Valt inlägg:
Jocke 41
Nu är du väl ände lite väl paranoid - vad snackar du om för drev? Är det hybris eller vad som får dej att tro att du är en så viktig person att folk vill förfölja dej och gillra fällor for din upphöjda person - varför inte bara utveckla dina åsikter och bemöt andras som du anser dom förtjänar - men läs inläggen innan du yttrar dej - och det är just där som jag har problem med dej - du yttrar dej om mina åsikter utan att ha en aning och så snackar du om att du inte orkar läsa vad som står där, och ändå har mage att yttra dej om det?
Sedan dillar du om att du inte vill bli näpsad? Nehej, men om du klantar till saker och inte ens har vett att be om ursäkt utan menar dej vara förföljd som någon sorts ursäkt för att din ork håller på att ge sej,,, nej Jocke - än en gång skärpning!
Dessutom förefaller du sitta nånstans och kasta sten i ditt eget tydligen mycket ömtåliga glashus - vad är det för syskonrättvisa du önskar, jag har inte något med att du känner dej förbigådd att göra, sånt får du ta med din terapeut.
Det jag gör när det gäller dej är att reflektera över det du skriver och det gör jag som en 1 person och detta utan stöd från vara vem det vara vill - försök bara att inse det så ska du se att vi nog kan föra ett vettigt resonemang.
Och beträffande könsstympning så har du med all önskvärd tydlighet kunnat läsa mitt tillräckligt tydliga ställningstagande mot detta oavsett det handlar om pojkar eller flickor.
Det jag kompletterat med var lite om den historiska bakgrunden som jag anser har att göra med fälthygien hos stridande härar vilket stämmer väl med judisk och muslimsk kultur då ju dessa är utpräglat stridande och invasiva folk om man ser till deras historia - och även teologiskt - stridande folk har stridande gudar.
Sedan kan du även lägga ner det att du tycker dej ha blivit trampad på tårna inför någon som du anser olämplig person - du får ta dina duster mej förutan - jag tar mina utan att söka uppbackning från andra.
-------
Citerar dej//Så jag ber dig Bizon, välj ditt sällskap. En hyfsat seriös och under naman känd debattör med artiklar på sourze, eller en anonym och obalnserad giftspridare mot främmande folk. Men tydliga ambitioner som du inte har upptäckt?//sc
Och citat//Och eftersom du trots mitt förra påpekande, är beredd att medverka i dennes försök till drev mot mig, så är jag tills vidare inte intresserad av vidare meningsutbyte med dig Bizon. Du har helt tydligt gjort ditt val av sällskap!//sc
Inte för att jag tycker att dessa båda stycken efter varandra tyder på att du själv är så ballanserad då du först ber mej välja mitt sällskap och ger mej två alternativ - du å ena sidan och din antagonist å den andra, men i nästa stycke tillkännager att du anser att jag redan valt och att du inte är intresserad av fortsatta debatt med mej.
Jag tycker att du gott kan sansa dej lite - även om jag förstår att du känner dej trängd så kom ihåg att jag inte har något emot att diskutera med dej även om vi inte har samma syn på allt - och försök att acceptera det faktum att jag inte ingår något kotteri med någon.
Är du ointresserad av att dividera med mej så avstå från replik - du kan välja att se detta inlägg som att jag bara använt min rätt att svara dej då du riktat dina inlägg direkt till mej.
För mej är detta färdigbehandlat vilket innebär att bollen ligger hos dej - antingen läger vi detta bakom oss och fortsätter med våra tidigare öppna meningsutbyten - annars förväntar jag mej bara att du står för det du sagt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?