Valt inlägg:
Jocke 22,23
Nja provocerar vet jag inte - jag förstår att ditt hjärta slår lite extra varmt för islam - mitt slår lika kallt för judism, kristendom och islam - jag har ingen favorit.
Jag anser att alla tre är folkopium och mer till förfång för människorna som snärjts i dessa religioners garn än till gagn.
Lars Wilks angriper islam efter att islamismen med stöd av sina religiösa föreställningar angripit hans område - konst och yttrandefrihet.
I väst hålls dessa värden högt och jag anser inte att vi ska stryka flagg för hysteriskt religiösa frustrationer som mer har att göra med det totalitära levnadsomständigheterna i många muslimska länder att göra än att muhammed hedras av att som hund sitta i en rondell där kring hela världen snurrar.
Jag anser att det är tokeri och galenskap att en tecknad muhammed med en bomb i turbanen ska tas som försvar för att gå ut och löpa amok samt hacka ihjäl ett antal människor i den religionens namn.
Huruvida Jyllandsposten och Wilks åstadkommit något positivt med sina alster återstår väl att se - bara det att en hel religion låter sej manas ut och visa vad dom går för är absolut en pedagogisk gärning - det kan väl aldrig underskattas att få lära känna sin fiende.
Kristendomen som aggressiv normspridare i dubbelmoralens tecken känner vi och har lärt oss hantera - ignorans och öppet ställda frågor har gjort dess natur kraftlös.
Att provocera islam till självkännedom och folkligt aktivt avståndstagande från åtminstone de värsta avarterna kan vara en väl så god gärning.
Räkningen för Wilks beskydd bör skickas till nån shejk som bygger moskéer i sverige - och bara det att en religion utfärdar fatwor över människor i andra länder borde resultera i att byggnadslovet för samtliga moskéer dras in.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?