|
Inlägg #161: Postat: 2012-04-19 19:00:00
|
|
open minded |
Vet du vad CMO ge dig inte in leken du inte kan hantera. Varje gång jag varit klar med dig så är du mållös vill du känna lite igen eller?
Det är rätt många som hävdar att homeopati hjälper och det gör i vilket fall ingen skada.
Medicinindustrin hjälper massor med människor med svåra sjukdomar men de har även grova biverkningar till följd.
"100,000 Americans Die Each Year from Prescription Drugs, While Pharma Companies Get Rich" Länk: alternet.org
Hur många dör av Homeopatin årligen?
|
| |
|
Inlägg #162: Postat: 2012-04-19 19:09:00
|
|
open minded |
Ni motarbetare är verkligen ett gäng farliga människor.
Inga dödsfall från kosttillskott men 783000 dödsfall av läkemedel.
Länk: dagenshomeopati.se
|
| |
|
Inlägg #163: Postat: 2012-04-19 19:17:00
|
|
Stefan Whilde |
CMO, för femton år sedan gjorde Hemmets Journal ett reportage om mig. Jag hade en, som man brukar säga, obotlig sjukdom, vägde 55 kilon och hade i princip ingen kontakt med omvärlden. Diagnosen var fysisk, alltså en fysisk sjukdom. Jag fick 1000 brev från hela landet. 999 av dem rådde mig att fortsätta med medicinerna och genomgå en svår operation. 1 brev rådde mig tvärtom. Det där sista brevet gjorde mig jävligt förbannad, för det hotade och förstörde allt jag lärt mig av mina föräldrar. Jag valde ändå att säga nej till operation. Jag var desperat. Min läkare, en docent på UMAS, hade visserligen sagt åt mig att det fanns alternativ medicin, men att förlora kontrollen skrämde mig. Men jag gick till en klassisk homeopat i Malmö. Utan att veta något om behandlingen. Och blev botad. Den akuta inflammationen, som hotade mitt liv, läkte ut på två dagar. Den kroniska störningen tog ett par år att läka ut.
|
| |
|
Inlägg #164: Postat: 2012-04-19 19:26:00
|
|
open minded |
Som läkemedelsverket skulle vara något att lita på. Som det här tex. Länk: lakemedelsverket.se
Kosmetika och hygienprodukter
Med kosmetika och hygienprodukter KoH avses ämnen eller beredningar som är avsedda att appliceras på människokroppens yttre delar eller på tänder och slemhinnor i munhålan. Det uteslutande eller huvudsakliga syftet skall vara att rengöra eller parfymera, förändra utseende, korrigera kroppslukt, skydda hud, slemhinnor och tänder eller att bibehålla dem i gott skick.
Exempel på kosmetika och hygienprodukter är hårvårdsprodukter, hudkrämer, munvårdsprodukter, makeup och solskyddsmedel.
Läkemedelsverket är tillsynsmyndighet för kosmetika och hygienprodukter.
Krav på produkterna
Kosmetika och hygienprodukter får inte vara förknippade med hälsorisker vid avsedd användning. Det yttersta ansvaret för att produkterna inte skadar användaren ligger på tillverkaren eller importören. Läkemedelsverket har dessutom restriktioner för vissa ämnen och bestämmelser rörande märkning för dessa produkter.
Det finns ett register på Läkemedelsverket över produkter som säljs eller används yrkesmässigt på den svenska marknaden. Anmälan till registret skall göras av tillverkaren eller den som importerar produkter från länder utanför EU/EES.
Kosmetika och hygienprodukter avsedda för djur är kemiska produkter. Kemikalieinspektionen är tillsynsmyndighet.
Vad hände med att berätta FARORNA med FLOUREN?? Länk: slv.se livsmedelsverkets svar!!!
Verkliga livet. Länk: art-bin.com
|
| |
|
Inlägg #165: Postat: 2012-04-19 19:30:00
|
|
Anonym |
Open minded #161 Dina argument är ren nonsens. Vad har skräckpropaganda mot medicin med homeopati att göra. Det är ren dårpippi-idioti. Blanda inte ihop homeopati med medicin!
Homeopati är bluff och har inte någon verkan alls utom på homeopaternas plånböcker.
|
| |
|
Inlägg #166: Postat: 2012-04-19 19:39:00
|
|
open minded |
#165 Vad bra att du tycker det. Fortsätt med det så fortsätter jag med min medmänsklighet och att försöka hjälpa andra till ett bättre liv.
Betalar hellre till homeopatin än att betala till multimiljard företag som har väldokumenterade dödslistor.
|
| |
|
Inlägg #167: Postat: 2012-04-19 19:41:00
|
|
CMO |
|
| |
|
Inlägg #168: Postat: 2012-04-19 19:45:00
|
|
open minded |
#165 Vad har skräckpropaganda mot medicin med homeopati att göra.
Ganska mycket för det är den mest fantastiska jämförelse som går att göra med tanke på hur farligt det är att äta kemiska mediciner till skillnad från de NATURLIGA homeopatiska medicinerna.
|
| |
|
Inlägg #169: Postat: 2012-04-19 19:48:00
|
|
Anders |
Stefan Whilde Man blir inte botad av sockerpiller. Det är bevisat. Om man får möjlighet att kontrollera dina uppgifter så kommer man förmodligen att komma på felet i din historia. Någon hake finns det. Det brukar vara samma sak med UFO och andra egendomliga historier.
Kollar man efter så hittar man orsaken. Du tror väl på både UFO och andar antar jag. Speciellt medier som tjänar miljoner på att hjälpa människor att tala med sina döda anhöriga.
Det finns ju många som ”vet” att de sett UFO:n och många som ”vet” att de talar med andar.
Man måste ta mycket av det som folk säger med en nypa salt.
|
| |
|
Inlägg #170: Postat: 2012-04-19 19:55:00
|
|
CMO |
#162 Troligen ingen som dör av böner och magiska besväjelser heller, utom dem som är så övertygade att de avstår från riktig sjukvård då förstås.
Typisk logik ala open_minded.
Läkemedelstivverkarnas lönsamhet är dessutom överdriven. Stora delar av branschen är i kris se Astras forskningsnedläggning t.ex. Det går upp och ner som i alla branscher.
Länk: nytimes.com
|
| |
|
Inlägg #171: Postat: 2012-04-19 19:55:00
|
|
Anonym |
Open minded Hur många skulle dö om alla åt homeopatisk medicin istället för riktig medicin. I den jämförelsen blir alla läkemedelsbiverkningar försumbara. Riktig medicin har räddat livet på mig flera gångar Men man kan visserligen bara dö en gång
|
| |
|
Inlägg #172: Postat: 2012-04-19 20:01:00
|
|
Anonym |
Openminded. Flour är väl ett naturligt ämne! Det borde enligt alternativmedicinen vara hyperhälsosamt. Men man kan få förmycket av allt. Det gäller att läsa med omdöme och kolla upp vilka som skriver.
|
| |
|
Inlägg #173: Postat: 2012-04-19 20:02:00
|
|
open minded |
Hur många skulle dö om alla åt homeopatisk medicin istället för riktig medicin. Jag vet inte men det skulle säkert rädda en halv miljon människor från att dö årligen av kemiska mediciner. Det är i vilket fall ett bättre alternativ.
|
| |
|
Inlägg #174: Postat: 2012-04-19 20:05:00
|
|
open minded |
#172 Den dödliga dosen fluor uppges ligga mellan 1-5 g för en vuxen, men den minsta registrerade dödliga mängd som man vet tagits upp i kroppen ligger på 105 mg. Trots detta visar sig inte någon akut förgiftning hos gamla människor vars skelett genom anrikning under åratal innehåller flera gånger den dödliga dosen av fluorid. Detta beror på att att fluoriden är mycket starkt kemiskt bunden i skelettet.
Inom cellbiologisk forskning används fluorid som ett mycket aktivt ämne för att påverka cellens ämnesomsättning. Fluoriden fungerar som ett starkt gift genom att hämma vissa enzymer, som är nödvändiga för cellens normala livsmekanismer. Flera enzymer, som är betydelsefulla för cellens energiproduktion, som enolas, fosfoglukomutas, succinodehydrogenas och cytokromoxidas, hämmas av fluorid i låga koncentrationer. Vidare hämmas de båda heminnehållande enzymen katalas och peroxidas, vilka båda är inbegripna i omsättningen av i cellen bildad väteperoxid och flera olika enzymer som deltar i fosfatomsättningen, som surt och alkaliskt fosfatas, erytrocytpyrofosfatas och 5-nukleotidas 8. Ytterligare ett flertal enzymer kan hämmas vid låga fluoridkoncentrationer. Fluoridens hävdade karieshämnade effekt beror sannorlikt till stor del på dess giftverkan på bakteriernas enzymsystem.
|
| |
|
Inlägg #175: Postat: 2012-04-19 20:06:00
|
|
Anonym |
open minded #173 Tycker du att jag borde vara död? Önskar du livet ur mig? Försök räkna ut hur många som räddas av medicinen. Jag tror inte du klarar av det.
|
| |
|
Inlägg #176: Postat: 2012-04-19 20:07:00
|
|
open minded |
Men jag har hört att fluor är bra mot karies.
|
| |
|
Inlägg #177: Postat: 2012-04-19 20:09:00
|
|
Anonym |
Openminded Många vitaminer är toxiska! Hur gör man då?
|
| |
|
Inlägg #178: Postat: 2012-04-19 20:15:00
|
|
open minded |
Tycker du att jag borde vara död? Önskar du livet ur mig? Försök räkna ut hur många som räddas av medicinen. Jag tror inte du klarar av det.
Det tycker jag absolut inte. Jag vet inte vad du lider av och jag vet inte vad du äter för mediciner. som jag sa innan så är vissa mediciner nödvändiga dessutom hävdar jag inte att homeopatin botar alla sjukdomar men är ett bättre alternativ i många fall.
|
| |
|
Inlägg #179: Postat: 2012-04-19 20:17:00
|
|
open minded |
Många vitaminer är toxiska! Jasså vilka då och hur är de toxiska? har du något som bekräftar detta? Jag vill gärna veta hur de är toxiska så ska jag undvika dem.
|
| |
|
Inlägg #180: Postat: 2012-04-19 20:26:00
|
|
open minded |
|
| |