| Inlägg #141: Postat: 2011-09-22 01:23:00 | |
|
Spartacus70 |
#131 Gunnar, så om vare sig diskussionen fyller någon funktion i ert annars välfylda och intressanta liv och ni inte tvivlar på sanningshalten i den officiella historien - frågar jag igen - varför kämpar ni för allt vad tyget håller från att få igenom en ny, oberoende undersökning?
Om ni tycker diskussionen är löjlig och ointressant, varför envisas ni med att besvara den? Jag gillar er och hoppas ni fortsätter att kämpa på. Jag tror ni vänder så småningom. |
| Inlägg #142: Postat: 2011-09-22 05:38:00 | |
|
Per W |
#141 "varför kämpar ni för allt vad tyget håller från att få igenom en ny, oberoende undersökning?"
Gör vi? Hur kan vi påverka det? |
| Inlägg #143: Postat: 2011-09-22 07:46:00 | |
|
Spartacus70 |
#142 Per, det faktum att du besvarar mig tyder på det. Ni har blivit som besatta med tanken att förtränga jakten på sanningen och istället leva i lögner och utanförskap. Jag tror helhjärtat på det jag gör och följer min instinkt, magkänsla och logiken. Jag har tagit det blå pillret oc du det röda. Acceptera det och gå vidare.
Det är inte som om du mfl försöker påvisa något annat än det som redan sagts. Ser du inte hur inträngd och hotad du är när du konfronteras med någon som mig? Men det är kanske därför som ni kämpar på som ett skadeskjutet djur. |
| Inlägg #144: Postat: 2011-09-22 08:11:00 | |
|
Dag Nilsson |
#140 "...vi VET att det var ett flygplan."
Detta är intressant för mig. Vetskap är i min värld ett absolut fenomen. Det ska inte finnas något utrymme för att det man vet inte stämmer. Ett "vetande" som baserar sig på krigande segermakters historiebeskrivning måste regelmässigt ifrågasättas. De filmsnuttar Pentagon publicerar kan, om det gynnar deras krigföring, misstänkas vara manipulerade från första frames första pixel till den sista. Ett land i krig publicerar aldrig en sanning som går dem emot. Sådant ses som opatriotiskt och kriminellt att göra. När "vetande" baseras på okritiskt accepterande av den ena krigförande partens uppgifter, då avvisar jag det som värdelöst i sig. Men kanske värdefullt som exempel på hur lögn fungerar som vapen i krig. Alltid när en krigförande part publicera något ställer jag mig frågan: Vem gagnas av att dessa uppgifter offentliggörs? Om svaret blir att det är densamma som gjort offentliggörandet, då får det ligga på hyllan där jag samlar obekräftade påståenden från den ena parten i målet. |
| Inlägg #145: Postat: 2011-09-22 16:45:00 | |
|
cmo |
#144 VET du, i ”absolut” mening,att människor har landat på månen, att Elvis och Michael Jackson verkligen är döda, eller att solen kommer att gå upp den 22 december 2012?
|
| Inlägg #146: Postat: 2011-09-22 19:16:00 | |
|
Dag Nilsson |
#145 Svar: Nej. Men jag vet absolut när jag har med mindre vetande att göra.
|
| Inlägg #147: Postat: 2011-09-22 19:40:00 | |
|
cmo |
#146 Men jag vet absolut när jag har med mindre vetande att göra.
Hur vet du att du vet det? Lägger du för övrigt alltid Palestinernas ankalgaelser mot Israel på "hyllan" för obekräftade uppgifter. Eller är det bara Israels och USAs och ev andra "sioniststyrda" organisationers uppgifter som behandlas på det viset. |
| Inlägg #148: Postat: 2011-09-22 20:46:00 | |
|
Kalle Tuntolej |
Får intryck av att Sparris ärligen och godmodigt verkligen tror att CMO, undertecknad, med flera,som tycker att konspirationsteorierna rymmer vissa luckor - om man nu skall uttrycka det försiktigt - för någon sorts kamp mot "sanningen". jag tror inte att jag enbart talar för mig själv, då jag tillstår att enda anledningen till att jag hänger här ibland är fascination. Fascination över hur fantastiska människor är:- SEDAN KAN VÄL TILLÄGGAS IGEN, FÖR JAG VET IINTE VILKEN GÅNG I ORDNINGEN: ANTAG ATT NI HAR RÄTT - DET FÖRÄNDRAR INTE MITT LIV ETT SKVATT, MEN SKULE SKAPA STOR FÖRVÅNING HOS MIG, OCH GÖRA SAKER SYNNERLIGEN INTRESSANTA, DVS ROLIGA. NUMERO TVÅ: JAG EMOSÄTTER MIG INTE YTTERLIGARE UNDERSÖKNINGAR, SNARAST TVÄRTOM. DÄREMOT FINNS DET INTE EN UNDERSÖKNING I VÄRLDEN, SOM HADE FÅTT ER ATT ÄNDRA ÅSIKT, EFTERSOM NI BASERAR ER PÅ TRO, OCH FÖRSTÅS YOUTUBE-VIDEOS. MOT SÅDANT STÅR ALL VÄRLDENS VETENSKAPSMÄN SIG SLÄTT...
|
| Inlägg #149: Postat: 2011-09-22 20:48:00 | |
|
Kalle Tuntolej |
En sak till: de häringa arkitekterna ni talar om. För det första: det finns ingen kontyroll alls på att medlemmarna är arkitekter. För det andra: det är en förbaskat liten grupp, särskilt med tanke på hur självklart ni finenr sakernas tillstånd, och hur många arkitekter det finns. Förresten var det väl någon italiensk journalist som blev medlem i en av de däringa grupperna?
|
| Inlägg #150: Postat: 2011-09-22 20:49:00 | |
|
Kalle Tuntolej |
Men viktigast: det är mycket roligare när erlingsson är med. han är en mycket friare ande än ni! Plocka fram honom så kan vi börja snacka lite igen!
|
| Inlägg #151: Postat: 2011-09-22 21:16:00 | |
|
Kalle Tuntolej |
Förresten: Ahmadenijad har ju samma åsikter som ni har. israel är elaka, sionisterna styr allting, USA har startat två världskrig och rivit hus med flygplan och srängmedel. det enda som fattas är ju religionen. Eller nä vänta nu. Tron har ni ju. Hmm... Vad är det som skiljer? Hmm... tänkatänkatänkatänka De flesta av er är väl säkert försörjda av staten också, liksom Ahmadenijad. Och ni gillar inte feminism. Och ni läser åt fel håll. Grumliga begrepp om naturvetenskap och fysikaliska lagar. Följer inte modet. Gillar traditionella familjevärderingar. Älskar förenklingar. Mja, ingen skillnad! Case closed! :-
|
| Inlägg #152: Postat: 2011-09-22 21:43:00 | |
|
open minded |
"För det första: det finns ingen kontroll alls på att medlemmarna är arkitekter. För det andra: det är en förbaskat liten grupp"
Eh... De är väldigt många välutbildade medlemmar 1500 är många and counting. Case closed for u but not for us... Hahaaaa |
| Inlägg #153: Postat: 2011-09-22 21:48:00 | |
|
open minded |
kommer inte ihåg när jag postade men då var de 1200.1.2.3 and counting nu är de 1500 Snart är de 2000 se where its going...
|
| Inlägg #154: Postat: 2011-09-22 22:50:00 | |
|
cmo |
#152 Det är ca 1500 tekniskt utbildade som skrivit på ett "upprop" att de vill ha en "ny utredning". Vilket man kan tolka lite hur som helst. Många av dem är dessutom data eller el-ingenjörer som helt saknar relevant utbildning.
Yrkesaktiva experter inom relevanta ämnen hållfasthetslära, materialteknik, strukturdynamik etc vet jag inte om det finns några alls. Inga som brukar puffas fram i alla fall. Det närmaste jag sett är en "bevattningsexpert". "Aktiva" medlemmar är väl typ Richard Gage och några kompisar... |
| Inlägg #155: Postat: 2011-09-22 23:04:00 | |
|
Spartacus70 |
#129 CMO.
"Landningställ från flygplanen som träffade WTC hittades mycket riktigt flera kvarter från byggnaderna. Inte samtliga eftersom en del av dem antagligen slog emot kärnbalkarna." Var finns uppgifter på de upphittade landningsställena? De som stannade i tornen borde finnas kvar då man inte lyckades elda upp dom i Pentagon så bör ju detsamma gälla här. Då fanns de alltså kvar i rasmassorna och du borde kunna producera fram bilder på detta också. Eller hittar du bara på? Det södra tornet föll först efter mindre än en timme vilket var betydligt snabbare än det norra tornet. En av de främsta anledningen till kollapsen enligt NIST´s rapport var att planet kolliderade med kärnbalkarna - som du kallar dom - vilket fick bla brandskyddet att släppa. Men det planet kom i en vinkel som skulle ha träffat färre balkar än planet i det första tornet. Ändå faller det mycket snabbare. Hur förklarar du det? |
| Inlägg #156: Postat: 2011-09-22 23:15:00 | |
|
Spartacus70 |
#154 CMO, när du pratar om experter, menar du kanske den enorma mängd experter, förlåt ögonvittnen som såg just flyg 77 träffa Pentagon trots att planet rörde sig i över 500km/h?
|
| Inlägg #157: Postat: 2011-09-23 00:17:00 | |
|
cmo |
#155 & 156 Sparris,
Var finns uppgifter på de upphittade landningsställena? De som stannade i tornen borde finnas kvar då man inte lyckades elda upp dom i Pentagon så bör ju detsamma gälla här. Då fanns de alltså kvar i rasmassorna och du borde kunna producera fram bilder på detta också. Eller hittar du bara på? Vid nästa större terror attentat bör du kanske anmäla dig som frivillig till uppröjnigsarbetet så att du kan samla upp och fotografera och notera varenda betongfragment, varenda plåtbit och varenda köttslamsa från offren så att inte sionisterna kommer undan med ett ”inside job” igen. Har ingen aning vad du är ute och far efter, men varför skulle man ha fotograferat varenda mosad vrakdel man grävde fram och lagt ut dem på internet? Hur skulle man kunnat veta att en gäng dårar flera år senare skulle ifrågasätta om det varit några flygplan inblandade? Men det planet kom i en vinkel som skulle ha träffat färre balkar än planet i det första tornet. Ändå faller det mycket snabbare. Hur förklarar du det? På samma sätt som NIST. D v s planet träffade längre ner så belastningen på de skadade våningsplanen i södra tornet var betydligt högre. när du pratar om experter, menar du kanske den enorma mängd experter, förlåt ögonvittnen som såg just flyg 77 träffa Pentagon trots att planet rörde sig i över 500km/h? Jag tror det är mer relevant att tala om experter när det gäller hållafsthetslära och materialvetenskap än när det gäller att känna igen ett trafikflygplan när man ser det. Att det var just flight 77 fastställde man väl genom att man hittade flightrecordern och genom DNA test av passagerarna. |
| Inlägg #158: Postat: 2011-09-23 07:25:00 | |
|
Spartacus70 |
CMO, fegis. Nu svarar du sådär svävande igen och kommer med undanflykter. Att ta vara på allt material och dokumentera alla bevis är ganska essensiellt vid alla brottsplatsutredningar, men det är ju något som framförallt i fallet med 9/11 skulle försvåra lögnerna bakom dådet.
Och så pratar du om experter som om du visste vad du pratar om. NIST bestod ju av en massa experter jaja... Tom medlemmar av 9/11 kommissionen säger idag att de inte fick ta del av allt bevismaterial, att de blev hindrade i sitt arbete och en ny utredning vore det enda rätta. Så ta en foliehatt och sätt den på huvudet för du är nu officiellt idiotförklarad av mig. |
| Inlägg #159: Postat: 2011-09-23 07:37:00 | |
|
Kalle Tuntolej |
Men Sparris... Om vi skall ta det här lite seriöst. Även dina trudisögon har säkert noterat att det plan som flyger in i det södra tornet, träffar lite längre ned, än det som flyger in i det norra. Nu kan ju allt detta förstås vara manipulerade bilder, och de angivelser som finns i olika utredningar är säkert förfalskade. men vi antar ändå, att det faktiskt var som det ser ut, och att det träffade längre ned. Då skall vi utmana de små grå lite grann Sparris kom igen nu - du klarar det här!. Ok, nu vet jag att ni inte tror att järn förvsagas av värme svetsning är en sionistisk konspirationsteori osv, men i den vanliga världen, fungerar det faktiskt så. Själv är jag mekaniker stora delar av min arbetstid, och vad använder jag hög värme till: tja, till att bocka, vrida och lossa. Järn rör sig helt enkelt, och blir mjukare.
|
| Inlägg #160: Postat: 2011-09-23 07:41:00 | |
|
Kalle Tuntolej |
Nå, allt deta om att järn mjuknar vid hög värme, är ju naturligtvis mycket att ta in, så låt oss därför skippa det komplicerade teknikska snacket, och går direkt på kärnfrågan. Som vi konstaterade träffades det södra tornet längre ned. rent allmänt sett så innebär det att de balkar som skadades där, lämnade en större vikt till de som var oskadda, än i det norra tornet. Vi tar det här ännu långsammare: eftersom det södra tornet träffades längre ned, så blev belastningen vikten, massan, tyngden etc, på de kvarvarande balkarna högre. Soom kan ses på de manipulerade videoupptagningarna, tiltar sedan den bit som är ovanför det skadade området, och faller nedåt, det krossar då resten av tornet under sig.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.