Sokrates i stället för Muhammed?

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2012-10-03 12:07:00
Mr Harmoni
#16 Rursus " allt det här islamfientliga struntpratet" Bara ett hatisk islamist kan förneka Islams våldsideologi!
Inlägg #22: Postat: 2012-10-03 12:38:00
Mr Harmoni
Rursus Ska svenska folket jubla över hotet om att Islam tar över i Sverige? Läs den här artikeln Länk: blog.svd.se så besannas mitt påståendet är islamisternas målsättning och sedan bryr jag mig inte om att vår regim inte tror på det här, trots att de beundrar Islams ideologi!
Inlägg #23: Postat: 2012-10-03 12:42:00
Lennart Lundwall
Rursus #20 Du får ursäkta en som helt saknar intresse för islams historia och endast störs av den muslimska förtryckarmentaliteten och kvinnoföraktet NU. En illasmakande krydda i den mångkulturella soppan. Jag har ingenting emot att du stoltserar med pålästhet i ämnets historia och jag tänker inte sätta mig in ytterligare i problematiken. Jag anser mig veta tillräckligt om islam i Sverige för undvika detsamma. Tillsammans med övriga religioner bör den muslimska traditionen snarast förpassas till historiens sophög.
Inlägg #24: Postat: 2012-10-03 13:27:00
Jocke utsourzad
23 L Lundvall: "Tillsammans med övriga religioner bör den muslimska traditionen snarast förpassas till historiens sophög."
Öh, låter som ren "atteistisk millitans". Tror du det är så lyckosamt, med en så rigid inställning? Och hur skall du bära dig åt, själv eller demokratiskt med att få med majoriteten av världsbefokningen?
Jag tror att religionen är en del i den ursprunkliga människan, att vi har behövt den, utan den etter värre. Likaså med politik, vi klarar oss inte med ren anarki. De båda har byggt upp mänsklig kultur och teknisk utveckling.
Men vi vet problemen med båda, och det är där som demokrati, humanism och även sann religionsfrihet måste krävas, från högsta ort, som FN.
F.ö vet inte mycket om universum, människan och tillvarons mysterium... eller hur?
Inlägg #25: Postat: 2012-10-03 13:30:00
Mr Harmoni
#20 Lennart Lundwall jag tyckte det var konstigt först att ett politiskt parti som SD var så hatiska mot Islam och muslimer över huvud taget, usch så rasistiskt?
jag tog självklart reda på vad Islam stod för, som du Lennart delvis redan har beskrivit och jag håller med dig och samtidigt är jag glad över att det finns åtminstone ett parti i riksdagen som är klarsynta, även om jag föraktar alla politiska partier när de har som ett självändamål att sko sig själva och struntar i svenska folket och tyvärr gjort invandrarna till sina kelgrisar! de sk nya svenskarna

Reella svenskar är farliga för politikerna som hotar deras makt och vad bra det är att bussa invandrarna på dem och kalla svenskarna för rasister och gud vet vad, med hjälp av EXPO och AFA dessa stalinistiska organisationer!
Inlägg #26: Postat: 2012-10-03 13:35:00
Bizon
Nja Rursus #20
Nu ska du inte göra dej dummare än nödvändigt - jag frågade inte efter de redan uppräknade omständigheterna - jag frågade efter ditt påståendes relevans att det skulle krävas konkurrens mellan ex antal nationer för att bedriva vetenskap - som du uttrycker det, att den ska "upprätthållas och vara långlivad". Så vad är ditt svar?
Inlägg #27: Postat: 2012-10-03 14:18:00
Lennart Lundwall
#23, #24 Jag är en enkel existens som tror mera på mina ögons vittnesbörd än propagandistiska mediarapporter och dito subjektiva kommentarer och referat.

Den 11 september 2001, det datum jag vände ryggen till profeten som inte vill vara med på bild, hans bok och alla virriga och onda sekter denna bok varit upphov till. Och jag vet att miljoner människor gjorde detsamma.
Inlägg #28: Postat: 2012-10-03 14:53:00
Bizon
Lennart Lundwall #27
Har du funderat på om du kanske ser lite för ytligt på de historiska förloppen.
Vad föregick 9/11 - vilken betydelse ligger i WTC - vilka är de egentliga förövarna?
Frågor som en del anser sej ha svaret på - ett svar som du troligen blundat för lika envetet som du blundar för historien.

Bara lite funderingar alltså - jag är just inte heller någon anhängare av några religioner och tror inte i motsats till Jocke att religioner är ett nödvändigt ont som människan skulle klara sej ännu sämre utan.

En gång hade människan sannolikt inte en aning om vad religion var för något och framlevde sina dagar så gott det gick ändå - att dom klarade sej till deras stund var kommen visar ju att vi existerar i dag - trots att vi fallit till föga för religiöst stolleri.

Vad än värre är är att vi på samma religiösa vis faller till föga för politisk propaganda och låter maktkåta psykopater diktera det vi ska tro är sant.
Inlägg #29: Postat: 2012-10-03 15:14:00
Jan Brunnegård
Religionen uppstod då ngn primat ställde sig upp på två ben och började titta upp i luften i stället för bara på marken. Primaten började fundera på solen och månen och började studera stjärnornas gång.Var fanns primatehn själv i systemet. SÅ UPPSTOD RELIGIONEN enligt min mening.Vad är det att vara människa.

Det vore ju ärligt om de herrar som föreslår religionens utrotning kunde berätta exakt hur. Sitter mitt huvud löst?
Inlägg #30: Postat: 2012-10-03 15:20:00
Mr Harmoni
#29 Jan Brunnegård så du anser att all avgudardyrkan är religion, sodyrkarna har sin religion och månen sin och oden ,Tor och Frej härligt religiöst och dem räknas inte in längre i den vidskepliga herarkin.
Inlägg #31: Postat: 2012-10-03 15:41:00
Jocke utsourzad
28 Precis som du riktigt påpekar, att Lennart L ej ser orsak-verkan bakom 9/11, och dessutom skyller hela den islamska världen, eller iaf religionen för det. Så ser du Bizon inte orsak och verkan bakom religionens orsak och varför den behövdes DÅ som är vad jag skrev, obs Behövs den idag? Ja det avgör väl för Guds skull! människorna själva? Tror knappast att ayatollor eller liknande potentater överlever internet värst länge!
Inte Lundvall, inte Bizon, ni får välja er ev atteism själva ifred också!
Men något svar på tillvarons mysterier har ni inte!
Inlägg #32: Postat: 2012-10-03 15:47:00
Leif E Ström
#16, Rursus, då tänkte du och jag likadant för en gång skull, jag tycker inte heller något nytt av vikt framkom i kommentaren.

En till stat i staten som bygger på ännu hårdare krav som dessutom saknar all rättighetsetik, är helt fel i Sverige. Svenska folket har precis skiljts från statskyrkan, vilken tidigare också varit en tvångsanslutning. Tror inte en sekund på att framtida böneutropare kommer att bidra till någon mixad kulturell sammanhållning i ett framtida Sverige. Snarare tvärtom, en polarisering med spänningar som enbart kan utvecklas till enklaver med egna lagar.

Att vara påläst då det gäller egen religion är i sig en bedrift som jag beundrar och själv försöker förkovra mig i, men att sätta den vetskapen före de mänskliga rättigheterna, de nationella sedvänjorna, kommer succesivt rasera den relativa svenska humanism som redan är hårt prövad.

Rursus, har du haft några funderingar hur du som muslim skall kunna få Sverige på fötterna igen? Tror du det går snabbast om alla i landet konverterar? Och hur länge till kan vi svenskar ta emot muslimer i landet vilka inte kommer in i samhället? Jag tror nämligen inte i det här fallet på tesen: "att ju mindre du kan bidra med desto större chans har du att få stanna här".

Jag skall avsluta med en historielektion: den svenska välfärden byggde på hårt arbete med världens högsta skatter, vilket skapade ett överskott. Den eran är slut. Vi har haft ett 55-årigt fattigdomskrig 1890-1945 för ett folkhem, som renderade en relativ välfärd under perioden 1945-75. Sedan dess har vi bara haft underskott. Det enda som finns kvar är förstaplatsen på OECD:s skatteliga. Anser våra politiker att den 30-åriga välfärden var för lång tid? Säg det då för bövelen!
Inlägg #33: Postat: 2012-10-03 16:47:00
Jan Brunnegård
Harmoni 30 / Alldeles för svår fråga för mig gamle man. Det skulle behövas flera A4 för att börja en förklaring i ämnet.
Inlägg #34: Postat: 2012-10-03 17:46:00
Bizon
31
Jocke - det är varken bra att underskatta eller överskatta sina medmänniskor - och då undrar jag vad det är som får dej att tro att jag inte ser orsak och verkan bakom religionens orsak?

Visst frågar du "Behövs den idag?" varför jag felaktigt utgick från att frågan var hypotetisk då ju var och en själv avgör den saken för sin egen del om det står rätt till vill säja - påtvingad religion av den typ som kristendomen varit sedan lång tid tillbaka och uppenbarligen vissa musimer ivrigt förfäktar om sin islam då de tillverkar martyrer av varandra på löpande band - samt önskar bre ut sej hej vilt i ett land som tagit emot dom som flyktingar - ja och varför har dom flytt? Jo deras kulturform som grundar sej på deras religiositet och muhammeds läror är så pass destruktiv att dom inte kunnat bo kvar i det land dom föddes.

Mest är det den religiösa extremismen jag anser borde utrotas - sedan får vi människor alltid se upp med totalitära idéer varifrån dom än kommer. Världsherraväldets ambitioner i judisk, nazistisk eller muslimsk tappning kan bara bli fel - det kommer alltid människor som vägrar böja sej för egendomsfol, herrefolk eller kalifatistiska folk - du vet ju hur det gick för den katolska kyrkan - den växte och växte tills den sprack.

Folks andlighet tror jag är mindre farlig för andra människor än organiserade maktreligioner och mer nödvändigt än religioner är ett globalt resursadministrativt samfund som dessutom vakar över mänskliga grundvärden med avseende på folklig fred och frihet klotet runt.

För övrigt är det trevligt att du är så generös att du anser att folk ska få välja sin ateism om så önskas - nu är det väl just inget jag skulle välja om det fanns alternativ - jag skulle hellre se att en gud med lite ansvar för sin skapelse förhindrade denna skapelses rovdrift på livet och sej själv - men en som skapar ett sådant helvete som jordens liv och sedan lämnar det vind för våg - kan jag inte annat än tro inte existerar eller inte har förmågan att göra något åt eländet.

Sedan, min bäste Jocke - påstår du en aning överilat att vi inte har något svar på tillvarons mysterier! Jag ska väl bara tala för vad jag har - så är det något du vill veta beträffande den saken så fråga bara - du vet att jag gärna står till tjänst.
Inlägg #35: Postat: 2012-10-03 20:50:00
Jocke utsourzad
34 Bizon, du härsknar väl inte till för det lilla? Du skrev faktisk i 28 "och tror inte i motsats till Jocke att religioner är ett nödvändigt ont som människan skulle klara sej ännu sämre utan."
Vilket bara kan tolkas som att du anser just det. Religionen är i huvudsak ond, inte bara de politiskt utnyttjade överdrifterna, aytallor m.fl. som jag ju också avfärdar.
Och hur som haver, alla folk har skapat sin religion oavsett om du tycker den är ond, eller jag tror den varit nödvändig innan politiken tog över.
Och ge mig gärna din lösning på tillvarons mysterier!
Ser fram emot det. Själv begriper jag ingenting! Men utan människan och hennes intellekt, var kom det ifrån? skulle väl universum varit tämligen meningslöst?
Inlägg #36: Postat: 2012-10-03 21:51:00
Adamo
she’s buried chest high..
her arms can’t stop the stones that fly..
or wipe the tears that have already dried
for a crime she so persistently denied..

she’s buried chest deep…
the moderates asleep..
no matter how hard she weeps..
worth half of a man… her testimony’s cheap..

allah subhana wa ta3ala has come up with such a fair rule
dictators of history couldn’t be so cruel..

told by mohammed sallahu 3alhe wa salam..
teaching us allah’s divine referendum..
what becomes of those who have a sip of rum..
drinks to forget or wants to be numb..

or those who play the game of chance..
poker buddies escaping the religious trance..

allah’s prescribed in his merciful script
their flesh be ripped their blood be dripped
at the tip of a muslims whip..

she’s buried chest high..
her arms can’t stop the stones that fly..
or wipe the tears that have already dried
for a crime she so persistently denied..

and this is allah’s eternal reply..
1400 years of backwards law
a tragic flaw of the primitive claw..
the tribe of homosexuals..

koum lot as they say..
sharia is clear on how they should pay..
the price for their gay display
life.. doesn’t matter which way..

abu baker got them with a tumbling wall
ali.. muhammad’s cousin and son in law
had people burned for their sexual call
an entire village.. children and all..

she’s buried chest deep…
the moderates asleep..
no matter how hard she weeps..
worth half of a man.. her testimony’s cheap..

apostates.. remember those who have bled
to speak the word muslims leave unsaid..
killed for the sake of those mislead..
submit now or be left dead..

allah subhana wa ta3ala has come up with such a fair rule
the devil himself couldn’t be so cruel..

she’s buried chest high.. half way deep..
while the moderates are still fast asleep..
while the world stands silent..
her testimony’s cheap…

stones thrown by religious sheep…
witches were burned long ago..
til the flame of freedom began to glow..
and we learned to say the word ‘No’

no… know that your laws are unjust
not worthy of respect only disgust..
beheading those with a knifes thrust
oh but in allah we blindly trust…

she’s buried head high
in a heap of stones…
no more crying .. no more moans..
all that’s left is skin and bones..

allah has come up with such a fair call..
the true justice of sharia law..

Länk: youtube.com
Inlägg #37: Postat: 2012-10-03 22:00:00
Lennart Lundwall
Bizon: "jag skulle hellre se att en gud med lite ansvar för sin skapelse förhindrade denna skapelses rovdrift på livet och sej själv". Bra sagt.

Och skapelsen skapade religioner för att hålla sin nästa i schack. Och ledarna bland människorna kallade sig konungar och politiker och fattade med glädje det verktyg som kallades gud och religion att med detta skydda sina orättmätigt tillskansade tillgångar. Amen.
Inlägg #38: Postat: 2012-10-03 22:08:00
Jan Brunnegård
Bizon 34 //Mest är det den religiösa extremismen jag anser borde utrotas // VEM ska utrota och hur??? DU uttrycker dig extremt.!
Inlägg #39: Postat: 2012-10-03 22:34:00
Lasse i Gatan
Det är ganska märkligt att folk inte kan skilja på dikt och verklighet år 2012, har vi fått olika hjärnfunktioner vid födelsen? Hur kan man tro på det osannolika svamlet om en gud, som ingen har fått det minsta tecken på att han existerar eller har funnits. I sagoböckerna bibeln och koranen sägs att man kommer till himmelen eller paradiset eller i värsta fall till helvetet. Nu undrar jag var ligger de nämnda platserna. Om man skaffar sig en GPS och knappar in vart man vill komma när man drar sista sucken kommer det att funka. Nu ska jag tala om vad som händer när man dör om någon undrar. Inte ett förbannat dugg kommer att hända, det blir bara mörkt som i ett sotararsel, ungefär som när man går och lägger sig och somnar. Och skulle man inte vakna efter en god natts sömn gör väl det samma, det ögonblicket kommer ändå förr eller senare.
God Natt
Inlägg #40: Postat: 2012-10-04 00:13:00
Jan Brunnegård
Ja du Lasse Liten/ Nog är det märkligt att detta gäller alla slags människor jorden runt, av alla sorters bildningsgrad, i alla yrken, alla språk osv.Allt tyder på att religiositeten ökar på alla kontinenter...Men så finns det en udda blindtarm som heter Sverige, där vi inte hänger med i utvecklingen.// Dagens Nyheter skrev för ungefär tio år sedan en artikel om hus just Sverige är så väldigt Annorlunda. Avviker från de mesta i andra länder i flera avseenden.// Detta land måste vara ett paradis för de som saknar, inte har en religiös åskådning. Men det ser inte så ut.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...