Inlägg #21: Postat: 2012-11-05 11:37:00 | |
Bizon |
Lars Wilks gör en samhällskulturell insats på flera plan - dels visar han vad konsten som språk kan säja i vår mångkultur.
Dels visar han med livet som insats ett av muslinismens ansiketn. Och frågan är om inte detta ansikte är det enda? Annars skulle man kunna förvänta sej att den eventuellt "normala" delen av muslimska ansikten skulle gå till skarpa fördömanden mot de i dag mest aggressivt tongivande ansikten vi ständigt får höra om i form av bombterror mot civila. Nu ska ingen tro att jag inte ser motsvarande hänsynslöshet av andra makter - men nu handlar det inte om en jämförelse utan om en bedömning av vad som är muslimsk normalitet - en religion är sina handlingar - precis som en människa är sina. |
Inlägg #22: Postat: 2012-11-05 11:52:00 | |
Jocke utsourzad |
21 Tjatigt värre. Nu är Bizon ute och provocerar igen.
Föreslår att du åker ner till Marocko och sprider budskapet, du har ju varit där? Om att muslimer som religiösa människor värre än nazister? Lars Wilks befinner sig just i ett sådant politiskt landskap. Förutom att han dumdristigt har utsatt sig själv, genom att sprida mer gift än nödvändigt, så kostar han oss pengar. Och inget blir bättre genom förolämpningar på den här religiösa/politiska nivån, av meningsmotståndare. |
Inlägg #23: Postat: 2012-11-05 12:28:00 | |
Jocke utsourzad |
Jag menar att Lars Wiks är uttjatad och inte så intressant. Han har inte åstadkommit någon positiv förändring, inte heller på lång sikt.
|
Inlägg #24: Postat: 2012-11-05 16:25:00 | |
Bizon |
Jocke 22,23
Nja provocerar vet jag inte - jag förstår att ditt hjärta slår lite extra varmt för islam - mitt slår lika kallt för judism, kristendom och islam - jag har ingen favorit. Jag anser att alla tre är folkopium och mer till förfång för människorna som snärjts i dessa religioners garn än till gagn. Lars Wilks angriper islam efter att islamismen med stöd av sina religiösa föreställningar angripit hans område - konst och yttrandefrihet. I väst hålls dessa värden högt och jag anser inte att vi ska stryka flagg för hysteriskt religiösa frustrationer som mer har att göra med det totalitära levnadsomständigheterna i många muslimska länder att göra än att muhammed hedras av att som hund sitta i en rondell där kring hela världen snurrar. Jag anser att det är tokeri och galenskap att en tecknad muhammed med en bomb i turbanen ska tas som försvar för att gå ut och löpa amok samt hacka ihjäl ett antal människor i den religionens namn. Huruvida Jyllandsposten och Wilks åstadkommit något positivt med sina alster återstår väl att se - bara det att en hel religion låter sej manas ut och visa vad dom går för är absolut en pedagogisk gärning - det kan väl aldrig underskattas att få lära känna sin fiende. Kristendomen som aggressiv normspridare i dubbelmoralens tecken känner vi och har lärt oss hantera - ignorans och öppet ställda frågor har gjort dess natur kraftlös. Att provocera islam till självkännedom och folkligt aktivt avståndstagande från åtminstone de värsta avarterna kan vara en väl så god gärning. Räkningen för Wilks beskydd bör skickas till nån shejk som bygger moskéer i sverige - och bara det att en religion utfärdar fatwor över människor i andra länder borde resultera i att byggnadslovet för samtliga moskéer dras in. |
Inlägg #25: Postat: 2012-11-05 17:03:00 | |
Mr Harmoni |
#24 Bizon vår vän Jan B, har nog trots allt en sund syn för att vara troende, han försöker åtminstone hänga med i utvecklingen, sen kan så vara att det som inte ligger i fatet kallar han extremism? Mig veterligen så har jag inte läst någon kritik gällande Islam ifrån hans sida.
Vad jag vill ha sagt, troende människor oavsett om de vill anse sig religiösa eller inte har ett gemensamt, de går inte att rubba deras tro oavsett hur många sakargument det finns, att deras tro bygger på vidskepelse och att det sorterar under gruppen vidskepliga, som oftast har med deras uppfostran att göra, med föräldrar som inpräntar den kristna läran och att inte förglömma den kristendomsundervisning som skedde i våra skolor förr i tiden har gjort sitt till. Jocke har ju en läggning åt det fanatiska hållet i sann islamsk lära, så det är meningslöst att få honom att vakna i från sina dagdrömmar. Religion är en maktfaktor för att hålla folket på mattan som inte minst romarna fick umgälla när kristna härskaror försökte störta romarriket. Och religionen som maktfaktor står bakom många krig här i världen och då ty sig till den, är för mig makabert, lätt överdrivet. Och få mig att stryka muslimer medhårs kommer aldrig på fråga, det räcker med Jocke som gör det och det är en förmycket! |
Inlägg #26: Postat: 2012-11-05 17:24:00 | |
Jocke utsourzad |
9 Mr Harmony: "Det roliga eller tråkiga är att Islam står för nazism, kanske värre än den Hitler stod för?"
!? |
Inlägg #27: Postat: 2012-11-05 17:43:00 | |
Mr Harmoni |
#26 Jocke för att få slut på vår pajkastning som inte får dig på bättre tankar har jag skummat igenom massmedias hemsidor och hittade den här videon som belyser vad Islam står för som du borde känna till? Länk: avpixlat.info
Jag har läst mig till och inte bara här, utan även på muslimska hemsidor att muslimerna är kärleksfulla av naturen som du också vill hävda men en sak ska du ha klart för dig om de muslimer som väller in i Sverige Somalier om de skulle tillsammans ha en svenskfientlig framtoning och markera vad Islam kräver av dem, så hade säkert våra folkvalda varit av en annan mening? Men än så länge får de kärleksfulla muslimerna i Sverige accepteras, som även du kräver! Men tyvärr ser man till landets kriminalitet så får man en annan bild av deras kärleksförklaring som du säkert inte vill beskriva här vad det handlar om, för då faller din mening om vad muslimer är för något i dina ögon! |
Inlägg #28: Postat: 2012-11-05 17:57:00 | |
StaffanRoger |
Islam och kristendom - samma gud, samma idéer, olika profeter.
En fin svensk tradition värd att bevara är vårt internationella engagemang, internationell solidaritet, som vi har arbetarrörelsen att tacka för. Vi hjälper gärna utsatta och nödställda, vi erbjuder gärna en fristad åt förföljda och åt dem som förlorat allt i krig och elände. Det är svenskt! Och glöm inte att Gud älskar en glad givare! 2 Kor 9:7 |
Inlägg #29: Postat: 2012-11-05 18:01:00 | |
Mr Harmoni |
#28 StaffanRoger Driver du med oss eller menar du ett seriöst allvar med dina rader?
|
Inlägg #30: Postat: 2012-11-05 18:11:00 | |
Jocke utsourzad |
För min del så anser jag att svensk könspolitk är förskräcklig, och svensk invandringapolitik misslyckad.
Det är ett politiskt maktspel, söndra genom att härska. De köper kvinnors röster genom att sparka på män, och de köper invandrare som inte har stor chans att få jobb. Men jag har naturligtvis inget generellt emot varken kvinnor eller invandrare, tvärtom! Har genom åren umgåtts mycket med båda, det har varit berikande. |
Inlägg #31: Postat: 2012-11-05 18:46:00 | |
Mr Harmoni |
#30 Jocke Äntligen så har vi samma uppfattning, att vi ska inte skuldbelägga den lilla människan utan den politik som förs, jag umgås också med invandrare och varit i muslimskt land och lärt mig inse att vi alla är toppstyrda av religion och politik, som är i missbruk bland politikerna och religionens småpåvar, därav så är allt tal om demokrati förlegat, det är ett politiskt påfund att vi ska se politikernas handlande som demokrati, nej, demokratur är det och lär så förbli!
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.