Svensk drivmedelsskatt sänker BNP

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2012-01-11 20:45:00
Leif Erlingsson
Jag känner en snäll mormon i Kristianstad som resonerar som Jocke fast om att det är säkrast att vara mormon för tänk om det är rätt...  Finns nog också frimurare, muslimer, kristna och många andra som resonerar enligt samma "säkerhetsprincip".  Hmm.  :
Inlägg #42: Postat: 2012-01-11 21:55:00
Jocke -sourzial
41 Hur halkade du in? Helfnoskig jämförelse, Leif E menar kanske Ron Mitchel, som verkar kunna bli republikansk presdidentkandidat, och är mormon? Kristianstad som Salt Lake, so what! Och om vilka republikaner Leif E menar att det spelar ingen roll, för Obama är ändå "en ny Hitler". Det har han läst nånstans.
Alltsammans utan substans, analys, logik eller moral från Leif E. Men Ström är kanske nöjd? Vi som vill ha en bättre värld genom vetenskap och moral betackar oss!
Inlägg #43: Postat: 2012-01-11 22:18:00
Leif E Ström
Jocke, nu har du allt rusat iväg och bara läst mellan raderna bland mina kommentarer. Utan skärpa och eller utan glasögon blir tretton år trettio och i dylikt läge blir du inte den som får räkna hur många patroner som skall vara i kammaren om vi skulle köra rysk roulette.

Men du får gärna läsa följande länk som påvisar att inför senaste klimatmötet i Durban undanhöll FN:s klimatråd just de resultat som du inte kunnat finna i mina tidigare länkar. En av ledamöterna i Prof Mullers team har anklagat honom för att försöka vilseleda allmänheten genom att dölja det faktum att BEST forskning visar att den globala uppvärmningen har stannat. Prof Judith Curry, som är ordförande vid Institutionen för geo-och atmosfäriska vetenskaper vid USA: s prestigefyllda Georgia Institute of Technology, påvisar att professor Mullers påstående att den globala uppvärmningens skeptiker har fel och är därmed ett "stort misstag", utan vetenskaplig grund.

Prof Curry är en framstående klimatforskare med mer än 30 års erfarenhet. Hennes kommentarer i en exklusiv intervju med Mail on Sunday, innehöll bl.a. "att den här affären måste jämföras med den ökända "Climategate" skandalen för två år sedan". Har du läst några kommentarer i Sverige? Länk: dailymail.co.uk
Inlägg #44: Postat: 2012-01-11 22:40:00
Leif Erlingsson
Daily Mail artikeln visar att Peer Review processen kortslöts av klimatreligionapologeterna.
Inlägg #45: Postat: 2012-01-11 23:02:00
Jocke -sourzial
43 OK Ström, jag gjorde ett litet LÄSfel, 13 i stället för 30, som inte förändrar någonting. Och det suddar inte ut dina FAKTAfel om "satelli"t, eller din länk som bevisar MOTsatsen av vad du själv är ute efter. Har du ens läst den? Temperaturen ökar din länk 2000-talet varmast hittills. Och koldioxidhalten ökar trots dina påståenden. Var fick du det ifrån?
Du har haft fel i sakfrågorna, och bevisen är överväldigande så mycket som en terori nu kan vara. Riskbedömning ansvar, miljö, resurser, framtiden. Heltyst från Ström.
Nej jag har inte läst henne, men den länk du gett innan. Jag vet det finns skeptiker, men de är en obetydlig minoritet. Vi måste göra ett val.
Utom förstås den supporter, vilken gör att du klarar dig utan antagonister som mig. "Obama den nye Hitler", Leif Erlingsson. Helt utan någon som helst substans, sans eller vett. Obama är den förste progressive president på bl.a klimat miljö, resursområdet som USA haft, i en svår sits, visst.
Men konspirationer behöver kanske näring? En republikan kan kanske ge flera attentat, ala 9/11, att konspirera omkring i decennier?
Inlägg #46: Postat: 2012-01-11 23:41:00
Leif Erlingsson
Också från Daily Mail artikeln:Prof McKittrick added: The fact is that many of the people who are in a position to provide informed criticism of this work are currently bound by confidentiality agreements.Jag vet själv från en forskare som var med på en av de senaste klimatkonferenserna att många forskare ligger lågt med vad de vet för att detta ämne är politik.  Själv kallar jag det religion, detta då det är ett självbekräftande system som effektivt filtrerar bort avvikelser från den enda sanna läran.
Inlägg #47: Postat: 2012-01-12 13:53:00
Leif E Ström
Jocke, du ställer våra icke evidensbaserade fakta mot varandra.
Ditt underlag lutar sig mot just de forskare som måste presentera "rätta fakta". För mig framstår all bildning på ofri grund och ur de senaste rönen gällande Universum, kan man tolka en eventuell förändring till det bättre. Nu säger man att universum kan vara oändligt, då menas oändligt i den mer svårgreppbara betydelsen vilket samtidigt ger forskarna friheten att forska med oordnade begrepp.

Den dagen då den sanna teorin om koldioxiden inverkan på klimatet blir fullständig och dess allmänna principer med tiden bli begripliga för vem som helst, inte blott bara för ett litet antal vetenskapsmän.

Först då kan man som debattör avkräva sina kontrahenter på de tekniska lösningar som kan förändra jordens klimat. Än så länge finns bara fixade kostnadskalkyler hos födgenier.
Inlägg #48: Postat: 2012-01-12 15:25:00
Jocke - sourzial
47 Leffe ES, du är en trevlig prick, men ibland något otydlig både i retoriken och analysen. Dina inlägg i frågan här ovan var helt enkelt både motsägelsefulla och felaktiga, genom diverse missförstånd kanske?
Hur som helst, jag har för min del satt upp alternativemn mina och många andras, grundade på de analyser som står till buds.
Miljö, resurser, klimat OCH framtidens risker. Vi har diverse faxcit på hand. Vill du medverka, eller rikta in dig på frustration mot MP och IPCC, som är en liten del av aktörerna tillsammans med likasinnade? Men frågan lever.
"Än så länge finns bara fixade kostnadskalkyler hos födgenier." Vad detta betyder är kanske också en form av retoriskt födgeni, eller?
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...