Klassisk homeopati - en medicinsk behandlingsform

Showing page 2 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Inlägg #21: Postat: 2012-04-14 22:41:00
Anders
Janne B Jag har för mig att vissa homeopater påstår att homeopati fungerar på spädbarn. Men det är ren bluff. De är ganska bra på att manipulera.
Inlägg #22: Postat: 2012-04-14 23:07:00
Marina Szöges
Hej Janne B,
Homeopati fungerar bra på barn. Faktum är att det ibland är lättare att behandla barn än vuxna. De visar symptom klarare och därför är det lättare att hitta rätt medel till dem. Tråkigt nog får inte homeopater i Sverige behandla barn under 8 år. Men ändock en 8-åring är fortfarande ett barn och de kan få bra hjälp av homeopati, om de är sjuka.
Inlägg #23: Postat: 2012-04-14 23:16:00
Anders
Marina Szöges kan påstå nästan vad som helst om homeopati utan att kunna komma med hålllbara bevis. Det finns andledning att varna för denna vilseledande desinformation. Homeopaterna vill tjäna så mycket pengar som möjligt.
Inlägg #24: Postat: 2012-04-14 23:47:00
Marina Szöges
Anders du är killen som förorenar debattfälten var helst du kommer åt. Homeopatin och homeopater är ett av dina hatobjekt. Du har fått en hel del om bakfoten och du försöker sprida dina missuppfattningar till andra människor.

Men sanningen är:

1. Det finns vetenskapliga bevis som visar att homeopati fungerar. Se mitt inlägg nr 16. Problemet för dig är att du inte läser dem.

2. Om homeopater vill tjäna pengar blev de inte homeopater. De skulle helt klart ha studerat till något helt annat. Man studerar homeopati för att man vill hjälpa sjuka människor att bli friska.

3. Sedan för övrigt det där snacket som ni skeptiker kör med att "Homeopati inte skall bekostas med skattepengar" är helt ur led. Homeopater får inte hjälp från staten. Tvärtom vi betalar både skatt och moms. Av varje femundring vi tjänar försvinner först 100 kr till moms, kvar blir 400 kronor och från den försvinner arbetsgivaravgift och inkomstskatt. Kvar blir ca 180 kr. Sedan skall hyran, telefon, vidareutbildning m.m. betalas.

Det är inte pengarna som är drivkraften, förstå det Anders.

Men tråkigt nog är du nog en sådan där person som inte vill och kan förstå. Du har förorenat mycket på debattfälten på Dagens Homeopati och du är portad där, och troligtvis på många andra sajter också.
Inlägg #25: Postat: 2012-04-15 00:01:00
Anders
Marina!

1. I inlägget #16 länkar du bara till din egna oseriösa sajt som sprider vilseledande propaganda.

2. Homeopater tjänar pengar på en bluff. Hur mycket får vi aldrig veta.

3. Tyvärr går det skattepengar till kvacksalveri och det är detta som jag anser borde stoppas. Jag kan inte riktigt först varför det är tillåtet att lura människor på det sättet som du gör. Lagarna borde ändras så att din propaganda blev klassad som vilseledande marknadsföring.

Forumen på Dagens homeopati kännetecknas av en liten grupp galningar som håller med varandra. Utomstående behandlas styvmoderligt och censureras vid behov.
Inlägg #26: Postat: 2012-04-15 08:18:00
Jan Olsson
Skulle Marina Szöges,vilja hava vänligheten,att tala om några sjukdomar,som framgångsrikt behandlats till bot,av homeopater? -
Inlägg #27: Postat: 2012-04-15 09:00:00
Homo Sapiens
HÖGFÄRD och storhetsvansinne botas bra med dessa metoder. Tänk bara vad ödmjuk rar o go jag känner mig denna söndagsmorgon när solen skiner på mig. ;-
Inlägg #28: Postat: 2012-04-15 09:52:00
Anders
Jan Olsson. Homeopaterna påstår att de kan bota AIDS. Man har till och med "fallstudier". Det finns inte någon gräns för hur mycket de kan ljuga. Det mest komiska är att man tror att man kan späda ut "svart hål". Man riktar ett teleskop mot ett svart hål och låter bilden falla mot en vattenbehållare. Iofs tror inte alla homeopater på deta.

Man kan ju alltid påstå vad som helst och också påstå att man har vetenskapliga bevis. Så länge det finns folk som går på detta utan att kolla upp så kanske det kan fungera som affärside.
Inlägg #29: Postat: 2012-04-15 11:05:00
Marina Szöges
Jan Olsson.
Homeopatiska läkemedel stärker upp kroppens egen kraft, vilket gör att immunförsvaret blir starkare. Den självläkande förmågan hos människan stärks och sjukdomar oberoende av diagnos kan bli bättre och möjlighet till fullständig bot finns.

Alltså homeopati stärker upp människans motståndskraft. Vi homeopater har inte fokus på vilken diagnos personen har utan vi noterar sjukdomsbilden, som kan vara olika även hos personer med samma diagnos, och ger en individuellt anpassad medicin utifrån den bilden.

Anders du anklagar homeopater för att ljuga, men den som ljuger bäst är du. Att påstå att homeopater kan späda ett svarta hål är löjeväckande och mer avslöjar dig som den okunnige, fabulerande skeptiker du är, än att homeopater hittar på konstiga saker.
Inlägg #30: Postat: 2012-04-15 11:16:00
Anders
Marina Jag vet att du inte tror på detta med svarta hål, jag påpekade också att alla homeopater inte tror på detta men varför förnekar du att andra homeopater har stolliga ideer. Du har ju läst Mast Reimers blogg så du bör känna till detta. Att påstå att sockerpiller stärker imunförsvaret är ren nonsens. I övrigt är det ju lätt att påstå precis vad som helst.
Inlägg #31: Postat: 2012-04-15 11:29:00
Leif Erlingsson
Har en input ang. den sannolika verkansprincipen för homeopati:  Experiment har kunnat överföra sjukdomsinformation via ljus.  Det funkar tydligen genom kvartsglas, men inte genom fönsterglas.  Kan leta upp referenser men min slutsats är att det är information som överförs, och därför är det bäst när denna process inte störs av en massa materia - därför större effekt vid högre utspädning!Letade förresten upp referensen.  Hade nämnt den förut här på Sourze så jag sökte i mitt eget kommentarsarkiv, och fann:Googla "The Kaznacheyev experiments"Postad i tråden "Fuglesangs "självmord" lågt hån mot alternativ medicin" 2011-07-19 20:22 av undertecknad, Länk: sourze.se Hela den kommentaren följer.  Det korta som syftas på nedan är vattnets minne:"Jodå, men det är kort, riktigt, riktigt kort.  Vet du hur kort det är?"  Länk: sourze.se   Tja, "kort" nog för att energisignatur av curare pålagd av energimedicinmaskin på en dos vatten som sedan injicerades i försöksdjur tillfälligt skulle kunna stoppa djurets hjärta, som gjorts försök med i närvaro av en person som berättade det för mig.Att energisignatur utan minsta spår av ämnet i fråga kan påverka har visats i experiment av Dr. Vlail Kaznacheyev där signaturen från sjukdom kunnat "stråla" igenom kvartsglas och alltså på elektromagnetiskt väg smitta tidigare frisk kultur med samma sjukdom Googla "The Kaznacheyev experiments".Även den japanske företagaren Masaru Emoto har gjort ett fascinerande pionjärarbete med att visa hur känslor och tankar kan påverka vatten, illustrerat genom iskristaller som blir olika beroende på nämnda informationskällor... Länk: google.com .Men jag känner ej till hur långt minnet officiellt betraktas vara.  Jag har dock en känsla av att jag snart kommer att bli upplyst om det.
Inlägg #32: Postat: 2012-04-15 12:09:00
Anders
Leif Erlingsson. Tror du att dina länkar kan bevisa att utspätt svart hål kan ha medicinsk verkan förutsatt att man använder kvartsglas? Vad är det som man späder ut när man späder ett svart hål?

Det finns många knasiga ideer som man kan hitta på nätet. Det behövs ett visst mått av omdöme för att avgöra vilka av dessa man kan ta på allvar.
Inlägg #33: Postat: 2012-04-15 12:14:00
Anders
Christer Fuglesangs drift med homeopaterna var väldigt lyckad. Den gjorde att folk fick upp ögonen för denna humbug.
Inlägg #34: Postat: 2012-04-15 12:35:00
Stefan Whilde
Nu var ju Fuglesangs ”show” egentligen en drift med honom själv, Anders. Som programledaren, Patrik Sjöberg och flera andra mycket riktigt påpekade så såg Fuglesang rejält groggy ut och pratade osammanhängande. Sedan ska man förstås tydliggöra att Fuglesangs ”prövning” av ett homeopatiskt medel var amatörmässig och bristfällig, ungefär som dina argument, Anders. Homeopatin arbetar efter lika botar lika-principen, vilket innebär att en människa som tar ett homeopatiskt medel utan att medlet motsvarar just den människans symtom inte har någon verkan annat än initialt och allmänt, dvs människan kan reagera som Fuglesang gjorde, men det är först när symtomen motsvarar medlet som medlet har en djupgående läkande effekt. Det är därför som homeopatin, om den används korrekt, är individuellt baserad. Man ger alltså inte slentrianmässigt samma medel till fem personer som alla har samma ”diagnos”, t ex scharlakansfeber, utan man ställer en individuell anamnes. Det är därför som homeopatin kan bota sjukdomar som den vanliga vården bara, i bästa fall, kan undertrycka tillfälligt med kemiska mediciner.
Inlägg #35: Postat: 2012-04-15 12:39:00
Jan Brunnegård
Då jag hade egna barn omkring mig ägde jag en bok om lustiga och vansinniga uppfinningar under århundrandenas lopp. Det handlade om rymdfarkoster redan på 1700 talet. Fordon som kunde borra sig ner i jorden några kilometer mm.Med passagerare. Fartyg med mkt lustiga framdrivningssätt mm / Kom att tänka på den skojiga boken då ni pratar om svarta hål och homeopati.
Inlägg #36: Postat: 2012-04-15 12:41:00
Marina Szöges
Leif Erlingson, länkarna du skickade skall jag titta närmare på. Verkar intressant.

Anders, där har du fel igen. Christer Fuglesangs självmordsförsök var en flopp för Voffarna. Det är bara att titta på videoklipp på youtube så ser man hur sluddrigt och konstigt han uppförde sig efter "överdosen"

Här ett videoklipp som visar hur man kan bli när man tar överdos av homeopaiska läkemedel: Länk: youtube.com
Inlägg #37: Postat: 2012-04-15 12:47:00
Anders
Stefan Whilde Du har gått på homeopaternas propaganda och upprepar deras lögner. Personligen tycker jag att Patrik Sjöberg upptädde som en clown och gjorde bort sig för hela svenska folket.
Inlägg #38: Postat: 2012-04-15 12:56:00
Anders
Marina Du länkar givetvis till Torbjörn Sasserssons förtalskampanj mot Christer Fuglesang. Vem litar på Sassersson? Han stödjer ju bland annat Dagens Homeopati. Kanske du också kommer att bli övertygad om "terin" om svarta hål när du läser Leif Erlingson länkarom kvartsglas. Kommer vi att få mera idiotiska förklaringar till hur homeopati fungerar?

Chister Fuglesang en mycket kunnig person och det är helt sjukt att förtala honom på det sätt som ni gör. Det är väl han som gjorde att jag fick upp ögonen för detta elände. Jag trodde inte att homeopaterna kunde gå så långt och bli så absurt oärliga för att lura på folk denna bluff.
Inlägg #39: Postat: 2012-04-15 13:07:00
Stefan Whilde
När jag var yngre gick jag på Socialstyrelsens propaganda, Anders. Men det berodde nog mest på att vi i Sverige generellt har en blind övertro på myndigheter och att vi därför präglas av denna övertro via föräldrar, lärare och skolsköterska o s v. Vi tänker av egen kraft när vi är väldigt unga, som barn, sedan itutas vi normer för att i bästa fall, när vi är något äldre, börja tänka själva igen. Jag har studerat klassisk homeopati i 15 år. Däremot har jag aldrig provat t ex Qigong som många människor världen över anser ger ett stort välbefinnande. Eftersom jag inte själv provat kan jag inte heller uttala mig om saken. Det hjälper inte att jag, om jag nu skulle vara skeptisk till Qigong vilket jag inte är, testar en eller två gånger och sedan viftar bort träningsformen av okunnighet, envishet eller rädsla. När du genom dokumentation har provat en klassisk-homeopatisk behandling under låt säga ett år, Anders, så kan vi fortsätta vår diskussion.
Inlägg #40: Postat: 2012-04-15 13:44:00
Anders
Stefan Whilde Hur kan du så tvärsäkert uttala dig om vad andra människor vet och förstår. Tror du att kritiken mot homeopati grundar sig på övertro på myndigheter. Det är ett helt häpnadsväckande påstående. Det visar ju bara att du inte är insatt i frågan. Det är ju i stort sett bara okunniga människor som går på denna bluff med ett fåtal undantag
Showing page 2 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Laddar...