Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#16, Rursus, då tänkte du och jag likadant för en gång skull, jag tycker inte heller något nytt av vikt framkom i kommentaren. En till stat i staten som bygger på ännu hårdare krav som dessutom saknar all rättighetsetik, är helt fel i Sverige. Svenska folket har precis skiljts från statskyrkan, vilken tidigare också varit en tvångsanslutning. Tror inte en sekund på att framtida böneutropare kommer att bidra till någon mixad kulturell sammanhållning i ett framtida Sverige. Snarare tvärtom, en polarisering med spänningar som enbart kan utvecklas till enklaver med egna lagar. Att vara påläst då det gäller egen religion är i sig en bedrift som jag beundrar och själv försöker förkovra mig i, men att sätta den vetskapen före de mänskliga rättigheterna, de nationella sedvänjorna, kommer succesivt rasera den relativa svenska humanism som redan är hårt prövad. Rursus, har du haft några funderingar hur du som muslim skall kunna få Sverige på fötterna igen? Tror du det går snabbast om alla i landet konverterar? Och hur länge till kan vi svenskar ta emot muslimer i landet vilka inte kommer in i samhället? Jag tror nämligen inte i det här fallet på tesen: "att ju mindre du kan bidra med desto större chans har du att få stanna här". Jag skall avsluta med en historielektion: den svenska välfärden byggde på hårt arbete med världens högsta skatter, vilket skapade ett överskott. Den eran är slut. Vi har haft ett 55-årigt fattigdomskrig 1890-1945 för ett folkhem, som renderade en relativ välfärd under perioden 1945-75. Sedan dess har vi bara haft underskott. Det enda som finns kvar är förstaplatsen på OECD:s skatteliga. Anser våra politiker att den 30-åriga välfärden var för lång tid? Säg det då för bövelen!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?