|
Inlägg #41: Postat: 2012-04-15 13:49:00
|
|
Anders |
Stefan Whilde Du har alltså studerat homeopati i 15 år och talar i egen sak.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2012-04-15 14:22:00
|
|
Anders |
Tyvärr driver homeopaterna en sannslöst ohederlig propaganda för homeopati. Den måste bemötas och avslöjas. Dessbättre har man inte lyckats så bra här i Sverige.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2012-04-15 14:32:00
|
|
Jan Olsson |
#29 - Efter att ha fått detta föga uttömmande svar av Marina Szöges,får jag härmed ansluta mig till den gamle läkaren i inlägg #10,vilken jag lärde känna som en hyvens karl,alltså,de flesta åkommor går ju över,även utan hjälp av homeopati! - Eller,om Ni så vill,också utan skolmedicinens hjälp! - Kanske på sin plats med några dagars "sjukskrivning" dock! - Slutsats,var och en sin egen homeopat! - Billigt och bra! - Frågor på detta?
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2012-04-15 14:41:00
|
|
Anders |
Marina Szöges brukar göra bort sig varje gång hon försöker bevisa något. Konstigt att de andra homeopaterna vill dela skammen.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2012-04-15 16:16:00
|
|
Marina Szöges |
Nu har du Anders gått för långt, igen!
Du har noll förmåga att bedriva en konstruktiv debatt.
Du vet ingenting om homeopati och försöker dölja det genom att istället ägna dig åt personangrepp.
Nej Usch!
Och förresten Anders, jag kastade ditt tramsiga inlägg i papperskorgen, som du nyss skickade in på Dagens Homeopati. Men så klart så fort du klarar av att komma in med ett någorlunda intelligent inlägg, trycker jag förstås på "godkänna knappen" så du skall inte känna dig styvmoderligt behandlad. Det är bara när debattörer skickar in samma lika mest hela tiden, som går i negativitetens tecken och som allt för ofta är personangrepp, som jag inte godkänner inlägg.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2012-04-15 16:37:00
|
|
Anders |
Marina Du bedriver inte någon konstruktiv debatt! Du ängnar dig åt propaganda. Det är väldigt stor skillnad.Eller det kanske borde kallas vilseledande marknadsföring.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2012-04-15 16:41:00
|
|
Jan Brunnegård |
Här i Härliga Herrljunga så har vi stor Marknad med knallar vissa tisdagar. De är lite tråkiga men socialt angelägna. KKom gärna hitt med lite Ohederlg Vilseförande Marknadsföring OVM. Det skulle pigga upp mycket. Flera andra försöker diverse bondfångeri...
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2012-04-16 01:35:00
|
|
Anders |
Alla vet väl vad Robert Hann står för och varför man inte kan ta honom på allvar. Det är bara dessa ohederliga homeopater som fortsätter föra fram honom som bevis på att homeopati fungerar. Det är helt sjukt.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2012-04-16 01:56:00
|
|
Anders |
Gunnar Jansson påstår att det finns bevis för att homeopati fungerar men det är ren nonsens. De artiklar som man kan hitta på nätet håller hlt enkelt inte som bevis.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2012-04-16 06:55:00
|
|
Janne |
Anders Inte vet jag vem Hahn är o jag vet inte ens vem du är...
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2012-04-16 09:28:00
|
|
Anders |
Janne! Vet du något öht. Har du läst artikeln.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2012-04-16 10:03:00
|
|
Anders |
Tyvärr tog jag mig till att läsa detta trams från en "välkänd" homeopat. Har man bara lite kunskaper så går man väl inte på denna marknadsföring. Ta reda på fakta istället.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2012-04-16 11:09:00
|
|
Stefan Whilde |
George Vithoulkas f. 1932 utbildar sedan många år tillbaka skolmedicinska läkare världen över i klassisk homeopati. År 1996 tilldelades han Right Livelihood Award med motiveringen, citat: ”För hans enastående bidrag till homeopatisk kunskap och utbildning av homeopater till högsta standard.”
Right Livelihood Award Priset för bra/korrekt/riktigt levnadssätt instiftades 1980 av svensk-tyske filatelisten Jakob von Uexkull. Det delas ut i Riksdagshuset i Stockholm i början av december varje år. Pristagaren/pristagarna tilldelas/får dela på cirka 1,5 miljoner kronor. Right Livelihood Award ska gå till personer som ”på ett tappert sätt levt efter principen att varje person ska ha ett ärligt yrke som till fullo respekterar andra människor och den naturliga världen, samt ta ansvar för våra handlingars konsekvenser och bara använda ett rättvis del av jordens tillgångar”. I praktiken översätts detta till att belöna och hedra dem som arbetar praktiskt för jordens och dess invånares bästa Om RL-Award från Wikipedia.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2012-04-16 11:40:00
|
|
Anders |
Att George Vithoulkas fått Right Livelihood Award bevisar inte något om homeopati. Det är bara pinsamt för denna rörelse att man visat på detta extremt dåliga omdöme och det visar också på inkompetens.
PS. Jag visste inte att Jakob von Uexkull var filatelist.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2012-04-16 11:56:00
|
|
Anders |
Homeopaterna använder alla "halmstrån" de kan finna i sin absurda propaganda. Jag blir förvånad av att det finns människor som inte kan genomskåda detta. Men det är väl ändå ganska få som tror på eländet. Den uppfattnongen får jag när jag talar med "vanligt folk". Jag har svårt att hitta någon person som tror på homeopati i min omgivning. Det tycks bara vara på "nätet" som dessa hörs.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2012-04-16 16:38:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
Nåja, det snällaste man kan säga om homeopatin är att den är rätt harmlös, eftersom det mest handlar om sockerpiller och vatten. Om jag förstår debatten rätt så handlar det om att homeopater vill ha ett sugrör rätt ned i skattebetalarnas fickor.
För att betala något som en angelägen nyttighet som det är en gemensam uppgift att finansiera, är det rimligt att där ställs samma krav på klinisk prövningarsom kan påvisa effekt. Då räcker det inte som en del homeopater hänvisa till andra homeopater som bevis för dokumenterade resultat, cirkelargument en masse, liksom.
Att som homeopater hävda att där minsann finns både person AA och person BB som hävdar att homeopatin minsan botat dem från, e.g. analklåda är ett retorisk grepp som kallas för cherrypicking, dvs man väljer ut enstaka personer/exempel som talar för sin sak och förtiger de som gör motsatsen.
Låt den som vill äta sockerpiller, men kräv inte att sockerpillren skall skattesubventioneras.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2012-04-16 17:07:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
Tja centern skulle ju kunna införa ungdomslön på självaste näringsministern, åtminstonde tills där finns påvisbara positiva resultat. Annie Lööf är 29 år gammal och minister och ordförande för Centerpartiet. Hon har aldrig haft ett arbete utanför politiken. Ändå har hon den högsta lönen av alla partiledare i Sverige,drygt 151 000 kronor i månaden, mer än Anders Borg och 7 000 kronor mer än vad en ny och oerfaren undersköterska i äldreomsorgen ska tjäna på ett helt år, om Centerpartiet får som de vill.
Centern med Annie Lööf snart i ett 4 moras nära dig.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2012-04-16 17:20:00
|
|
Jan Olsson |
Jag kan mycket väl tänka mig att homeopatin kan bota alla de former av inbillningssjuka,som kan uppkomma hos personer med anlag för denna åkomma! - Även en hel del verkliga sjukdomar,men de hade gått över ändå,av sig själv! - Det verkligt tråkiga är att man kan förledas att sätta sin tro till homeopatin,när man är allvarligt sjuk! - Betalar stora pengar,till ingen nytta,där utgången är förutbestämd! - Däremot,ett homeopatiskt hospitz,där man i stället för verkningslösa mediciner,tillhandahåller god mat med tillhörande fludium,för de som önskar,och kan tillgodogöra sig det! - Samt till slut,på egen begäran,det sista verkningsfulla pillret!
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2012-04-16 17:27:00
|
|
Marina Szöges |
Detta bör sägas med eftertryck:
HOMEOPATER HAR ALDRIG KRÄVT ATT FÅ SKATTESUBVENTIONER. Detta är någonting som skeptiker har försökt inbilla allmänheten.
En homeopat betalar full moms, full skatt och får noll kronor i bidrag. I andra länder till exempel Tyskland eller Schweiz får patienter som går till homeopat ersättning från försäkringskassan, men så är inte fallet i Sverige.
Den som har förstått debatten som Leif-Arne Undvall skriver att det "handlar om att homeopater vill ha ett sugrör rätt ned i skattebetalarnas fickor" har tyvärr blivit negativt påverkad av skeptikernas vilseledande "folkbildning" Beklagligt, men sånt kan hända, men jag uppmanar människor att läsa på från olika källor, för att sedan bilda sig en egen uppfattning.
Den som vill ha bra information om homeopati kan läsa E-tidningen Dagens Homeopati. Länk här: Länk: dagenshomeopati.se
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2012-04-16 17:37:00
|
|
Leif Erlingsson |
Det jag ser som allvarligt är dessa fundamentalister som vill tvinga alla andra att leva enligt deras verklighetsupplevelse. För de med andra verklighetsupplevelser kan det innebära sjukdom och död, men det skiter fundamentalister i. Fundamentalister har i alla tider varit beredda att gå över lik för att alla ska vara enligt deras idéer.
|
| |