|
Inlägg #1: Postat: 2012-08-06 16:25:00
|
|
Pia I |
Av någon orsak, blir jag så arg, när jag läser om det här fallet. Kanske någon kan förklara för mig varför?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-08-06 16:25:00
|
|
Pia I |
Någon klok själ..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-08-06 17:08:00
|
|
Leif-Arne |
Det vore ju bra om du tog reda på de faktiska omständigheterna. HR är *inte* internerad, han fick villkorlig dom. Han fick villkorlig dom mot att han lade in sig på drogrehab, sannolikt på egen bekostnad. Det innebär att vad han vill äta är en fråga för hans egen plånbok, det finns inget straffvärde i att äta en viss kost.
Inte konstigare än att vissa glider runt i Maserati medan jag få nöja mig med en Volvo.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-08-06 21:56:00
|
|
Per E |
#1 och 2: Du bör nog själv allvarligt fundera över detta, och även fundera över om den ilskan verkligen är motiverad
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-08-06 23:15:00
|
|
Pia I |
Tack ska ni ha för upplysningarna! Nej, "internerade personer" nämnde jag, det är möjligt att han inte är internerad, men han har uppträtt konstigt och straffberättigat i alla fall, även om han är ursäktad för att han är miljardär. Jag är inte ett dugg jävla avundsjuk på den här mannen och inte på hans bil heller- och inte ett dugg förvånad över att han får medhåll heller. Det är väl klart, att han ska särbehandlas, när han är miljardär? Men - hans betalda rehab - av honom själv, då har han alla rättigheter i världen har ju inte hjälpt honom förut, så hans pengar hjälper honom väl inte denna gång heller.Han kanske skulle ta och komma ner på jorden och prova en annan metod.Sen tycker jag att man får ha åsikter om "miljardären". Det är ju en demokrati här, som man alltid brukar åberopa. Eller hur? Maserati va?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-08-07 08:44:00
|
|
Jan Olsson |
Kontentan av historien månde bliva,att det är bättre att vara rik och sjuk,än fattig och sjuk!
Kanske Rausing en vacker dag hamnar i den sitsen att fortfarande vara rik OCH frisk!
Slutsatsen blir i alla fall den,att är man fattig och sjuk kan man förmodligen varken missbruka narkotika eller bryta mot griftefriden utan repressalier!
Ej heller hava Privatchaufför och Mercedes Benz! - I England!
Bättre då att vara fattig,men skötsam och frisk! - I England!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2012-08-07 10:06:00
|
|
Pia I |
#6 Ja, det kan du ha rätt i Jan! Vad jag reagerar mot är att pengar ger specialbehandling, men det är ju som sagt inte konstigt, om han betalar för vården. Och egentligen inte min sak. Tydligen har jag tryckt på en väldigt öm tå, när jag ifrågasätter det här beteendet. Han kanske kan bli prejudikat, så man får lov att knarka på och gömma lik i fortsättningen. Man kan ju hänvisa till Rausing, om det skulle ta och hända. Man vet aldrig, det är aldrig för sent att börja leva livet!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2012-08-07 10:24:00
|
|
Pia I |
Jag tror inte alls att samhället betalat för Rausing, om någon tror det.! Nej, det är han som betalar, men ändå. Kass behandling för bortskämda miljardärer när halva världen svälter och folk nickar och bockar för en sådan person! Han lever i en annan värld- än vi andra, som får nöja oss med den behandling, som pengarna räcker till! Jag skulle inte vilja byta!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2012-08-07 10:37:00
|
|
Jan Olsson |
#8 - Åjovars,jag skulle kunna tänkt mig att byta i min ungdom,inte med missbruket,men släktskapet med miljarden! -
Då hade jag kanske sluppit att leva på 25:-/dagen!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2012-08-07 10:44:00
|
|
Pia I |
#9 Men nu är det inte så. Du har plikttroget gjort din del i samhällsarbetet i måmga, många år- och priset du får är en pension, där du får leva på en summa av 25 kronor om dagen.
Själv känner jag mig mer solidarisk med resten av den fattiga världen. Mitt samvet tillåter nog inte för stora överdrifter- om jag inte sparat till det själv. Som till mina resor tex.
Jag har också delat med mig, men mycket vill ha mer och det har slutat med att jag själv är fattig. En erfarenhet rikare.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2012-08-07 17:21:00
|
|
Lennart Asp |
#6: Kanske Herr Olsson är fattig MEN rik i anden, medans Herr Rausing kanske är rik MEN fattig i anden?
Mvh. och undringar - från en Olsson-fa
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2012-08-07 17:45:00
|
|
Jan Olsson |
#11 - Det var f-n ta mig inte dåligt att hava ett fan i Lennart Asp!
Kan man påräkna ett bidrag,om man lämnar sitt kontonummer?
Skämt åsido,när det kniper som värst,får man sprätta upp madrassen!
Er ödmjukt förbundne!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2012-08-07 18:24:00
|
|
Lennart Asp |
#12: Jag är absolut ett fan av dina små retsamma pikar, även om jag inte alltid håller med dig i sakfrågan. En annan har som synes varit fräck nog att själa din "Mvh.", när det passar mina ohederliga syften. : Jag hoppas att du har överseende med mitt fräcka tilltag? ...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2012-08-07 18:26:00
|
|
Lennart Asp |
Skämt åsido själv, enligt Matteus mumlade visst Jesus någonting om att "saliga är de som är fattiga i anden, dem tillhör himmelriket".
I så fall skulle ju Rausing ha förtur till himmelriket framför Jan Olsson och det vill jag inte tro. Herr Olsson, eller någon annan teolog på Sourze, kanske kan reda ut frågan för mig?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2012-08-07 18:50:00
|
|
Jan Olsson |
#14 - Se Evangelium enligt Lukas,18:9-14!
Väl mött!
Eder förbundne!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2012-08-07 19:01:00
|
|
Pia I |
Vad mysigt det har blivit här helt plötsligt! :-
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2012-08-07 19:56:00
|
|
Jan Olsson |
Ja,häng på Du också Pia!
Det är som Keno,plötsligt händer det!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2012-08-07 20:13:00
|
|
Pia I |
Vad handlar Lukas,18:9-14 om Jan? Jag hänger gaärna på om det är något bra! :-
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2012-08-07 20:44:00
|
|
Lennart Asp |
Pia, det handlar om Lukas fyndiga slutkläm: "Ty var och en som upphöjer sig, han skall bliva förödmjukad, men den som ödmjukar sig, han skall bliva upphöjd."
Kanske något att tänka på, även för några Sourzedebattörer? Ingen nämnd och ingen glömd.
Ursäkta om jag med föregående mening förstörde den mysiga stämningen!
Sourzes ödmjukt förbundne retsticka! :
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2012-08-07 21:27:00
|
|
Jan Brunnegård |
Kan vi vara både mysiga och sakliga så har vi nått långt i dessa spalter! Bibeln är bra på det sättet att man tolka dessa o andra verser som allmänna visdomsord - eller som djupt teologiska sanningar.
|
| |