Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#24 Bizon vår vän Jan B, har nog trots allt en sund syn för att vara troende, han försöker åtminstone hänga med i utvecklingen, sen kan så vara att det som inte ligger i fatet kallar han extremism? Mig veterligen så har jag inte läst någon kritik gällande Islam ifrån hans sida. Vad jag vill ha sagt, troende människor oavsett om de vill anse sig religiösa eller inte har ett gemensamt, de går inte att rubba deras tro oavsett hur många sakargument det finns, att deras tro bygger på vidskepelse och att det sorterar under gruppen vidskepliga, som oftast har med deras uppfostran att göra, med föräldrar som inpräntar den kristna läran och att inte förglömma den kristendomsundervisning som skedde i våra skolor förr i tiden har gjort sitt till. Jocke har ju en läggning åt det fanatiska hållet i sann islamsk lära, så det är meningslöst att få honom att vakna i från sina dagdrömmar. Religion är en maktfaktor för att hålla folket på mattan som inte minst romarna fick umgälla när kristna härskaror försökte störta romarriket. Och religionen som maktfaktor står bakom många krig här i världen och då ty sig till den, är för mig makabert, lätt överdrivet. Och få mig att stryka muslimer medhårs kommer aldrig på fråga, det räcker med Jocke som gör det och det är en förmycket!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?