Valt inlägg:
SOMMAR SOMMAR SOMMAR för SVERIGE SVERIGE SVERIGE.
Så skulle jag vilja ha det. Men nu sitter det en iranier i vårt käraste svenska sommarprogram och talar om allt elände som ingen vill höra.Hans familj hade eleändigt i Iran. De hade det eländigt på vägen hit. Sedan har de i moderna svenska lägenheter haft det för eländigt i Uppsala.De hade en större och bättre trädgård/bakgård i Iran.
Jag lyssnar opå alla slags internationella program i radio TV - även på söndagsmorgnarna. Då är jag beredd att lyssna på jorden problem. Jag är nog väldigt kunnig på sådant.Kunde ett tag namnet på alla statschefer i hela Afrika.
Men i ett SOMMARprogram gjort för hängmattan osv vill jag inte höra en dryg timmes klagomål på allt svenskt. Inte ens från en man som är rådgivare åt Hillary Clinton med flera.
I går talade den goa kunniga Karin Falck om sitt svenska men svåra liv i Sverige. Det var mkt igenkännade från min sida. Så vill jag ha det.
Sänd hur många invandrarprogram som helst i SR. Men spara SOMMAR åt alla svenskar.Som tycker om Sverige.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?