästan rasistiskt. Länk: avpixlat.info
Inlägg #51: Postat: 2012-11-21 10:02:00
Jocke utsourzad
47 Adamo förklarar ett helt folk för "medeltida", ett blockerat, förtyckt och instängt folk i en desperat situation. Och tycker DESSUTOM att det är helt OK att en tekniskt modern krigsmakt bombar dem urskiljningslöst.
Din inställning är en rasists. Så är det någon som skall hålla käften här så är det du, din anonyme fegis!
Inlägg #52: Postat: 2012-11-21 10:24:00
Jocke utsourzad
49
Jag orkar inte med dina nattligt författade avhandlingar Bizon. Kvantitativt imponerande, men lär dig debattera som folk. Välj dessutom ditt sällskap, och försök i annat fall inte få med sådant i din kritik mot mig, drev eller ej. Helt enkelt låg stil.

I sakfrågan kort, "religion" är en del av människans andliga och nödvändiga utveckling. Den interagerar med kultur, vetenskap och filosof. Lite mer filofiskt djupsinnigt funderande skulle man f.ö. önska på sina håll...

Jag har f.ö. studerat samtliga dessa ämnen på universitetsnivå.
Teoretisk filosofi, religionshistoria och kultureller socialantropologi. Jag vet bara en bråkdel, men ser att du börjar i fel ände, som dessutom är ändlös...
Klart slut i frågan för mig!
Inlägg #53: Postat: 2012-11-21 11:18:00
Adamo
Svar till anonymt inlägg #51
Återigen:
Varken du eller någon annan kan klanta Israel för att det finns en folkgrupp som fortfarande befinner sig i medeltiden.
Framförallt om denna folkgrupp har tydligen utryckt sin avsikt att utplåna Israel och kontinuerligt försökt det med diverse terrorhandlingar, bland annat genom att i åratal skjuta raketer med avsikt att främst mörda civila.

Om du liksom en papegoja vill kalla mig för rasist bara för att jag har visat dig fakta, bara bevisar att dina värderingar ligger på samma medeltida nivå som dessa som du så frenetiskt försvarar.

Så egentligen det är ju du som är rasist, eftersom du försvarar dessa som vill utplåna en hel nation och dess folk.
Inlägg #54: Postat: 2012-11-21 11:24:00
Adamo
Förtydligande:
Bara en rasist/fascist regim beter sig som hamas gör och bara rasister/fascister kan försvara deras beteende.
Inlägg #55: Postat: 2012-11-21 11:36:00
Jocke utsourzad
54
Bla, bla, bla. Alla som tänker med hjärnan, även medvetna israeler, vet att Israel bryter mot en mängd internationella lagar, ockuperar mark, fördriver folk, blockerar Gaza, har skaffat kärnvapen osv, och detta under lång tid, sedan första början.
Detta har kunnat ske genom att USA hållit landet under armarna.
Jag säger inte att motparten är oskyldig, men spelreglerna är definitiv inte jämställda!
Jag hoppas att Obama och en uppvaknande israelisk opinion vågar ta steget fullt ut så småningom, och ställa konkreta och kraftiga politiska krav på Israel.
Innan omgivningen tröttnar totalt, till men för Israel.
Landets ledning spelar rysk roulette...
Inlägg #56: Postat: 2012-11-21 11:50:00
Jocke utsourzad
55 Kan rekommendera franske Nobelpristagaren Jean Marie Gustave Le Clezios roman, "Vandrande stjärna". Om hur jakten på judar i Europa under andra världskriget, blev en jakt på palestinier från de först jagade. Om romanens skildringar från helvetet i Paletina i sl på 40-talet inte går hem. Börja då med "Hur man botar en fanatiker", av den israeliske författaren Amos Oz, som bl.a. ligger bakom "Fred nu" rörelsen.
Inlägg #57: Postat: 2012-11-21 12:28:00
Adamo
- Det är brott mot internationella lagar att skjuta raketer mot ett land med avsikt att träffa civila.
- Det är brott mot internationella lagar att placera krigsmateriell såsom uppskjutningsramper för raketer bland egen civilbefolkning med syftet att riskera dess liv.
- Det är brott mot internationella lagar att brutalt terrorisera dessa av sitt eget folk som har olika politiska åsikter.
Alla dessa brott begås dagligen av hamas regim.

Judarna har alltid levt i det området kallat palestina fast under förtrycket av medeltidstänkande muslimer.
Judarna lyckades åberopa självständighet från muslimskt förtryck, men samtidigt tillät dem andra religioner däribland muslimer att leva och vara medborgare i Israel.
Det är för mig ett bevis på att judarna har visat vilja att kompromissa och utesluter inte andra religioner, till skillnad från medeltidstänkande muslimer som förvägrar erkänna Israels existens.

Jag baserar inte mina åsikter på romaner, utan på fakta.
Inlägg #58: Postat: 2012-11-21 13:01:00
Leif Erlingsson
Alla dessa brott begås dagligen av hamas regim.Adamo 2012-11-21 12:28 #57 Länk: sourze.se .De flesta brott ö.h.t. begås av regimer.  Oavsett vilka.  Knappast i folkens intresse.  Men det är folken som får lida.  Vilka tjänar på det???
Inlägg #59: Postat: 2012-11-21 13:19:00
Leif Erlingsson
Ouups, fetade fel ord i citatet.  I originalet var det förstås "dagligen" som var fetat.  Det var absolut inte meningen att förvränga citatet.
Inlägg #60: Postat: 2012-11-21 21:21:00
Jocke utsourzad
SvD om vapenvilan ...En varaktig fred måste innebära ett slut på 45 år av israelisk ockupationspolitik, samtidigt som både israeler och palestinier - i lika mån - behöver leva i säkerhet inom erkända gränser. Det tål att upprepas att Gazas civila inte har några skyddsrum att fly till, ingen plats där de kan känna sig trygga under ett krig... Israels inrikesminister sade att målet med operationen var att sända Gaza tillbaka till medeltiden.. Inte minst på Egyptens gator kan vi befara att det blir mer hatiska utfall mot judar"
En veritabel fascist och rasist som inrikesminister alltså.
Och världen tiger?
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...