Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#140 "...vi VET att det var ett flygplan." Detta är intressant för mig. Vetskap är i min värld ett absolut fenomen. Det ska inte finnas något utrymme för att det man vet inte stämmer. Ett "vetande" som baserar sig på krigande segermakters historiebeskrivning måste regelmässigt ifrågasättas. De filmsnuttar Pentagon publicerar kan, om det gynnar deras krigföring, misstänkas vara manipulerade från första frames första pixel till den sista. Ett land i krig publicerar aldrig en sanning som går dem emot. Sådant ses som opatriotiskt och kriminellt att göra. När "vetande" baseras på okritiskt accepterande av den ena krigförande partens uppgifter, då avvisar jag det som värdelöst i sig. Men kanske värdefullt som exempel på hur lögn fungerar som vapen i krig. Alltid när en krigförande part publicera något ställer jag mig frågan: Vem gagnas av att dessa uppgifter offentliggörs? Om svaret blir att det är densamma som gjort offentliggörandet, då får det ligga på hyllan där jag samlar obekräftade påståenden från den ena parten i målet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?