PLANKET att klottra på.

Showing page 2 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Inlägg #21: Postat: 2012-06-28 13:23:00
Lasse i Gatan
#19/ Har du fri läkarvård i Herrljunga? Länk: avpixlat.info
Inlägg #22: Postat: 2012-06-28 13:38:00
Lasse i Gatan
#19/Citat:” Personer som håller sig undan verkställighet av utvisnings eller avvisningsbeslut ”gömda” och personer som vistas i landet utan att ha ansökt om tillstånd för detta ”papperslösa…” /Jag som hela tiden trott att alla människor från hela världen hade rätt att vistas i landet. Det rika landet i norr med en enorm kassakista full med skattepengar.
Inlägg #23: Postat: 2012-06-28 14:51:00
Jan Brunnegård
NEJ Lasse det har du aldrig trott, så dåligt upplyst är du inte - men det är tillåtet att skämta.JA jag har nästan fri sjukvård. Mina viktigaste mediciner är gratis, andra är subventionerade. Bara de som jag köper utan recept får jag betala fullt för. Men jag har skaffat apotekets rabattkort! / Mina många dygn på sjukhus förra året betalade jag nog bara med 5 eller ngt sådant. Fyra timmars magoperation med 5-10 personer aktiva i OP-salen - vad kan verkliga kostnaden ha varit. Sannolikt över 100.000 kr./ Var så god och skölj!
Inlägg #24: Postat: 2012-06-28 14:52:00
Jan Brunnegård
NEJ Lasse det har du aldrig trott, så dåligt upplyst är du inte - men det är tillåtet att skämta.JA jag har nästan fri sjukvård. Mina viktigaste mediciner är gratis, andra är subventionerade. Bara de som jag köper utan recept får jag betala fullt för. Men jag har skaffat apotekets rabattkort! / Mina många dygn på sjukhus förra året betalade jag nog bara med 5 eller ngt sådant. Fyra timmars magoperation med 5-10 personer aktiva i OP-salen - vad kan verkliga kostnaden ha varit. Sannolikt över 100.000 kr./ Var så god och skölj!
Inlägg #25: Postat: 2012-06-28 14:53:00
Jan Brunnegård
AHA Jag har börjat stamma - eller så har datorn fått hicka.
Inlägg #26: Postat: 2012-06-28 15:24:00
Lasse i Gatan
#25/Jan/ Fick också dubbelslag vid mitt förra inlägg då jag sände iväg kommentaren. Blev error första gången, andra gången gick den iväg, även den första hade då smitit iväg, nog om det. En annan fråga gäller tandkostnader, har du en gräddfil där också? Nu gäller EM i SVT1 finalpass.
Inlägg #27: Postat: 2012-06-28 21:24:00
Janne B
Nä Lasse - där har jag ingen gräddfil. Jag har mkt stort tandvårdsbehov - som jag inte haft råd att utföra.Har måst prioritera flera andra saker pga av sjukdom handikapp mm.
Inlägg #28: Postat: 2012-06-28 21:28:00
Janne B
HURRA OBAMA CAR har vinnit i Högsta Domstolen. 50-60 års kamp som demokartiska partiet utfört är nästan i hamn. MEN kan raseras vid en republikansk valseger i höst. 30 miljoner som nu fått försäkring kan lika fort bli av med den igen. Ty sådan är den bristfälliga demokratin. Även i USA kan de rika o medelklassen sabotera livet för de fattiga och utsatta. MEN HURRA FÖR OBAMA och hel rad andra demokratiska presidenter från Rooswelt och framåt.
Inlägg #29: Postat: 2012-06-28 21:30:00
Janne B
HURRA även för författaren Elsie Johannson ca 80 år. SVT har haft en timmes program om denna storslagna människa i en timme nu. Bra SVT. Repriser kommer....
Inlägg #30: Postat: 2012-06-28 22:58:00
Pia I
#29 Råkade se Kokvinnorna på ettan och glömde totalt bort en kastrull på spisen! Den blev förstörd! Kokvinnorna var en hemsk film!
Inlägg #31: Postat: 2012-06-28 23:17:00
CMO
#28 Visst är det konstigt, samma "korrupta" domstol som skänkte Bush segern 2000, fast nu ännu mer republikansk och konservativ. Dessutom "svek" de republikanerna även i måndags genom att de till stora delar ogiltigförklarade Arizonas nya lag mot illegala invandrare.

"Individual mandate" som dagens utslag gällde var f.ö. ett republikanskt förslag från början.

Vi får väl se hur det går med Obama-care, Social Security reformen som Roosevelt införde, hotar att ruinera landet eftersom främst Demokraterna vägrar att reformera systemet så som man redan gjort i t.ex. Sverige.
Inlägg #32: Postat: 2012-06-28 23:30:00
CMO
På tal om att hjälpa fattiga, och att hurra för amerikanska presidenter. Undrar hur mycket svenska medier har uppmärksammat att George W Bush anti-HIV/aids kampanj PEPFARnu 10år senare visat sig bli en fantastisk framgång som räddat livet på miljontals afrikaner och brutit den negativa utvecklingen i den världsdelen?
Inlägg #33: Postat: 2012-06-28 23:39:00
Pia I
Assange verkar ligga riktigt illa till nu.
Inlägg #34: Postat: 2012-06-28 23:54:00
Jan Brunnegård
PIA Jag såg nu Kokvinnorna för kanske tredje gången och blir mer illa berörd för varje gång. En i många avseenden sjuk kvinna totalförstör livet för sin syster samtidigt som korna far illa mm. Såg inte slutet nu men jag svagt minne av att det slutade illa...
Inlägg #35: Postat: 2012-06-29 01:25:00
Pia I
Ja, det slutade illa, kvinnan sov i ladugården och en man kom och sköt ett djur i alla fall.Jag brände vid min kastrull i förskräckelsen! Men korna såg friska ut. Jag tror de tog hänsyn till den sjuka. En ko bet till henne, så hon hamnade på sjukhus. En mycket märklig historia, som du kan läsa på natet om. Mycket vi inte vet.Här och i hela världen.
Inlägg #36: Postat: 2012-06-29 07:38:00
Bizon
Ett vet vi i alla fall - dvs de "vi" som vågar se hur verkligheten ser ut.
En helt annan sak är det att uppleva denna mångfasetterade verklighet som en direkt medagerande, om det så bara är som president eller som en kvinna som funnit för gott att sova hos korna i ladugården.
För vissa är det självklart att ha sin jakthund instängd i en minimal omockad hundgård då hunden inte ska användas till jakt - för andra är det lika självklart att ha hunden hos sej i sängen - åter andra gör allt för sina barn så till den milda grad att barnen aldrig kommer ur sitt föräldraberoende.
Det finns även de som försvarar tanken på ett överhuvud - en despot", en person med förståndet i behåll som utan inblandning får styra ett land efter eget huvud då landets folk knappast kan anses lämpat att blanda sej i så stora ting - sedan finns det de som anser att alla ska vara med på tåget och bidra med sin lilla bit till helheten - ven har rätt och vem har fel?
Ja det är inte lätt att säja - det jag däremot kan se är att så gott som samtliga mänskliga sammanhang är i denna vår tid så ända ner i grunden störda av allsköns mänskligt manipulerande att allt är helt rubbat, och någon sorts återgång till något mer naturligt inte på något vis är möjligt - "vi" måste nog bara inse att detta dårhus "vi" "mänskligheten" har skapat åt sej är vår natur.
Det mesta som sker i världen med mänsklig inblandning förefaller vara resultatet av en hoper lallande dårar på gränsen till genialitet, men så gott som aldrig överskridande denna gräns.

Så vd då göra för att åtminstone klottra något med mening i?
Kanske några insikter är nödvändiga innan något alls kan uppfattas som meningsfullt.
I "räddavärldentråden" konstaterade jag att världen är räddningslöst prisgiven de varelser som bebor denna värld. Jorden går inte under för att människan suger dess blod - nej människan är bara en patetisk liten igel som framskapats ur jordens tunna livsvävs övermodiga överdåd i ansvarslös kreativ yra - där vi som individer förvisso kan se och känna mer eller mindre empatiskt i det lilla, men där vi har föga övergripande inverkan på galenskapen - snarare agerar vi sin våra infekterade hjärnors nervceller som drabbats av demens och Alzheimer vi smittar andra med våra tankar, optimism, pessimism, idéer, farhågor, tro, vanföreställningar och andra föreställningar - vilket alltså är vad som skett.
Den obalans som uppstått har sitt ursprung ända sedan de första erövringarna av andra arters livsrum - iom att vi som art lämnade det symbiosa livsloppet - troligen var dock redan då galenskapen en del av vår natur annars skulle spekulationen vara om inte galenskapen blev en följd av att vi lämnade kärlekens väg om den någon sin funnits - men i så fall - för att lämna den måste galenskapen redan ha varit ett faktum.
Inlägg #37: Postat: 2012-06-29 09:42:00
Pia I
Jag uppfattar verkligheten ofta som overklig. Kvinnan som sov hos korna hade sin orsak. Hon kände sig trygg där. Ibland får manjag klänga sig fast vid livet på ngt. sätt, det beror på hur det ser ut runtomkring - om man har tid att ägna sig åt eftertanke.
Inlägg #38: Postat: 2012-06-29 09:46:00
Pia I
Inlägg #39: Postat: 2012-06-29 10:09:00
Jan Brunnegård
GRYMT OCH OFATTBART är det att nu har man åter hittat ett nytt fall av grövsta djurvanvård. 36 döda kor hittade i 60 cm gödselvatten i översvämmad ladugård. Ett antal levande djur stod kvar.MÅNGA BÖNDER i trakten måste ja ha vetat att här saknades förmåga och kompetens till god djurvård.Ingen av dem har larmat eller åtgärdat! Ägaren har jobbat på annat håll osv. Inte åtgärdat översvämningen på veckor anser nu myndigheterna. // Hur korna mådde hus de sjuka kvinnorna som vi talar om ovanför här, vet jag inte, men även där sakdes ju förmåga i högsta grad.
Inlägg #40: Postat: 2012-06-29 14:08:00
Janne B
SOMMAR SOMMAR SOMMAR för SVERIGE SVERIGE SVERIGE.

Så skulle jag vilja ha det. Men nu sitter det en iranier i vårt käraste svenska sommarprogram och talar om allt elände som ingen vill höra.Hans familj hade eleändigt i Iran. De hade det eländigt på vägen hit. Sedan har de i moderna svenska lägenheter haft det för eländigt i Uppsala.De hade en större och bättre trädgård/bakgård i Iran.

Jag lyssnar opå alla slags internationella program i radio TV - även på söndagsmorgnarna. Då är jag beredd att lyssna på jorden problem. Jag är nog väldigt kunnig på sådant.Kunde ett tag namnet på alla statschefer i hela Afrika.

Men i ett SOMMARprogram gjort för hängmattan osv vill jag inte höra en dryg timmes klagomål på allt svenskt. Inte ens från en man som är rådgivare åt Hillary Clinton med flera.

I går talade den goa kunniga Karin Falck om sitt svenska men svåra liv i Sverige. Det var mkt igenkännade från min sida. Så vill jag ha det.

Sänd hur många invandrarprogram som helst i SR. Men spara SOMMAR åt alla svenskar.Som tycker om Sverige.
Showing page 2 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Laddar...